Når slutter man å koke flasker?

Papillon

Elsker forumet
Jeg har bare hatt puppebarn før, så jeg aner ikke når man ikke trenger å sterilisere tåteflaskene lenger? Noen som vet? Nå vasker jeg dem for hånd og koker dem etterpå, men det blir mye mindre jobb den dagen jeg kan sette dem i oppvaskmaskina...
 
Jeg slutta når tulla var 3 mnd jeg... Noen syntes kanskje det er tidlig , men her går de kun i oppvaskmaskina:)
 


augustblomst skrev:
Jeg slutta når tulla var 3 mnd jeg... Noen syntes kanskje det er tidlig , men her går de kun i oppvaskmaskina:)


Oki. Snuppa vår er bare litt over to måneder enda, så jeg får vel holde på litt til. Blir mange flasker i løpet av et døgn. Prøver samtidig å få opp egen melkeproduksjon, men går det ikke bedre i løpet av uka så gir jeg opp...
 
Da knerten var liten kokte jeg flaskene til han var 6 måneder, men her var det jo mest pupp når vi kom så langt så da ble det jo ikke så mange flasker i døgnet. Innbilder meg at det var 6 måneder som ble sagt den gang, men vet at mange slutter lenge før.
 
må legge til at nå vasker jeg flasker (minus tutene) i oppvaskmaskina og koker etterpå
 
Med nr 1 så steriliserte jeg så lenge han drakk av flaske - visste ikke at vi kunne slutte før.....Blir jo en befrielse hvis de bare kan vaskes om noen uker ;) ;) ;)
 
Jeg vasker dem i oppvaskmaskina ellers føler jeg tuten blir "fettete"..
Og så koker jeg dem... Har mange flasker da så koker bare en gang om dagen ca og det går greit for meg..
 
"I barnets første leveuker/måneder er hygienen ekstra viktig, og koking av alt utstyr er nødvendig. Etterhvert (hvis barnet er friskt, og over 3 mnd) kan flaskene rengjøres i oppvaskmaskin (høyeste temperaturprogram må benyttes -65 grader), men smokkene bør helst også kokes."

Fant dette på en nettside da jeg søkte litt. 

 
jeg tar flaskene i oppvaskmaskinen og smokketuttene vasker jeg med zalo og koker dem etterpå.. nå får han ikke så ofte flaske så da går det greit, men hadde jeg hatt flaskebarn ville jeg nok vurdert microsterilisator :)
 
Back
Topp