Når skal du til jordmor/legen?

Har vært hos legen å fått sykemelding, men skal til første kontroll i Januar :) Da er jeg 12 uker!

Har fått time hos jordmor den 20 desember :)

Har første time hos lege 29.nov. Da er jeg 8+2. Videre privat UL 13.des. Har ikke bestemt meg hvem jeg vil følges opp av enda, blir nok fort legen siden han hadde mor da hun gikk gravid med alle oss barna.

Skal til legen på tirsdag, er da 7+1.
Skal dit for å få henvisning til sykehuset.

Har ikke ringt legen enda jeg.. kanskje jeg skal ringe i neste uke. Husker ikke fra sist hva de gjør jeg? Tar blodprøver? Er det det man gjør på første kontroll?

Jeg skal til legen for første kontroll 5. desember, da er jeg 8+1. Ellers så skal jeg til gyn i igjen på tidlig UL 3. desember. :-)

Skal på tidlig ul 18 des, er da 10+6. Har ikke bestilt time hos legen enda, fikk beskjed om å ta kontakt etter Nyttår. Kommer vell til å bestille time hos jordmor etter første kontroll hos lege.

Men ser det er noen som er hos fødepol..Kan eg få spørre hvorfor? Er det i forhold til risikosvangerskap ? :)

Jeg har ikke bestilt time til legen enda, men tenkte jeg skulle gå i uke 10, så det blir vel en gang i første uken i januar. Ellers skal jeg til privat jordmor for tidlig ultralyd 21. desember :)

Jeg har fått time hos lege 3 Jan, da er jeg 11+6.
Har også grunnet uvitenhet og nyskjerrighet bestilt time 3 des for tidlig ultralyd -da er jeg 7+3.

Skal på tidlig ul 18 des, er da 10+6. Har ikke bestilt time hos legen enda, fikk beskjed om å ta kontakt etter Nyttår. Kommer vell til å bestille time hos jordmor etter første kontroll hos lege.

Men ser det er noen som er hos fødepol..Kan eg få spørre hvorfor? Er det i forhold til risikosvangerskap ? :)
Jeg fikk time på fødepol etter henvisning fra min lege da jeg ønsket tidlig ul.
Og har noen plager u underlivet som jeg vil få sjekket opp ;)
Deter vel der det tas vanlig ul også?

aha, da forstår eg :) ja er der vi tar ordinær ul. Eg skal på klinikk på tidlig ul.

jeg har ik fått dytta meg til å bestille time ennda....er så redd for at det er noe galt den her gangen også.jeg vet sånn ca at jeg er 8-9 uker på vei.vet ikke korsn jeg skal mote meg opp til å få en time.

Vi har time 18.des. hos lege(gyn). Regner med at opplegget er ganske annerledes da vi ikke bor i Norge enda. Håper på å flytte tilbake til Norge i April/Mai. Fikk beskjed om at de kom til å ta ul(måle noe væske i nakken mtp downs syndrom), blodprøver for å sjekke etter genfeil, kromosomfeil og andre arvelige sykdommer. Ellers var det veiing og "medical history". Blir spennende å se. Jeg har allerede fått den sprøyten som heter RhOgam(det heter den her) da jeg er rh- og barnefar er rh+.

Back
Topp