Når skal du gjøre klart?

Spiri

Flørter med forumet
Jeg klør etter å sette frem stellebord, vugge, vaske alle klærne, pakke stellebagen osv, men det føles altfor tidlig enda. 6 uker til permisjon og 9 uker til termin :D Jeg vil jo ha noe å kose med meg siste tiden også, samtidig som det sikkert lettere oppdages om noe er glemt når det settes frem.. Og jeg vil nødig løpe på butikker siste ukene :p Så, når begynner dere? Hvor lenge før termin?

Er så og si ferdig. Har bare noen få innkjøp igjen. Men det er fordi jeg har fått kraftige kynnere, mor som har født 1 mnd før tiden begge gangene, og svangerskapsdiabetes så blir nok satt i gang to uker før sa de :) hvis han ikke kommer før! Hihi

Vært ferdig en stund. Fokuserer mer på rydding og vasking av resten av huset nå. Samt hvor alle små tingene skal få plass som f eks alle stelletingene på badet

Når dere sier ferdig, mener dere at alle tingene er på plass der de skal være? Fullpakket stellebord på badet, oppredd seng på rommet osv? Jeg er også ferdig handlet (med unntak av små uviktige ting), men ingenting står fremme enda :)

Her har vi ennå igjen og bli ferdig med rommet alt skal settes på. Skal prøve å bli ferdig med rommet i neste uke og da skal sambo skru opp stellebord, seng og kommode.. jeg begynner vel så smått å vaske litt klær og slik etter det, og tenker at alt skal stå klart når jeg er kommet til uke 38. Den siste tiden vil jeg nyte med barna og prøve og fylle frysern litt:p

Her skal vi selge leiligheten før alt gjøre klart. Maler de fleste rom nå, og så visning i slutten av august. Kommode til barneklær og vask av barneklær blir nok gjort før visning og etter det settes resten opp. Blir nok noen midlertidige løsninger og da vi skal flytte medio november.

Jeg har termin 2. september, og har begynt med pakking av fødebagen da vi snart reiser på ferie og ikke er tilbake før jeg er i uke 37. Har vasket litt klær og noe sengetøy, men har en del igjen. Stelleplass og andre ting tar vi når vi er tilbake fra ferien. Jeg tenker at jeg har god tid, men har kanskje ikke det...?!

Har kontroll, men er langt i fra ferdig. Siste store innkjøp er bilstol og min mor spanderer stellebord :) ellers ingen viktige ting som må kjøpes inn. Har ikke vasket klær eller lagt fram ting ennå. Det tar jeg senere. Termin 15/9 så har god tid! Er i god form så regner med jeg klarer å styre å stelle litt siste tiden :) skal pusse ned en gammel tripp trapp stol og spraymale den i en herlig mint farge i morgen :D

Jeg har pakket bagen allerede! (Etter 2turer på sykehuset er det kanskje greit å være klar!)
Klærne er vasket og noen småting er på plass, men seng/vugge/ o.l står enda i boden, men er vasket og klar! 6-7uker til termin..

Huff, ingenting er i orden her. Tørr heller ikke regne ut hvor mange uker det er til termin, da får jeg nok panikk! Har kjøpt ting, men masse mangler - fx ett stellebord (de er jo så dyre!!!). Legen min sa på mandag at jeg burde vurdere å sykemelde meg gradert frem til termin, tror hun kunne se at jeg er litt stresset med så mye annet. Hun ville nok jeg skulle begynne å forberede meg litt mer. Haha!! Har stort sett kun overskudd til jobben for tiden jeg, så kanskje hun har rett.

Har det meste klart nå:D Alt er kjøpt inn, alt er satt frem (bortsett fra lekegrinda som skal stå i stua), alt er vasket og fødebagen er nesten klar. Liker å ha alt på stell i god tid - eneste som gjør at jeg klarer å slappe av. Gjorde det samme sist, men synes likevel ikke ventetiden ble lang på slutten som så mange andre, er jo alltids litt å pusle med uansett:) Straks bare 6 uker til termin - det er helt vilt å tenke på - snart skal vi få møte vår lille prins❤️

Last edited:
Tja, si det.... Ungene har ferie nå i 3 uker, så da blir det gjort lite, men får vel begynne så smått etter det.... ;) Ingenting som er klart her... :p (Dvs det meste er jo i hus etter storebrødrenene, men ligger visst godt på loftet enda..... :) Vet fra tidligere at ventetiden er laaaang de siste ukene, så greit å ha noe å holde på med da,tenker jeg...

Gjorde ferdig det meste i helga, litt klesvask og pakke fødebagen gjenstår :-) Termin 1 sept

Har kontroll, men er langt i fra ferdig. Siste store innkjøp er bilstol og min mor spanderer stellebord :) ellers ingen viktige ting som må kjøpes inn. Har ikke vasket klær eller lagt fram ting ennå. Det tar jeg senere. Termin 15/9 så har god tid! Er i god form så regner med jeg klarer å styre å stelle litt siste tiden :) skal pusse ned en gammel tripp trapp stol og spraymale den i en herlig mint farge i morgen :D
Vis gjerne bilde av resultatet! :) Har også en eldre tripp trapp stol som jeg kunne tenkt meg å freshe opp. Hvor kjøper du spraylakk? Har også termin 15. sept :D

Når dere sier ferdig, mener dere at alle tingene er på plass der de skal være? Fullpakket stellebord på badet, oppredd seng på rommet osv? Jeg er også ferdig handlet (med unntak av små uviktige ting), men ingenting står fremme enda :)
Ja :) men mangler dyne og sengetøy:) men stellebordet er pakket ut.

Vis gjerne bilde av resultatet! :) Har også en eldre tripp trapp stol som jeg kunne tenkt meg å freshe opp. Hvor kjøper du spraylakk? Har også termin 15. sept :D
Skal prøve å huske på det! :) spraylakken er av merket quick i fargen chill. Kjøpt på Maxbo.

Her er det meste handlet inn. Men huset står så og si opp med. Forrige uke rev vi badet, skal pusse opp. Utvidet for å få plass til vaskemaskin og tørketrommel med stellematte oppå. Sånn det var måtte vi vaske klær i kjeller og ingen plass til stellebord.. Do er nå midlertidig satt i kjelleren, veldig praktisk å gå ut og ned for å tisse som høygravid? Jaja... Blir værre før det blir bedre sier de. Så har vi akkurat fått tak på barnerommet, mangler bare lister.. Og sku opp skap, kommode og seng.. Så lite som er på stell og klart her. Håper å fått masse på plass om 2 uker..?

Klær ferdig vasket. Kluter, håndklær, sengetøy vasket. Stellebagen er ikke fikset da jeg overhodet ikke aner hva jeg skal ha der enda.
Rommet jobber vi med, men hun skal sove hos oss lenge uansett, null stress. Stellematten og stelleskuffen på badet har vært klart lenge.

Jeg gjorde det fordi jeg visste at jeg kom til å slite med å bevege meg mot slutten. 46 dager igjen, og jeg hadde rett :D

Back
Topp