Når skal du på ultralyd?

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hei,

Nettopp ankommet her inne, testet positivt i dag! :D
Masse nytt å sette seg inn i og tankene løper løpsk kjenner jeg.

Det jeg lurer på er om noen her skal på tidlig ultralyd, og i så fall hvilken uke dere skal?
Jeg tror jeg vil på ultralyd før ordinær, trenger å se at alt er som det skal, og er jo greit å vite tidlig om det tilfeldigvis er flere enn 1! Men vet ikke når det er mest gunstig å dra?

Kom gjerne med deres erfaringer :)
 
Vi dro i uke 12 sist og kommer til å gjøre det samme denne gang!:) gleder meg som en liten unge!!! kjennes ut som en eeevighet til nå men :p
 
Skal på fredag :-) er da 7+1. Fastlegen har ul utstyr på kontoret så hu sa hun skulle gjøre det da siden jeg hadde en MA rundt de tider for noen mndr siden :-)
 
Gratulerer med positiv test! :)

Skal på UL uke 8 grunnet gravid med IVF. Men, tror jeg hadde valgt rundt den tiden uansett. Alt for nysgjerrig og spent til å vente så lenge... :)
 
Gratulerer med positiv test ja! :happy:

Jeg skal til ultralyd på fredag da er jeg 7+4 :happy: jeg vil også på ultralyd igjen i uke 12 :happy:
Grunnen er en MA i uke 10 og en SA i uke 7. Og får å vurdere om jeg trenger å fortsette på klexane og lutinus.
Merker at jeg eg skikkelig nervøs og bare ber om at alt er bra med den lille i magen ❤️❤️
 
Skal den 30juni hvis alt går bra. Da er jeg 7+0 har to sa er og en ma bak meg. Hvis alt er bra så vil jeg igjen i uke 12.
 
Hei, og gratulerer!:)

Vi skal på tidlig UL når jeg er 10+0. Godt å få bekreftet om ting er som det skal:)
 
Takk for så mange svar :) Skjønner veldig godt at man trenger litt trygghet etter å ha mistet, det må være utrolig tøft. Men nå får vi krysse fingrene for at alle våre små spirer sitter godt inni der :) Jeg tenker kanskje jeg skal prøve å vente til uke 12, men får se hvordan det går fremover ;) Foreløpig har jeg så ekstremt mye menssmerter på natta, og murrer hele dagen, så da kjenner jeg hvert fall at spiren fortsatt er der :) Får jeg mindre symptomet etterhvert (noe jeg håper, sover jo ingenting på natta lenger!) så må jeg kanskje titte på den der inne litt før ;)
 
Gratulerer:) jeg var på ul på torsdag forrige uke. Ble da målt til å være 6+4. Skal på ny ul neste fredag igjen (tett oppfølging) :)
 
Da har jeg fått time til tirsdag (7+0) og satser på å se en liten bønne med et bankende hjerte! EN uke <3 Tiden kommer til i snile seg avgårde!!
 
Jeg var på tidlig ultralyd på fredag, var da 6+3. Det er ikke mye de kan se da, men jeg ville vite at det kun var ett foster, og at det ikke var graviditet utenfor livmoren eller noe annet skummelt. Fikk høre og se hjerteslagene til det som skal bli vår lille baby, spesielt <3

Jeg har bestilt meg såkalt organrettet ultralyd 27. juli. Da sjekker de for misdannelser og kromosomfeil. Er ingen ungdom lenger (33 år nå), så vil sjekke litt ekstra. Jeg vil da være 12+6. Hvis man skal ha dette er det visst uke 11-13 som gjelder, fikk jeg beskjed om fra gynekolog.

Om det blir 3D/4D ultralyd etter uke 24, har jeg ikke bestemt meg for ennå.
 
Jeg var på tidlig ultralyd på fredag, var da 6+3. Det er ikke mye de kan se da, men jeg ville vite at det kun var ett foster, og at det ikke var graviditet utenfor livmoren eller noe annet skummelt. Fikk høre og se hjerteslagene til det som skal bli vår lille baby, spesielt <3

Jeg har bestilt meg såkalt organrettet ultralyd 27. juli. Da sjekker de for misdannelser og kromosomfeil. Er ingen ungdom lenger (33 år nå), så vil sjekke litt ekstra. Jeg vil da være 12+6. Hvis man skal ha dette er det visst uke 11-13 som gjelder, fikk jeg beskjed om fra gynekolog.

Om det blir 3D/4D ultralyd etter uke 24, har jeg ikke bestemt meg for ennå.

Var det innvendig eller utvendig? Jeg skal til tirsdag og er da 6+6, håper virkelig jeg er så heldig som deg <3
 
Jeg skal også på tirsdag :D

Gøy! Da satser vi på å få se to bankende hjerter :-) Tror du det er mulig? Så det 7+3 med første. Har så lyst å dele nyheten med jenta vår og med resten av familien. Magen er visst kommet for å bli, så vanskelig å holde dette hemmelig!
 
Gøy! Da satser vi på å få se to bankende hjerter :-) Tror du det er mulig? Så det 7+3 med første. Har så lyst å dele nyheten med jenta vår og med resten av familien. Magen er visst kommet for å bli, så vanskelig å holde dette hemmelig!

Ja, det bør absolutt være mulig! Hjertet skal starte å slå mot slutten av uke 5 :)
Kan ikke dere med mage starte magebildetråd?
 
Jeg har bestilt meg såkalt organrettet ultralyd 27. juli. Da sjekker de for misdannelser og kromosomfeil. Er ingen ungdom lenger (33 år nå), så vil sjekke litt ekstra. Jeg vil da være 12+6. Hvis man skal ha dette er det visst uke 11-13 som gjelder, fikk jeg beskjed om fra gynekolog.
For kromosomfeil må man vel til spesialist på fostermedisin (typ universitetssykehus), men misdannelser på organer kan man se hos 'vanlig' gyn med ultralyd.
 
Jeg skal på UL på sykehuse 26/6 er ds 5+4 så håper og se et bankende hjerte:)
Går også med følelsen av at det er 2 inni der så blir spennende å se
 
  • Liker
Reactions: 1+1
Jeg skal på UL på sykehuse 26/6 er ds 5+4 så håper og se et bankende hjerte:)
Går også med følelsen av at det er 2 inni der så blir spennende å se

Utrolig spennende med første UL, sykt om man får se to små babiser ;) Gleder meg! Har du tvillinger i familien? Hvorfor har du følelsen av to?
 
Back
Topp