Når slutter dere med ull?

Vel, når den våteste perioden om våren er over så er også ullperioden over her. Rundt mars-april-mai skiftet tenker jeg.

Aaaldri! Går i ulla mi omtrent heile året eg, og det gjer jentungen og. Storebror har gått i bomull heile vinteren pga. sanseforstyrrelser og store vanskar med å ha på seg klær i det heile tatt. Ser han har overlevd han og, sjølv utan ull. Merkeleg.

Når han begynner å bli alt for svett. (Han har arvet eksem etter meg, tåler ull greit men er en skikkelig varmeovn og masse svette + ull funker ikke alltid like bra).

Jeg bruker ull hele vinteren selv, men med en gang det begynner å bli for mildt/varmt ute klarer jeg ikke det lenger - svetter som en gris og klør.
Så jeg pleier å kutte ut ullen hans litt etter at jeg gjør det på meg selv - han leker tross alt mer ute enn meg i løpet av dagen, men holder seg jo desto mer i bevegelse.
Så april/mai en gang, avhengig av været.

Kjøper stort sett ull til neste år på salg på slutten av sesongen, og det kan ofte brukes allerede nå i en nødsituasjon. Så jeg hadde kjøpt inn noen billige sett i neste størrelse til snuppa di, som hun kan bruke om det trengs. :)

Jeg har en i ull og en uten ull. Eldstemann er hyperkinetisk og kjenner tilogmed "kløfri" ull om han har ekstra bomull under:-D har ikke brukt ull på 3 år, og han lever enda!! Fryser ikke mer han enn lillebror som bor i ull.

Jeg hadde droppet å kjøpe mer nå- annet om jeg fant på tilbud: hamstre til neste år.

Jeg blogger på www.babymat.blogg.no

Her bruker de ull fra september-mai ca... Eller, alt under 10 grader... De går heller i ullundertøy under dressen enn vanlige klær. Superbevegelig blir det også... Så vi bruker vel kun ull og gleece hele den perioden, så sant vi ikke skal i bursdag eller lignende... I love wool! Hihi... Bor på vestlandet, så her er det også mer vått en kaldt stort sett...

Bor på Østlandet.. :P Derfor jeg er i tvil. Men det er jo masse ull på tilbud rundt omkring nå :) Så kanskje jeg kjøper 2-3 sett. Har ganske mye ull, men det begynner å bli hullette og med flekker som IKKE vil vekk uansett hva. Haha, det syns at de er godt brukt ;)
Jeg har akkurat tenkt på det samme ;) skal ikke kjøpe mer tror jeg..

Vi bruker ull hele året :) På sommeren også, for er mange kalde dager da og :S

Vi bruker ull nå selvom det "kun" er ca 14 grader inne og ute :-)
Men kjøper aldri veldig mye ull til henne da det ikke skal mye til før hun begynner å svette ganske mye.
Men kjøp ullen litt stor så har du det lenge :-)

Ville hatt noken sett med ull enno, men hadde kjøpt dei litt store sånn at dei passer neste år også :-) Frøkna her blir veldig fort varm og svett så når vi kjem ut i april så ser eg temperaturen an. Bruker kanskje ullbody/trøye, men bomullstrømpebukse.

Bruker ull fra september til sist i Mai på 3åringen :P

Bruker ull iallefall ut april, vi bor på østlandet. Kjøpte Pierre Robert ull på Kiwi til 99 kr delen i går.

Tja si det, kommer nok sikkert til å bruke ull på henne ut mars:)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Vi bruker ull når det er kaldt. Ned mot 0 grader, eller minusgrader. Som regel fra november til februar på disse kanter av landet, Rogaland.

Ull hele året NEI takk!

Back
Topp