Når skal du fortelle?

preggo-penelope

Andre møte med forumet
Hei dere!

Jeg har prøvd å bli gravid i cirka åtte år, og etter utallige mislykkede ivf-forsøk, så vi for første gang noensinne en positiv graviditetstest på søndag!! :Heartpink

Det er nesten ikke til å tro, men har tatt fem tester de siste fire dagene, så nå begynner det å synke inn her. Fire uker og to dager på vei allerede! Hurra!!

Vi er superlykkelige og vet begge to at vi ikke kommer til å klare å vente til uke 12 (selv om vi vet at sjansen for spontanabort reduseres drastisk da) med å fortelle det til verden, men vi har bestemt oss for i hvert fall å vente til etter første ultralyd (uke 7). Jeg vil jo bare rope det ut fra hustaket akkurat nå!! Så jeg har lyst til å høre litt om hva dere har planer om. Når skal du fortelle venner og familie at du er gravid og hvorfor akkurat da?

:signs001

Venter så lenge som mulig med å fortelle så lenge formen er bra eller til noen ser det.
Jeg er slank, men dette er nr 4 så kanskje magen kommer raskt?

Venter i allefall til tul rundt uke 8-10 :)

De eldste er 8 og 11 så ventetiden blir laaaang!

Kommer til å fortelle det til nærmeste venner og familie ganske tidlig tror jeg. Venninnene mine så fort jeg har kommet lenger enn sist (uke 5), så blir familie etter tidlig ultralyd :D Vi fortalte til familie at vi prøvde bare for noen uker siden, veldig mange i familien er gravide så vi ville at de skulle vite at det kunne være litt sårt for oss etter 8 mnd og en kjemisk. Det ødelegger kanskje litt overraskelsesmomentet men det blir veldig kjekt å fortelle likevel :happy: Siden jeg allerede er ganske dårlig må jeg kanskje si noe på jobb også tidlig

Venter så lenge som mulig med å fortelle så lenge formen er bra eller til noen ser det.
Jeg er slank, men dette er nr 4 så kanskje magen kommer raskt?

Venter i allefall til tul rundt uke 8-10 :)

De eldste er 8 og 11 så ventetiden blir laaaang!

Ja, har lest at magen gjerne kommer en del tidligere når man har født før! Tror det blir uke 8-ish her også, om lille frø holder seg på plass da :smiley-angelic001

Kommer til å fortelle det til nærmeste venner og familie ganske tidlig tror jeg. Venninnene mine så fort jeg har kommet lenger enn sist (uke 5), så blir familie etter tidlig ultralyd :D Vi fortalte til familie at vi prøvde bare for noen uker siden, veldig mange i familien er gravide så vi ville at de skulle vite at det kunne være litt sårt for oss etter 8 mnd og en kjemisk. Det ødelegger kanskje litt overraskelsesmomentet men det blir veldig kjekt å fortelle likevel :happy: Siden jeg allerede er ganske dårlig må jeg kanskje si noe på jobb også tidlig

Spennende tid fremover nå, og det er virkelig ikke lett å holde kjeft når man er så glad, hehe. Masse lykke til! :flower

Jeg er elendig til å holde kjeft så forteller det nok etterhvert som jeg møter folk.
Foreldrene til meg og mannen har fått vite det pga vi er på ferie og vanskelig å skjule.
Har også ringt brødrene for ved "12ukers"grensa blir jeg tante og da skal jeg ikke stjele spotlighten med å fortelle at vi skal få en til. Nå får nyheten "dø litt ut" før nevøen ankommer verden :Heartblue

Jeg fant ut idag at jeg er gravid med nr 3. Har vært så kvalm den siste uken, og ikke noe bedre idag. Imorgen er det stor fest med svigerfamilien, og jeg tror jeg må fortelle det allerede idag siden jeg er så dårlig . Vanskelig å skjule når man er sammen med alle sammen på en hytte...

Ville egentlig ha ventet litt, men hadde ikke planlagt å bli gravid midt i sommerferien

Har fortalt det til 4 gode venninner ❤️ venter nok med resten til etter Tul osv. Bor langt fra all familie, og har litt lyst å fortelle når vi møtes. Så drøye kanskje en del lengre!

Jeg må fordøye nyheten selv før jeg forteller det :D dette blir nr 2, mini er 1 år, så vi er enda litt i sjokk. Selvfølgelig en koselig og stas overraskelse, men klarer ikke helt å tro på det enda :-P Har allerede fått sykt oppblåst mage, som ikke lar seg skjule nesten, så må nok fortelle det tidligere en sist gang da vi ventet til etter uke 12 :-) satser på vi får tatt en tidlig ultralyd først før vi forteller det til familien :) Nære venninner sier jeg det til snart. Gidder ikke lyge så mye som jeg gjor sist gang, det var så utrolig stress!

