Når skal dere si det på jobb?

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Jeg er ansatt i en svangerskapspermisjon, med andre ord jeg har bare et vikariat.

Permisjonen begynner ca 3-4 uker før vikariatet går ut.
Jeg har ikke tenkt til å si det på jobb før jeg absolutt må, i håp om å kanskje få fast jobb.

Eneste som er probleme er å forklare hvorfor jeg skal til legen så ofte..jeg skal til to UL på sykehuset, så til sykehuset for oppfølging av migrenen i svangerskapt, så en time for oppfølging av lavt stoffskifte (dog er sen timen i slutten av september og da har jeg kanskje sagt det) og til jordmor..tror jeg skyldte noen av gangene på dattera, haha. Jeg legger alle tidene til kl 08 så langt det la seg gjøre...

Jobber i team, så blir veldig fort synlig når man ikke er der.

Flere med samme problemstilling?

Har sagt det til jobb siden jeg jobber på kreftavdelingen.men siden jeg mest sansyligvis mister nå så angrer jeg.

Har sagt det til jobb siden jeg jobber på kreftavdelingen.men siden jeg mest sansyligvis mister nå så angrer jeg.
Jobben skal vel ikke diktere om du skal ha barn eller ikke da? Er vel ikke noe å angre på tenker jeg. Tenker det ordner seg :-)

Hvorfor må du forklare hvorfor du skal til legen? Det har vel ingen noe med i det hele tatt.

Ellers så er det nok lurt å drøye med å fortelle det hvis de har fordommer mot gravide. Jeg hadde samme problem forrige gang. Gikk ikke tilbake til den jobben. Fikk meg heller en ny og bedre :-) det ordner seg alltid på en eller annen måte.

De har ingenting med hvorfor du går til lege ;-)
Og hvis du sliter med stoffskiftet, kan du jo bare dra en liten hvit løgn om at du må på litt kotroller fremover fordi de er litt usikkre på noen av resultatene på blodprøvesvara eller noe ;-)

Jeg forteller aldri hvorfor jeg skal til legen til min leder, det har de da ingenting med. Har ikke planlagt når jeg skal fortelle enda, hvis formen er fin og magen holder seg borte drøyer jeg til etter 12 uker :-)

Jeg har sagt det til min leder allerede, men håper å kunne holde det lengst mulig hemmelig for kollegane mine ;)
Ingen har noe med hvorfor du skal til legen, men hvis du vil si noe så kan du vel bare si at det gjelder migrene eller stoffskifte. Trenger vel ikke å utdype noe mer enn det ;)

Vet ikke hvor lenge jeg kan holde det hemmelig på jobben. Folk har allerede begynt og "mase" om ikke vi snart skal få nummer 2. Det er skikkelig babyboom på jobb, og nå er det liksom jeg som er naturlig nestemann :p Så jeg tror jeg har alle øyne på meg når jeg kommer tilbake fra ferien. Jeg har tidlig ul en uke senere (18. aug - da er jeg 10+0). Om alt ser bra ut tror jeg at jeg forteller det da ;)

Men 1. september begynner jeg i ny jobb, så den er litt verre! Er bare et vikariat, men på 2,5 år, så rekker både svangerskapsperm + og jobbe 1 år etter dette før vikariatet går ut :) Håper det ikke byr på problemer, ønsker jo selvfølgelig fast jobb. Når jeg begynner er jeg 12+0, og mistenker jeg får tidlig mage, så spørs hvor lenge jeg klarer å holde det hemmelig :p

Jobben har ingen ting med hvorfor du skal til legen.
Jeg kommer ikke til å si noe før etter tidlig ul.

Jeg begynner i ny jobb nå, og føles ikke så veldig festlig å skulle fortelle om dette med en gang, men det må jeg (fordi det er noen av arbeidsoppgavene jeg ikke kan gjøre som gravid). Heldigvis kan jeg med hånden på hjertet si at dette ikke var planlagt, og at vi har fått beskjed om at det er svært usannsynlig at vi skulle kunne bli gravide på egenhånd. Dessverre føler jeg presset til å fortelle hele historien, selv om det egentlig burde være unødvendig. Men sånn er arbeidslivet!

Denne graviditeten kom litt uventet på, så jeg har akkurat sagt opp min faste jobb og takket ja til ett vikariat fra 1. Okt. Hadde jeg visst det jeg nå vet, hadde jeg bare blitt der jeg er nå ;-p Men får ikke gjort noe med det nå, men det er litt ergerlig ;)

Jeg burde presisert i hovedinnlegget at jeg ikke jobber i Norge og at reglene her er annerledes enn i Norge.

De er veldig strenge på fravær og sykdom på jobb. Dessverre vet ingen at jeg sliter med verken stoffskifte eller migrene.

Det er egentlig ikke så farlig om jeg ikke får fast jobb. Men jeg MÅ ha jobb frem til permisjonstart, hvis ikke vil jeg ikke få permisjonspenger..

Man blir sparket over en lav sko for ingenting, så derfor er jeg nok litt ekstra redd for å være borte fra jobb..

Er ingenting som heter arbeidsmiljølov i dette landet, dessverre.

Skulle ønske jeg rakk å opparbeide meg permisjonsrettifheter i Norge, da hadde jeg flyttet rett hjem.

Skulle ønske jeg rakk å opparbeide meg permisjonsrettifheter i Norge, da hadde jeg flyttet rett hjem.

Uff, for dn lei situasjon! Hvilket land bor du i, om jeg kan spørre? siden det ikke er arbeidsmiljølov eller noe :/

Håper du finner en løsning.

Jeg kommer til å fortelle det på jobb etter ferien og tidlig UL. En kollega vet det allerede da :)

Men har de allikevel krav på å få vite hvorfor du har vært hos legen? Hvis du har vært hos gynekologen, forventer de å få vite hvorfor? Høres jo helt idiotisk ut!

Men hvis de absolutt må vite så hadde jeg bare funnet på noe da... Urinveisinfeksjon. Helt vanlig å dra til legen for å levere urinprøve etter å ha gått på medisiner for eks... Derfor flere besøk.

Jeg begynner på jobb 12.august, og i og med at de må hente inn vikar for meg også videre gir jeg nok beskjed ganske fort etter ferien... Er I uke 12 den 21.august, så da passer det fint å si det rundt da :)

Vi har firmatur i slutten av August, så regner med at det blir tydelig da :p Men da er jeg cirka 12 uker, så da er det vel like greit? :) Har egentlig lyst å vente lenger, men jeg ser det litt an :)

Jeg har jo ikke jobb å forholde meg til, men venter leeeeeengst mulig med å si noe til nav. Saksbehandleren min der har laget nok trøbbel for meg opp igjennom de siste årene, og hun er lystløgner, så hun kan finne på å stoppe pengene når hun finner ut av graviditeten, og jeg må jo ha penger i minst 6 av de siste 10 mnd før perm, så håper å vente med å si det til september ihvertfall.

har sagt det til 2 på jobben allerede selvom jeg helst skulle ha ventet, men like greit egentlig.. sa det med første med engang... jobber hos legen så vi sjekka de svake positive graviditetstestene sammen ..haha vi har et meget godt forhold her da med andre ord... går støtt og stadig å sjekker ultralyden så vanskelig å skjule det sånn egentlig. ..

Back
Topp