Når skal du gjøre klart?

Det meste er klart, har vasket noe klær og arvet utstyr, men har litt igjen. Må også kjøpe inn litt småtteri. Stellebord skal vi arve fra fetteren hans, men det får vi ikke før rett før/etter fødsel siden fetteren bruker det så lenge han kan! Men skal kjøpe inn stellebordet og legge alt klart der så det bare er å sette de på plass :) Liker også å være godt forberedt og ha ting klart, så fødebagen skal snart pakkes - termin 3.sept!

Det meste til den lille er 100% ferdig. Mangler bare og kjøpe madrass til sprinkelsengen som står på rommet hans, har en nett 2 med seng som skal brukes første tiden så er ikke stress. Mangler kluter til stellebordet og noen strømpebukser til mini.

Ellers så er alt av senger, stellebord, vogn og bilsete komt i hus.

Fødebagen er langt ifra klar da jeg må på shopping til meg selv. Sta som jeg har vært og bare kjøpt 2 mamma plagg under graviditeten så innser jeg nok at jeg burde kjøpe litt mamma joggebukser og slik med tanke på keisersnitt arr.

Termin er 15 september men blir planlagt keisersnitt 6 september.

Jeg klør etter å sette frem stellebord, vugge, vaske alle klærne, pakke stellebagen osv, men det føles altfor tidlig enda. 6 uker til permisjon og 9 uker til termin :D Jeg vil jo ha noe å kose med meg siste tiden også, samtidig som det sikkert lettere oppdages om noe er glemt når det settes frem.. Og jeg vil nødig løpe på butikker siste ukene :p Så, når begynner dere? Hvor lenge før termin?

Begynner å bli ferdig.. Mangler bare å kjøpe madrass til baby, vaske noe klær, kjøpe stelleveske og pakke fødebagen :D

Har akkurat begynt, skrudd sammen stellebord og vasket noe av babyklær. Har det meste etter forrige, må bare finne ut hvor det er. Og mangler noen småting som må kjøpes inn. 5 uker til lille er her

Har kjøpt inn det meste med unntak av stellebord.. Finner ikke et som er smalt nok.. Mulig jeg på kjøpe et som kan være på badekaret og ha en kommode med bleier, skift o.l.. Rommet er ikke klart annet enn at jeg har tømt skapet.. Gjestesenga må bæres ned, sprinkelseng opp, og soverommet vårt må ommøbleres slik at vi får plass til lillegutt ;-) klærene ligger nå spredt på spisestuebordet slik at jeg får oversikt over alt jeg har- og alt jeg trenger ;-) tør ikke gå ned med klesvask når jeg er alene hjemme... 9uker og 2 dager til termin, bagen står klar til å pakkes i... Har smått tenkt ut hva jeg skal ha i den og har handlet inn mye. Men føles så 'virkelig' ut hvis den blir klar også...

Ferdig :D
Keisersnitt om 1-3 uker.

Ordner det når permisjonen starter :) Vil ikke at sengetøy og slikt skal bli støvete, så er ingen vits for meg å sette frem alt nå. Jeg foretrekker å gjøre det nærmest mulig termin. Vet hvor alt ligger, så tar ikke lange tiden å ordne når jeg først skal sette i gang. :)

Skal handle resten av d vi trenger nå i ferien, begynner å ordne når ferien er over og barna har begynt på skole og i BHG igjen og jeg kan vaske og styre som jg vil:)

Jeg har kjøpt inn alt,bortsett fra ammepumpe (klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal ha) Vi er snart ferdig med å pusse opp barnerommet,men kommer ikke til å ordne klart alt riktig enda. Det er 8.uker til termin idag☺ Vi skal skru sammen stellebord, vogn, seng og lekegrind om en uke eller to,og jeg skal selvfølgelig innrede barnerommet i god tid,men jeg kommer ikke til å legge på sengklær/re opp før like før. Vil ikke at det skal stå fremme og støve ned i mange uker før gullet kommer Skulle han komme tidlig klarer nok sikkert barnefar å re opp seng, vugge og vogn også!!! Fødebagen pakker jeg i slutten av august (har termin 17.sept) eller i det jeg begynner å kjenne noe ikke no stress

Ikke ferdig med noe, bortsett fra vognen som vi ville sette sammen for å se hvor mye plass den tok:-P 6 uker til termin og 3 uker til permisjon.

