Når skal man begynne å bruke solkrem?

Aha, hva slags merker har filter? Ikke fulgt med på den biten (ennå). De er stort sett tjukkere å smøre på?

Prøver også på meg selv før ungene får. Litt trasig om "den fine økokremen" fører til solbrenthet.
Vet cosmica har(tuben er kvit og blå) muligens aderma også. Har ikke fått forsket så mye på det enda.

Men ja det er solkremen som er litt sånn feit og seig å smøre utover :happy8, og som etterlater seg hvit film på en måte

Tenker litt at solhatt eller solbriller det kan bli herk begge deler :bag: Men de er jo vandt med lue så solhatt kan jo funke bedre. Det har jeg allerede kjøpt, med nakkebeskyttelse her også!
Det er jo bare å prøve så klart :) Kan jo hende dine godtar solbriller, men det er veldig vanlig at de ikke gjør det. Mulig fordi det gir dem rart syn, og at det er noe i ansiktet de kan dra vekk? :)

Bruker det tvert de utsettes for sol, og det er når de begynner å bevege seg rundt selv. Følg med på Forbrukerrådets tester. De fleste solkremene inneholder dessverre (fortsatt!) hormonforstyrrende stoffer, bl.a. Cosmica som nevnes her oppe. Se fjorårets test her: https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/seks-testvinnere-i-forbrukerradets-solkremtest-for-2022/.

Bruker Änglamark siden den er lett tilgjengelig og testvinner. Ellers har vi også en økologisk en som ikke var så lett å få tak i, men anbefalt av Ren Mat. Mener den heter Del Sol eller noe. Skal sjekke.

Vil bare påpeke at Aco (cosmica) som er brukt her i testen i Danmark, kan ikke sammenlignes med Cosmica Kids spray spf 30. Cosmica Kids har kommet ut som -best i test i flere år.

Oi, visste faktisk ikke det om cosmica. Vi har brukt Änglamark også, så da får jeg heller kjøpe inn den i år.

Det er snakk om Aco, som er et underprodukt av cosmica.
Dette gjelder ikke Cosmica Kids som får toppkarrakterer.

Brukte solkrem på fjelllet i påsken da snø reflekterer strålene så masse. Det gikk nok bra det! Vil jeg tro :facepalm: Har ikke tenkt på at man skal være så forsiktig med solkrem på disse små:nailbiting:

Det er snakk om Aco, som er et underprodukt av cosmica.
Dette gjelder ikke Cosmica Kids som får toppkarrakterer.

Dèt var jo litt greit å vite da! Må finne ut hvilke ingredienser man skal unngå merker jeg, så kan man lese selv i butikken før man kjøper. I det hele tatt skulle det jo ikke vært lov å selge ting med hormonforstyrrende og kreftfremkallende stoffer, nå som alle vet at det faktisk er det :wacky:

• Liker
Reactions: HCS
Vil bare påpeke at Aco (cosmica) som er brukt her i testen i Danmark, kan ikke sammenlignes med Cosmica Kids spray spf 30. Cosmica Kids har kommet ut som -best i test i flere år.
Bra du så det! Rotete opplegg. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan gjøre det samme med alle kremene sine.

Bra du så det! Rotete opplegg. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan gjøre det samme med alle kremene sine.
Ja, nei er jo tildels forskjellige merker, men igjen har di jo forskjellige målgrupper. Er vel der det kommer inn på hva produktet inneholder. Cosmica kids er jo rettet mot barn hvor alt er strengere. Det er viktigere at det stopper stråler og er samtidig mild for huden. Disse blir jo også testet mere jevnlig. Motsettning til de som er rettet for voksne som ønsker en krem som kan gi litt farge, men stopper de viktigste stråler. Samtidig tørker inn og ikke gir denne film følelsen på huden. Da må det dessverre forskjellig ingredienser til. :facepalm:

Dèt var jo litt greit å vite da! Må finne ut hvilke ingredienser man skal unngå merker jeg, så kan man lese selv i butikken før man kjøper. I det hele tatt skulle det jo ikke vært lov å selge ting med hormonforstyrrende og kreftfremkallende stoffer, nå som alle vet at det faktisk er det :wacky:
Ja, er enig. Dessverre er oppfinnsomheten, testing og produsksjon noe som kanskje går litt for kjap hos enkelte firma, og produlter havner i butikkhylla før de er skikkelig testet.
Det kan være greit å søke opp -produkt og best i test- på google. Det gjør jeg alltid, men man må se på testsider som er faktabasert og legitte.

Ja, er enig. Dessverre er oppfinnsomheten, testing og produsksjon noe som kanskje går litt for kjap hos enkelte firma, og produlter havner i butikkhylla før de er skikkelig testet.
Det kan være greit å søke opp -produkt og best i test- på google. Det gjør jeg alltid, men man må se på testsider som er faktabasert og legitte.

Ja, det er det jeg har gjort med Cosmica og derfor tenkt at den er good :) Men kunne godt tenkt meg å vite akkurat hvilke stoffer man skal unngå selv, best i test-resultater er jo ikke alltid til å stole på, og plutselig har de endret innhold i kremene osv. Finnes jo lister over det, de bare er så lange :p

Ettåringer blir smurt i barnehagen, ville sørget for å lese deg opp på tester, alle er ikke like gode selv om det står de er til barn. Uvdrakt og pauser i skyggen er smart. :happy:

Problemet med de med fysisk filter for min del er at de er et helvette å smøre ut. Så tjukt. Også går man rundt som et hvitt spøkelse etterpå :hilarious: si ifra om du finner noen som faktisk lr seg smøre ut på en utålmodig 2åring som ikke vil stå i ro men skal smøres på både armer, bein og ansikt

Synes ikke den jeg testet var så tjukk og vanskelig. Kjøpte fra vossabia, og smurte både meg selv og ungene i ansiktet her om dagen. Men de skriver man skal ha på mye mindre mengde enn med kjemisk solkrem da; for hvis du tar på så mye at du blir hvit og klissete med denne, har man smurt på litt for mye.

Synes ikke den jeg testet var så tjukk og vanskelig. Kjøpte fra vossabia, og smurte både meg selv og ungene i ansiktet her om dagen. Men de skriver man skal ha på mye mindre mengde enn med kjemisk solkrem da; for hvis du tar på så mye at du blir hvit og klissete med denne, har man smurt på litt for mye.

Den må jeg sjekke ut, liker vossebia-merket og stoler mer på det ifht minst mulig farlige ingredienser enn litt større produsenter :)

Reflex uv solhatt med nakkeskygge(den ensfargede) satt veldig godt på min, er noen år siden, men så ikke ut som de har endret mer enn at de har fler farger. De har den på barnas hus
Skriver under på denne. Vi har kjøpt den, og den sitter perfekt! En venninne sa det samme da hun så jeg hadde denne til frøkna. Hun hadde samme til sin eldste, og var kjempefornøyd.

Den må jeg sjekke ut, liker vossebia-merket og stoler mer på det ifht minst mulig farlige ingredienser enn litt større produsenter :)

Jeg har ikke prøvd andre typer da, men synes ikke den var så ille å smøre ut på noen av ungene eller.meg selv, så. :)

Back
Topp