Når skal man slutte å teste?

Milva

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Når bestemmer dere at akuratt denne testen skal være den siste? Jeg har ikm idag, testen er fin og positiv, litt sterkere enn de for 2 og 3 dager siden. Har en test igjen, tenkte å bruke den i helgen. Har nesten lyst til å la være å teste etter det, da det ofte skaper bare mer stress og overtenking... Har aldri tatt en digital test heler, men føler at alle andre gjør det? Forige gang har jeg testet masse, alle tester var kjempestarke og knallrosa, men så endte det i ma likevel...

Tja, folk må jo gjøre det som passer best for dem. Som gir mest ro og minst bekymring. Selv skal jeg stoppe når jeg får 3+ på digital. Selv om sist gang stoppet jeg etter 2-3 bare. Har også 3 strimler igjen, så de blir vel brukt oppb :playful:

Jeg brukte opp de jeg hadde (de aller siste til å annonsere til foreldrene mine forrige uke i uke 8), men tenker jo egentlig at det ikke er vits lenger når du får "dye stealer" og dermed maxer ut testen. Aldri giddet å ta digital, gidder ikke sløse penger på det. Syns folk er litt for opptatt av dem her på forumet, spesielt når folk stoler på dem mer enn HCG måling hos legen.
Teknisk sett er jo én test nok, var ikke før jeg fant forumet at jeg fant ut at folk tester hele tiden og "måler stigning" :wacky:

Jeg sluttet å teste når jeg fikk 3+ på digital, men folk må jo gjøre det som passer best for seg :) selv har jeg testet mye fordi jeg har mistet 2 ganger tidligere og det har vært en trygghet for meg å se at strekene blir sterke og se 3+ i tillegg til å måle hcg stigning hos legen

Jeg brukte siste strimmeltest i dag og kommer ikke til å kjøpe flere nå. Har igjen én digital test som jeg sikkert kommer til å bruke i helga eller over helga eller noe. Men nå føler jeg ikke et så stort behov for å teste mer. Er 4+6 i dag.

Jeg tror ikke man skal henge seg så mye opp i hva andre gjør når det kommer til testing. Stopp når du føler for det ☺️ Som Smågoth skriver, så er jo egentlig én test nok.

Når jeg går tom. Har mange tester liggende og vet jeg ikke har selvkontroll til å ikke ta en når jeg får ett innfall. Kommer ikke til å kjøpe flere, og tester ikke hver dag, men har jeg tester i hus så bare "må" jeg ta inni mellom Helt hekta på å se de 2 strekene.

Tester frem til jeg får 3+ på digital, gjort det alle mine 3 svangerskap :joyful:

Jeg tok 3 tester etter ikm, ikke giddet å teste mer etter det :)
For meg holder det i massevis å se en sterk strek.

Forrige svangerskap hadde jeg stigning over all forventning på både tester og blodprøver. Det tredoblet seg annenhver dag! Men likevel endte det i MA/EXU da det var plassert feil i livmor og begynte å vokse inn i keisersnittarret. Jeg ble veldig overrasket fordi jeg stolte på at hcg viste at alt skulle gå bra etter gjentatte aborter.

Denne pp hadde jeg kjemisk, og testene ble ikke sterkere. Har ennå ikke fått tr 4 dager på overtid, så hvis jeg ikke testet flere ganger så hadde jeg kanskje trodd at jeg fortsatt var gravid.

Så konklusjonen er vel at hcg kan være en god indikator på hva som foregår, og gi bekreftelse der og da om man er bekymret. Men er ikke noe garanti :) så jeg tenker at alle må føle på selv hvor mye de vil teste. Jeg vil helst ha så mye kontroll som mulig, og styrer veldig med det. Men samtidig er det slitsomt:playful:

/sniker
Det er så absolutt opp til deg selv, og når du føler deg trygg på at du er gravid ;)

Altså. Om du tester med bare EN test ila hele svangerskapet, så er det ingen som sier noe på det.
Om du tester tjue ganger, så er det ingen som bør blande seg i det heller.

Mitt første svangerskap, så tok jeg ikke test selv engang. Tok test hos helsesøster, som sa at jeg var gravid, og da tok jeg det bare for god fisk ;) merket det jo på kroppen uka etter uansett.

Med de andre har jeg testet langt mer. Men har litt med at jeg har fått veldig angst for at noe skal gå galt, for veien til graviditeten var lang. Så jeg har måttet forsikre meg om at testene viste riktig, og se at de økte som de skulle. At jeg ikke bare ble lurt med en streifer, feks

Testet til jeg gikk tom for tester, men neste gang tror jeg at jeg slutter etter IKM. Stress å teste og analysere :facepalm:

Slutter i dag når jeg fikk 3+ på clearblue, men merker jeg blir litt påvirket av forumet til å teste lengre enn jeg må men det er ikke noe som stresser meg…enda iallefall :wacky: :shy:

Back
Topp