Jeg tror jeg ser an formen, hvis den blir dårlig forteller jeg det tidlig. Hvis den holder seg bra, i motsetning til forrige gang, så tror jeg vi har lyst til å holde det for oss selv en god stund :happy: Men det er endel av mine venninner som vet at vi prøver så det spørs om jeg klarer å holde det hemmelig om de spør:p Forrige gang ville jeg bare rope det ut, men denne gangen er det fint med vår egen lille hemmelighet.

Hei dere!

Jeg har prøvd å bli gravid i cirka åtte år, og etter utallige mislykkede ivf-forsøk, så vi for første gang noensinne en positiv graviditetstest på søndag!! :Heartpink

Det er nesten ikke til å tro, men har tatt fem tester de siste fire dagene, så nå begynner det å synke inn her. Fire uker og to dager på vei allerede! Hurra!!

Vi er superlykkelige og vet begge to at vi ikke kommer til å klare å vente til uke 12 (selv om vi vet at sjansen for spontanabort reduseres drastisk da) med å fortelle det til verden, men vi har bestemt oss for i hvert fall å vente til etter første ultralyd (uke 7). Jeg vil jo bare rope det ut fra hustaket akkurat nå!! Så jeg har lyst til å høre litt om hva dere har planer om. Når skal du fortelle venner og familie at du er gravid og hvorfor akkurat da?

:signs001
Gratulerer så mye :happy:
Så utrolig fantastisk det må være etter så lang tid!!!

Vi fortalte det til familien idag. En liten overraskelse for noen da ingen visste at jeg hadde tatt ut spiralen :happy: men siden jeg er så kvalm så vurderer jeg å dra hjem tidligere (er på hytta med hele svigerfamilien). Føler meg litt i veien og alene med kvalmen min :( vi fortalte barna det idag også, selvom det er tidlig så synes jeg det var riktig at de vet hvorfor jeg ikke er 100% om dagen. De synes det var superstas, og lillebror som blir storebror synes dette var spesielt spennende og hadde masse morsomme spørsmål xsmile9 de fikk se bilde av hvordan embryoet ser ut og de fikk helt latterkrampe av at babyen ikke har armer eller bein enda xsmile9

Satser på å holde det for oss selv i alle fall frem til uke 8, og etter TUL. Evt til uke 12 om vi klarer det uten at noen spør. Med forrigemann fortalte vi det til familien i uke 8, for jeg var såpass dårlig at jeg måtte melde avbud på endel greier. Men kan jo håpe at formen blir litt bedre denne gangen

Jeg har fortalt det til to gode venninner, og mannen kommer til å fortelle det ganske snart til en god venn. Er bare i uke 4+2, så det som sies er jo med et visst forbehold, men vi er egentlig ganske optimistiske.

Jeg liker å dele både glede og sorg ned de jeg har rundt meg, så denne gleden klarte jeg ikke å vente noe lenge med å fortelle om. Og blir det sorg, så er det jo fint at noen av de nære vet det.

Det blir nok å vente en del lenger med mesteparten av familien, inkludert mamma, for hun er akkurat som meg, og kommer ikke til å kunne holde på hemmeligheten særlig lenge :p

På jobb kommer jeg ikke til å si det før jeg må.

Forteller det sikkert til familien rundt uke 10 før mannen reiser vekk på jobb, siden han er borte mange uker av gangen. Når ungene får vite det, så vet vel hele verden det. Vil på en tidlig UL før vi forteller det, bare for å se at alt er bra.

Forteller nok rundt uke 12. Da skal jeg uansett på KUB-test/ultralyd.

Her har jeg fortalt det til noen nære venninner, samboer til en på jobb og nå til kommende oldeforeldre da de er på besøk og forma mi ikke er så god..

Jeg fortalte på jobb i dag at jeg er gravid 3+2 med tanke på formen min. Har hypermobile ledd og kjenner allerede at bekkenet svikter innimellom. Og jeg fortalte det til 2 venninder. Har sagt det tidlig de andre gangene og ca uke 5. Andre gang mistet jeg i uke 7 og fikk god støtte av familie og kolegaer. Og når jeg ble gravid igjen etter på sa jeg det med en gang. Gikk bra da. Krysser fingrene for at allt er bra denne gangen å slipper å gå gjennom en til SA.

Mannen min og jeg skal reise til USA å gifte oss i september. Vi skal feire med nærmeste familie første lørdagen etter at vi kommer hjem, da vil jeg være 13 uker på vei.. Så på bryllupsfesten tenker jeg at vi slipper nyheten til alle, med ultralydbildet og litt sånt.. :happy::Heartred

Back
Topp