Når skal du fortelle?

Mest lyst til å vente til etter uke 12 men siden vi egentlig skulle hatt et forsøk i september som både foreldre, søsken og arbeidsgiver vet om så får nok de vite det når jeg er rundt 9-10 uker på vei :) resten venter vi med til rundt oul tror jeg.

Vi har TUL når vi er 11+1, så tenker at vi forteller det til nærmeste familie etter vi evt. har vært der. Har lagt slagplaner hvilke unnskyldninger jeg skal komme opp med de neste ukene:wacky: Både mtp mat og alkohol... Blir ikke lett, men jeg må jo prøve så godt jeg kan:D Føler uansett at det er best å kunne slappe litt mer av etter TUL, og at det blir enda hyggeligere å fortelle det når sannsynligheten for å miste er mindre.

Hei dere!

Jeg har prøvd å bli gravid i cirka åtte år, og etter utallige mislykkede ivf-forsøk, så vi for første gang noensinne en positiv graviditetstest på søndag!! :Heartpink

Det er nesten ikke til å tro, men har tatt fem tester de siste fire dagene, så nå begynner det å synke inn her. Fire uker og to dager på vei allerede! Hurra!!

Vi er superlykkelige og vet begge to at vi ikke kommer til å klare å vente til uke 12 (selv om vi vet at sjansen for spontanabort reduseres drastisk da) med å fortelle det til verden, men vi har bestemt oss for i hvert fall å vente til etter første ultralyd (uke 7). Jeg vil jo bare rope det ut fra hustaket akkurat nå!! Så jeg har lyst til å høre litt om hva dere har planer om. Når skal du fortelle venner og familie at du er gravid og hvorfor akkurat da?

:signs001

Gratulerer så utrolig mye❤️❤️ For en vei dere har hatt!! Gjennomgikk IVF får å få førstemann, så vet hvor himla tøft det er!! Vi var åpne om hele prosessen vår til veldig mange, så det føltes også naturlig å fortelle tidlig siden det var så mange som visste når vi hadde hatt innsett! Men det var litt slitsomt at så mange visste også, for de første 12 ukene er så himla lange og tunge, jeg var hvertfall fryktelig redd! Og da var det litt slitsomt til tider at ALLE lurte på hvordan det gikk, om formen var bra, om jeg hadde mange symptomer osv! Så du må nesten kjenne litt på det☺️

Nå har vi plutselig en hjemmelaget spire i magen min, helt overraskende! Nå vet foreldrene og søsknene våre, og mine nærmeste venninner! Resten blir nok å få vite etter uke 12! Problemet her er at jeg får mage så himla fort, og den var umulig å skjule fra uke 10/11 sist! Og den har allerede kommet nå, og jeg er bare 7 uker:hilarious:

Back
Topp