Denne gangen må nok gubben gjøre klart mens jeg er på sykehuset:-P

Skal skru opp møbler nå og montere base til bilstol siden vi har besøk som kan hjelpe oss med det. Mesteparten av klær er vasket. Ellers så kommer ting til å bli lagt frem og barnevogn vasket og satt inn ila. August. Regner med å ha ting klart til midten av august ca. Bekkenløsningen og kynnerene blir stadig verre så vil gjøre med ferdig før jeg ikke klarer mer. Synes det er stas å gjøre det selv fremfor at mannen skal ordne

Burde vel sikkert begynt snart:nailbiting: Bare 3 uker til igangsetting. Ungene begynner i barnehagen igjen på mandag så må vel ta meg på tak da. Har satt opp sengen med madrass og kjøpt bilstol til storesøster så vi får plass til 3 bilstoler ellers er alt pakket bort i boden.

Har jo god tid ennå.... Ikke sant? 9 uker, skal nok få klart resten innen det.. Etter forkjølelse er over og energi tilbake.. Trenger bare kjøpe stellebord, ommøblere stue, soverom og barnerom. Bære ned gjestesenga bære opp sprinkelseng, vaske tøyet og hente gratispakkene, få oversikt over hva slags tøy vi mangler og pakke fødebag... Pulsen min doblet seg ikke i det hele tatt mens jeg skriver dette... Ikke i det hele tatt! 8-}

Skal gjøre klart så snart jeg har beiset den siste verandaen (av 3), malt noen dører og lister og ryddet det som skal bli barnerom fri for esker og skrot. Skjønner at jeg er heldig med formen i forhold til mange andre - men blir fort sliten og kjenner at jeg begynner å bli bittelitt stressa på å bli ferdig. Er 34 uker i dag.

Vogn og bilsete er klart - men må
Impregneres. Har vasket mye klær og sengetøy og kluter. Slyngevugge og Moby wrap er på vei i posten. Skal snart på IKEA og kjøpe sprinkelseng og madrass. Babypakker bestilt, men ikke hentet. Stellebord kjøper vi forhåpentligvis denne uka (hvis målene passer) fra Finn.no.
Trenger flere gulpekluter og kanskje 1 saueskinn til - og diverse +++....

Håper på å ha mesteparten gjort når permisjonen starter 17.aug sånn at jeg kan slappe av og roe kropp og sinn den siste tiden. Er på 100 % sv.skapspenger nå.

Jeg tenkte å gjøre klart når permisjonen begynner. Alt er hentet ned fra loftet og stellebordet er allerede på plass, så det skal ikke ta så lang tid. Vil at alt praktisk og fysisk arbeid skal være på plass sånn at jeg kan fokusere på å slappe av, sove masse og evt gå rolige turer de siste ukene. Merker ting begynner å bli litt tungt allerede, er uke 32+5 nå. Ikke minst har jeg begynt å miste følelsen i hendene, Carpal Tunnel-syndrom. Hadde det sist også og det hindra meg en del.

Fikk nettopp telefon om at sengen kommer i dag! Ble skikkelig glad :D eneste vi egentlig manglet! :happy: Arver en Leander-seng, godt brukt men ser helt ny ut. Blir så stas å sette opp!

Vi har montert stellebordet på badet, men hyllene er tomme. Vogna står vasket og klar på trappa, for vi har ikke noe annet sted å ha den. Seng er ikke enda i hus, men den er "på tur". Klær etter storebror er rotet frem, men ikke vasket og jeg har ikke full oversikt over antall plagg i hver størrelse. Bilstol på plass. Ikke matstol. Jeg har 5 uker jobb igjen, så ska jeg bruke de første dagene av mammaperm til pasientregistrering til masteroppgaven min og SÅ tar jeg skikkelig mammaperm og satser på at jeg får fikset siste rest før babyen kommer :-) Men jeg tar det hele med knusende ro, selve barnerommet skal innredes ila første leveår for vi skal bygge en garasje først pga plassmangel! Har ikke handlet noen stelleartikler enda, og jeg føler at det er mange ting jeg ikke vet om vi trenger! Ammepumpe f.eks, er det nyttig? Hadde det med førstemann, men det var en manuell og den fikk jeg ikke til å funke. Hadde mye melk forrige gang og produksjonen har startet opp allerede i uke 30 denne gang, men ikke så mye heldigvis :-)

Jeg ble nettopp sykemeldt og har på en måte startet permisjon allerede, så tid har jeg nok av... Bare det å makte og orke ;) men mannen er nå ferdig med å pusse opp barnerommet :) vi har fått tak i en gammel vugge i tre, montert stellebordet, og jeg har lagt alle produktene fra gratispakkene oppi skuffene midlertidig ;) sprinkelsenga skal stå inne hos oss :)

Lillegutt skal få nye gardiner, taklampe,gulvteppe, søte små hyller, Sengehimmel og noen bilder.

Her er en sniktitt ;)

ImageUploadedByBV Forum1469444438.577297.jpg
ImageUploadedByBV Forum1469444456.791643.jpg
ImageUploadedByBV Forum1469444518.866741.jpg

Det mest morsomme gjenstår, nemlig innredningen :)

Back
Topp