Når slutter dere med ull?

Bringebærdrops

Elsker forumet
Når slutter dere å bruke ull på barna deres?

Snuppa trenger snart flere klær.. Og er så i tvil om jeg skal kjøpe mer ullklær, eller "vanlige" klær..

Vil tro det kommer ann på hvor man bor. Er nok forskjell fra Kristiansand til Alta :-)
Jeg slutter sikkert med ull når den verste vår-våt perioden er over. Synes det er greit å bruke ull når de blir mye våt, for å holde varmen ;-)

Hva med å kjøpe 2-3 sett eller noe sånt, kanskje du finner noe brukt? Hvor bor du da? Her i trøndelag er det jo vått og kanskje 0 grader til langt ut i mai :p

Bor på Østlandet.. :P Derfor jeg er i tvil. Men det er jo masse ull på tilbud rundt omkring nå :) Så kanskje jeg kjøper 2-3 sett. Har ganske mye ull, men det begynner å bli hullette og med flekker som IKKE vil vekk uansett hva. Haha, det syns at de er godt brukt ;)

Ja, er jo fort igjen 3 mndr likevel hvis det blir dårlig vær :P

Ja, mye tilbud, kjøpt det litt for stort, så har dere til høsten igjen! :)

Tenker vel å bruke ull frem til det er 10 grader ute, kanskje. Det blir vel i mai eller rundt der :) Kjøper du det litt stort, så kan hun jo bruke det til høsten igjen også!

Vi bruker ull lenge, helt til det blir sommervær. Bruker ofte ull på skikkelige sure regnværsdager på sommeren også.

Jeg kjøper alltid ull i litt stor str jeg, og han bruker derfor ofte de samme ullklærne i 2 sesonger. (I fjor kjøpte jeg 98 selv om han brukte 92, og han bruker den samme ulla i år også.)

Det har jo ikke noe å si om ull er litt stor, den er jo så enkel å dandere uansett. Litt skrukker på ermene og evt litt på leggene...

Ull er jo gull ;) jeg skal til å handle inn litt ull til gutten min nå hn har vokst ut a det meste ;) jeg bor i Kristiansand tror jeg brukte ifjord fram til ca april , mai ;-) men kan jo selvsakt bruke året rund om dem ikke blir altfor varm i det , de sier jo at ull er kroppsregulerende men min gutt er litt svettegutt så for han blir det for varmt i blandt ;-)

Bruker ull nesten hele året jeg:-)
Alltid kjekt å ha noen sett liggende for litt kjøligere dager,som det er noen av i Norge.

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jenten min veldig varm av seg, så vi bruker vel gjerne ull frem til mars/april nå.
Ullpysj bruker vi året rundt, med mindre det er virkelig sommertemp og vi ikke får kjølt ned soverommet ordentlig.

Bruker ull så lenge det er behov for noe under bukse/genser så kan fint gå 3 mnd til før det kuttes ut, men jeg tar og på henne ull under regntøyet ved skikkelig møkkadager selv på sommeren. Og på vikingmarkeder brukes det ofte om det er litt surt og kaldt, siden man ikke bruker vanlige klær og på natta da man sover i telt. Sånn egentlig er den ullfrie sesongen bare på noen få mnd så hadde heller kjøpt det litt stort slik at det kan brukes til høsten igjen og.

Kjøp litt for stort da vel, så kan hun bruke det til neste år også :)

Det er 99 per ullsett på Coop extra nå om du har det i nærheten. Har kjøpt inn litt stort til neste år :)

Min gutt har begynt å reagere litt på ull, så når det er pluss grader ute tar jeg på han bomull innerst og ull utenpå.. Når det er skikkelig kaldt bruker vi ull.,. :-)

Back
Topp