når skal hellet snu??

TulleHøna

Forumet er livet
ja, da sitter jeg her hjemme på perm! skal tilbake på sykehuset om noen timer :(
som om ikke 2012 har vært jævlig nok mot meg, har jeg nå akkurat opperert pga exu. men de fant ikke ut hvor graviditeten sitter :( så i morgen skal jeg ta cellegift.
da de var inni magen min fant de også ut at venstre eggleder er defekt. den mangler en del. så hvis ikke cellegiften virker, må de fjerne høyre eggleder :( da har jeg ingen andre valg enn ivf om vi noen gang skal få flere barn :( jeg som har ønska meg mange barn.

det starta i sommer. jeg begynnte å blø og få kynnere i uke 6. i uke 10 sa legen min at jeg hadde syfilis. men ikke helt sikkert. jeg tok tre tester til som viste det samme. men da de endelig sendte de til dyrkning fant de ut at det var falsk positiv. flere uker med helvette. jeg skulle bare vist hva som var i vente.
uke 13 var vi på ul. alt var fint med lille nurket. vi fortalte familie og næreste venner i uke 15.
uke 19 var vi på ordinær. hjertefeil. rett in til ullevåll. trisomi 18. jeg måtte enda gå i over en uke før fødsel ble starta! en uke der jeg måtte hjemme den lille jenta mi sparke å turne inni magen min selv om jeg viste hun skulle dø :(

nesten uker etter fødsel var jeg på kontroll. legen ga oss klarsignal til å starte på prøving igjen. så det gjortde vi. jeg fikk mensen, trodde jeg, og begynnte å teste etter el på dag 7. den var positiv i 5 dager!! da tok jeg en g test som var positiv!! LYKKE! i to dager... da begynnte jeg å blø. tok hcg, tok hcg igjen.. den steg, men ikke bra nok.
tok nok en hcg og ul. der kunne ikke legen se noe annet en slimhinner og sa jeg nok hadde hatt en sa.
dagen etter fikk jeg beskjed om at hcg nok en gang har stigi. men fortsatt ikke en bra stigning. men fikk beskjed om at jeg nok var kommet korterepå vei enn jeg trodde.
jeg klarte ikke å slappe av med det og tok ny hcg. nok en gang hadde den steget. jeg fikk grått meg til en ny ul, selv om de syns jeg maste fælt! der så de at eggleder var stor og at det var van rundt! EXU!!
hjem å hent tingene dine og kom rett tilbake! vi må operere i morgen tidlig.
jeg ble operert på fredag morgen. da jeg våknet klaga jeg over at jeg var kvalm. men fikk da beskjed om at de ikke kunne gi kvalmestillende til gravide!?
legen kom å sa de ikke hadde funnet noen exu men at det var en cyste som hadde sprukket. de hadde fjernet en del blod fra den.
livmor var vist stor og myk så alt tydet på at jeg var gravid. de sa nok en gang at jeg nok har kommet kortere på vei.
hvorfor kan ingen høre på meg?? jeg VET jo hvilke dager det kan ha skjedd!
ny hcg lørdag! stiger! den var da over 2100. da SKAL man kunne se noe, og hcg skal stige normalt! noe det ikke har gjort!
ble sendt hjem på perm med beskjed om å ha på vekkeklokke hver andre time for å passe på at jeg ikke går inn i sjokk og hvis jeg gjør det, at sambo får ringt abulanse.
skal tilbake i kveld. i morgen er det ny hcg og en siste ul for å forsikre om at det ikke er normal graviditet. så er det cellegift!
hvis ikke cellegiften virker, må jeg inn å fjerne høyre eggleder :( da har jeg ingen sjans til å bli gravid uten ivf.

Herregud... Jeg vet ikke hva jeg skal si... Jeg har fulgt med på deg i noen måneder nå, og du har gått igjennom et av mine verste mareritt. Og nå dette! Jeg sender mange varme tanker, og håper jula blir ok... Hvis det er mulig å få til. Hvis ikke, må 2013 bli et mye bedre år!!

Huff, har tenkt på deg! Vet ikke hva jeg skal si annet enn å sende deg en klem!
Godt at du bruker forumet til å dele dine tanker og følelser. Løser jo ikke problemet, men mange som tenker på deg:3some

Nei,nå har du hatt nok! Uff,jeg vet ikke hva jeg skal si...sender deg en kjempe klem i mangel på bedre.. Hjertet mitt blør for deg.

:( håper det går vei snart :(

åh så fælt :( Håper alt går i orden å at det går deres vei! Det har vært mye , det er nok nå! Håper å ber om at du får det bedre <3 Stor trøsteklem

Huff.. Når skal det virkelig gå deres vei.? Lykke til idag. Håper virkelig du får gode nyheter idag ♥ Tenker masse på deg ♥ sender deg en stor god klem .

Titter innom fra mai13, da jeg har faktisk vært med denne gruppen også.

Kjære deg. Forferdelig å lese din historie. Jeg ønsker deg/dere lykke til. Vet ikke helt hva jeg skal skrive..

GOD KLEM TIL DEG ihvertfall.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Takk <3 de har fortsatt ikke funnet ut. Måtte operere enda en gang i går :(
Nå sitter jeg å venter på legen for å se hvordan julen skal bli :(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Får helt vondt av deg.. Alt dere skal være nødt å gå gjennom.. Hvordan går ikveld? gikk samtalen med legen fint?

Håper dere får en rolig jul hjemme..

Dette er så grusomt å lese! Det skal jo ikke ende sånn! krysser fingrene for at cellegiften fungerer og at du skal få gleden av å bli gravid igjen gor egen hånd :)

Uff, stakkars deg! Dette må være fryktelig tungt, og trist. Jeg håper du har flotte mennesker rundt deg som gir deg den støtten du trenger nå. God klem fra meg.

Huff så leit å lese. Håper virkelig de finner ut av det og at du kan ha jula i fred sammen med familien. Klem til deg!

Uff da, kjære deg -dette var mye trist på en gang!! Håper hellet snart snur, og at ting går din vei igjen. Om det er ivf som blir løsningen, så er ikke det så ille som mange skal ha det til -det er i allefall ikke like ille for alle! Jeg merket nesten ikke noe ubehag ifht hormoner, var inne til første samtale i april, og to mnd senere var jeg gravid. Ønsker deg alt godt og lykke, lykke til med alt. Masse gode klemmer :love2

Jeg fikk endelig dra fra sykehuset lille julaften etter cellegift kur nr 2.
Måtte virkelig trygle å be for å få dra. Så ble til slutt overført til Stavanger der vi skulle feire. Måtte møte opp der på julaften og annenhver dag hele julen.
2. Juledag begynnte hcg endelig å synke.
Skulle vært på sykehuset i går , men fått omgangssyke , så fikk ikke dratt.
Prøve på nytt i morgen.
Nå håper jeg snart dette marerittet er over.
Kjenner det må bli en del psykolog timer til før jeg tør å begi meg ut på dette igjen.
Jeg skulle vært 31 uker jeg

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Uff, finner ikke ord jeg heller. Men krysser fingre for at dette ender godt på en eller annen måte til slutt!!!
Sender deg en kjempe trøsteklem

Uff, grusomt :'( får så vondt av deg...sender varme tanker og klemmer, og håper at spiren sitter godt når dere er klare for det <3 *klemmepå*

Back
Topp