Når skal du ta TUL?

Sendte forespørsel om å få TUL i uke 8 (fra 8. aug), men nå ser jeg at klinikken har sommerstengt fram til 1. aug., så da må jeg bare smøre meg med tålmodighet for å få svar :confused: Skal til legen om litt over to uker. Da har jeg tenkt å spørre om de utfører TUL i min kommune (noen som vet noe om Trondheim?)
 
Sendte forespørsel om å få TUL i uke 8 (fra 8. aug), men nå ser jeg at klinikken har sommerstengt fram til 1. aug., så da må jeg bare smøre meg med tålmodighet for å få svar :confused: Skal til legen om litt over to uker. Da har jeg tenkt å spørre om de utfører TUL i min kommune (noen som vet noe om Trondheim?)
Ja, i Trondheim skal det være tilbud om TUL rundt uke 12 :happy:
 
Sendte forespørsel om å få TUL i uke 8 (fra 8. aug), men nå ser jeg at klinikken har sommerstengt fram til 1. aug., så da må jeg bare smøre meg med tålmodighet for å få svar :confused: Skal til legen om litt over to uker. Da har jeg tenkt å spørre om de utfører TUL i min kommune (noen som vet noe om Trondheim?)
Jeg har fått i uke 13 på St. Olav (nipt + TUL), henvist pga over 35 år.
 
Det ble sendt henvisning til sykehuset i dag og jeg fikk time når jeg er i uke 13.. I henvisning sto det en del om at jeg har to SA bak meg og at jeg stresser og bekymrer meg mye, samt at jeg skal bytte til en nattstilling i slutten av august og at jeg dermed ønsker å få vite om det er liv. Ringte de opp og spurte om det ikke var mulig å få TUL før i uke 13. Fikk beskjed om at det måtte taes en vurdering på det, og jeg snakket med så ikke poenget med en TUL så tidlig... Nå venter jeg på svar fra jordmoren som utfører TUL, om hun kan ta meg inn før i uke 13..
 
9. August kl 14.30 :joyful: Da skal jeg vel være ca 6+5 slik at hjertelyd kan ses/høres! Håper jeg slipper å avlyse denne gangen:smiley-angelic001:Heartpink
 
Rettelse, er langt over 6 uker på TUL i følge apper, så jeg har tydeligvis ikke forstått denne tidsregningen enda :hilarious:
 
Jeg skal 8 august da skal jeg være 8+0. Også blir det vel en gang når jeg er rundt uke 12 :happy:
 
Rettelse, er langt over 6 uker på TUL i følge apper, så jeg har tydeligvis ikke forstått denne tidsregningen enda :hilarious:
Tipper kanskje du er 8+5 rundt den tida? Svangerskapslengden defineres ut fra dato for første dag i siste mens, altså ca. 2 uker før babyen blir unnfanget/eggløsning :)
 
Tipper kanskje du er 8+5 rundt den tida? Svangerskapslengden defineres ut fra dato for første dag i siste mens, altså ca. 2 uker før babyen blir unnfanget/eggløsning :)
Mange takk for info, gode du! :Heartpink Jeg vet jo egentlig det, men hodet har likevel slitt med å forstå helt:hilarious: Er så forvirrende, står jo i apper at jeg er i uke 4 nå enda de mener jeg er 3+4 og 3+5. Som ikke svangerskap og graviditet er komplisert nok, så har vi jammen laget et så vanskelig regnesystem i tillegg! :laughing002 Så jeg setter oppriktig pris på oppklaringen din, takk igjen :love2 Men da blir jo spørsmålet; klarer jeg vente så lenge, eller ender jeg med å bestille annet sted for å få sett hjertelyd før, forhåpentlig :think005
 
Sendte forespørsel om å få TUL i uke 8 (fra 8. aug), men nå ser jeg at klinikken har sommerstengt fram til 1. aug., så da må jeg bare smøre meg med tålmodighet for å få svar :confused: Skal til legen om litt over to uker. Da har jeg tenkt å spørre om de utfører TUL i min kommune (noen som vet noe om Trondheim?)
Jeg fikk svar, og har fått time 10. aug. Nå begynner det å kjennes ut som dette skjer på ekte! :happy090 :Heartred
 
Det ble sendt henvisning til sykehuset i dag og jeg fikk time når jeg er i uke 13.. I henvisning sto det en del om at jeg har to SA bak meg og at jeg stresser og bekymrer meg mye, samt at jeg skal bytte til en nattstilling i slutten av august og at jeg dermed ønsker å få vite om det er liv. Ringte de opp og spurte om det ikke var mulig å få TUL før i uke 13. Fikk beskjed om at det måtte taes en vurdering på det, og jeg snakket med så ikke poenget med en TUL så tidlig... Nå venter jeg på svar fra jordmoren som utfører TUL, om hun kan ta meg inn før i uke 13..

Ble oppringt i dag av jordmor som kunne ta meg inn når vi kommer fra ferie, så da blir det TUL den 3. august istedenfor 1. september :Heartred :Heartred :Heartred
 
Jeg hadde nå i uke 7, men det er pga. IVF. Får ny UL (organrettet) en gang mellom uke 11-13, sykehuset mitt har nemlig starta med det for alle gravide nå :joyful:
 
Jeg kommer til å bestille privat ca uke 6/7 for å se at det er liv først og fremst:)
Så får vi tilbud her om tidlig ul ca 12+4 (og NIPT om man er over 35)

Til dere fra Rogaland, fra 01.09.22 vil alle få tilbud om tidlig ul fra SUS:love017
 
Back
Topp