Når skal dere ordne istand til babyen?

Ugla95

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Da tenker jeg på å sette opp seng og vaske opp klær og skaffe bleier osv. Alt etter hva dere planlegger å ha i hus før baby kommer. Når tenker du at du skal ha alt klart? :)
 
Da tenker jeg på å sette opp seng og vaske opp klær og skaffe bleier osv. Alt etter hva dere planlegger å ha i hus før baby kommer. Når tenker du at du skal ha alt klart? :)
Jeg tenker vel at vasking kan jeg gjøre når jeg har permisjon :happy: Vi henter nok alle babytingene der vi har de lagret i jula, men vasker nok ikke klær før tidligst uke 35. Forrige gang fødte jeg etter 5 dager med permisjon så da var nesten ingenting vasket klart, men det gikk fint :p men det skal sies at jeg ordner nok alt vi trenger å ha i hus før jeg går ut i permisjon, men organiserer nok ikke alt før rett før :happy:
 
Regner med etter jul en gang men vasking av klær når det nærmer seg. Stellebord er allerede på plass siden jeg allerede har en bleieunge i hus. Har ikke all verden med plass å bo på så skal vente lengst mulig med seng og andre ting babyen trenger. Akkurat nå tar storebroren all plass:p Kjenner jeg er glad det ikke er unge nr 1, stresser veldig mye mindre enn første gang jeg var gravid.
 
Klær vasker vi med en gang etter innkjøp/etter vi har fått dem. Tenker å være i mål med alt før permisjonen min starter 12. mars :)
 
Vi begynte i helgen med innkjøp av garderobe opplegg til lillesøster sitt rom. Har fått en del gaver allerede som er greit å oppholde der. Ellers finner vi nok frem mer og mer etter jul, har og mål om å være helt ferdig innen permisjonstart.
 
Vi tenkte å flytte opp kommoden (som skal bli stellebord) neste gang mannen får en kompis på besøk som kan være med å løfte den opp trappen:p Ellers jobber vi med å rydde ut av rommet som skal bli barnerom, slik at vi får plass til å lagre seng og diverse der. Akkurat nå ligger det lille vi har av babyutstyr i en bag på treningsrommet:rolleyes:

Vaske klær tenker jeg blir gjort når vi har fått kjøpt kommode/oppbevaring til det. Da kan vi vaske det etter hvert som det kommer i hus. Bleier venter vi nok med til permisjonen. Regner med at jeg kan sende mannen på butikken hvis det skjer før;)

Ellers prøver vi å fikse det vi kan i huset før jul:) Har litt oppussing som skulle vært gjort før den lille jenten kommer til verden.

Har gitt beskjed om at vi ikke ønsker noen gaver eller diverse på denne siden av nyttår. Det er jo lenge til vi trenger det, så ser ikke helt vitsen med å ha alt klart i mange måneder før termin. Er også litt redd for at enkelte skal ta helt av på innkjøpsfronten, og tenker at det er mindre sannsynlighet for det hvis de ikke kan fordele gavene utover hele svangerskapet:p
 
Vi tenkte å rydde på loftet i helgen å se hva vi har av babyting og klær. Husker ikke hva vi har, men vet jeg har masse klær :hilarious: Da vet jeg iallefall hva som må kjøpes.
 
Siden det er nr 3 kjenner jeg meg ganske klar på det jeg trenger og ønsker. Planer om bilsete, ny bil, bedside crib, babynest, ny vogn, newbornsete til stokke stolen og tøybleier. Kommer til å ordne barnerommet etter fødsel en gang. Kommer til å bruke gjesterommet til meg og babyen om det blir trangt på vårt rom :p samsoving og amming. Ellers har jeg alt av klær etter søsken og tar ting som det kommer :)
 
Jeg misunner deresom klarer å være så avslappet! Hodet mitt har satt en frist til ut januar, men fornuften sier jo at det sannsynligvis er helt unødvendig å stresse :hilarious:
 
Vi har det aller meste fra før av :)
Har egentlig eget rom til baby, men må sette inn et takvindu før det kan tas i bruk.. :smiley-ashamed004 men vet at første året kommer den til å samsove inne hos oss så det haster ikke.
Det vi trenger er babybilstol, ny badebalje, tripptrappstol, babycrib og masse tøy. Solgte alt babytøyet jeg hadde etter 2 åringen, angrer litt nå tilfelle vi får gutt igjen!
Husker fra sist at jeg var veldig glad for at jeg ordnet alt tidlig. På slutten var jeg så sliten, tung og svær. Hadde aldri orket å løpe rundt i butikker! Så nå er planen å ordne det vi trenger etter oul.

Vaske klær kommer jeg nok ikke til å gjøre før rundt termin. Liker at det er nyvasket :)
 
Last edited:
Jeg er førstegangs og er så overveldet over alt der ute, så her er ingenting planlagt ennå. Vet vi får en del fra besteforeldre, men må finne ut hva vi vil ha (type vogn, seng, bilstol osv.). Men er så mye å velge i :eek: har skrevet en liste over ting vi trenger, så satser på shoppe-lysten kommer etter OUL :)
 
Jeg har allerede begynt å kjøpe litt klær, både brukte og nye. Har en stor bærepose så venninnene mine sa jeg ikke måtte handle så mye for jeg kom jo til å få litt også :hilarious:
Har ordnet brukt seng og vogn, og kjøpt nye dyner. Madrasser, bilsete, sengesett, og diverse annet jeg ønsker meg følger jeg litt med på (tenker det blir nok en del salg i desember og januar så slår til etterhvert)
Når det kommer til vasking av klær og klargjøring blir nok ikke det før rundt 3-4 uker før termin.
 
Jeg misunner deresom klarer å være så avslappet! Hodet mitt har satt en frist til ut januar, men fornuften sier jo at det sannsynligvis er helt unødvendig å stresse :hilarious:
Hvorfor? Blir barnet født i januar er det flere måneder til dere får reise hjem uansett. Og det er jo heller ikke slik at vi andre (resten av familien) har alle klærne våre rene, alt sengetøy rent og alt på stell til enhver tid.
 
Hvorfor? Blir barnet født i januar er det flere måneder til dere får reise hjem uansett. Og det er jo heller ikke slik at vi andre (resten av familien) har alle klærne våre rene, alt sengetøy rent og alt på stell til enhver tid.
Joda, butikkene legger ikke ned og verden går ikke under, all fornuft sier at stress er unødvendig. Men jeg følte meg så himla letta når jeg innså at vi har nok klær i str 56, og kommer nok til å være like letta når absolutt alt er på plass, selv om det er minimalt en baby trenger for å overleve:hilarious:
 
Jeg har ikke tenkt så mye på det i denne graviditeten. I forrige graviditet så følte jeg at jeg burde ha et ønske om å fikse ting og se på ting, fordi det føltes som at alle andre gjorde det. Etter hvert forstod jeg at jeg kanskje ikke er like interessert og begynte med litt innkjøp de siste månedene. Det var ikke noe stress og, tror jeg har skrevet det tidligere, mye ordnet seg mot slutten og gaver fra venner og familie dekket over de tingene vi ikke hadde tenkt på selv.
 
Da tenker jeg på å sette opp seng og vaske opp klær og skaffe bleier osv. Alt etter hva dere planlegger å ha i hus før baby kommer. Når tenker du at du skal ha alt klart? :)
Som med de andre to ordner jeg det når jeg går ut i permisjon 18.mars.
 
Jeg tenker at jeg ordner med det når jeg går ut i permisjon... Kjøper inn Bilstol nå fordi den er på tilbud, og seng og vogn når jeg finner det til en god pris. Men alt det andre tar jeg senere. Har null stress.. Rommet blir ikke ferdig før til høsten bl.a.
 
Hadde ikke tenkt å gjøre så mye før nærmere termin, men det har gått helt naturlig at ting har kommet på plass. Arver en del ting så har gått gjennom det for å se hva som er der og ikke. Vi skulle skifte vegg på rommet som blir barnesoverom så det er blitt gjort om fra kontor. Og så er det jo greit å putte litt gaveønsker til jul så kommer nok noen ting der. Så mye på listene fra nettet som er krysset av allerede. Stelleområde på badet og tøybleier kan vente til nærmere termin. Pluss å unne meg litt shopping etter klær nærmere selv om det ikke er behov for det.
 
Vi har det meste liggende fra storebror på 1,5år, mangler bare å vaske opp barneklær vi har liggende. Det blir nok ikke å skje før det nærmer seg april :happy:
 
Back
Topp