Når skal dere offentliggjøre spiren?

Johanne95

Flørter med forumet
Heia! Er selv etter mt 9+5 idag, men etter ul ble jeg satt tilbake til 8 +"noen dager"
Klør etter å fortelle det til jentegjengen min og skryte over hva som skjer i magen min:-) tenker at jeg må vente med å offentliggjøre til uke 12, eller etter ul i uke 14 :-D har allerede fortalt det til to venniner og mine og kjæresten mins foreldre. når skal dere offentliggjøre? Skal dere legge det ut på facebook?

Er 12 uker idag. Fortalte det til broren min og dama da jeg fant det ut i uke 4 + til ene bestevenninna mi. Andre bestevenninna fikk vite det da hun var her tidligere i uken.. Hun bor litt lenger unna og jeg ville fortelle det ansikt til ansikt :) ellers skal resten av familien få vite det julekvelden. Tror vi holder det "hemmelig" for resten av verden til utpå nyåret,men kommer til å fortelle det dersom det faller seg naturlig da :)

Er 9+1 i dag. Alle i min nærmeste familie vet det. Og siden jeg er sykmeldt fra jobb vet flere det der også. Alle nærmeste venninner vet det også. Har vært på UL og sett at alt var bra da:) Vi har ikke fortalt det til samboers familie enda. Vi skal i selskap med alle de nærmeste 1.juledag og lillegutt skal da ha på seg t-skjorte over finstasen som avslører at han skal bli storebror. Jeg gleder meg sånn:) De brøt ut i full jubel da vi fortalte det sist gang:)

Julaften tenkte vi at familien skulle få vite det. Julekort med ultralyd bildet er klart! ;)
Da er vi litt tidlig ute, men klarer ikke vente lengre!

Jobben tenkte eg å la de få vite etter ul i uke 12. ( de på min avd vet det)

Noe kunngjøring på Facebook blir det nok ikke!

Last edited:
Er 12 uker på onsdag, og har tenkt å fortelle til nærmeste av familie og venner i løpet av jula:) (foreldre vet om det) resten venter vi med til magen er synlig/uke 18-20, men regner med at ryktene sprer seg slik at en del andre får vite det før det.

Jeg skal ikke dele noe på facebook før ev. etter fødsel:)

Eg skal på ny ultralyd den 6.jan. Blir nok offentlig etter det. Men på julaften skal svigerforeldre og samboers bror være aleina. Då skal me skriva eit brev frå lille babyen og fortella at "eg er ein hemmelighet som kjem i juli." Håpar det blir ein koselig overraskelse.

Last edited:
4.jan er jeg 12 uker,og ul 8.jan,Så vurderer faktisk å vente med å si det til foreldre da! Selvom jeg har noen venner som allerede vet det og noen får vite det i morgen.
Og å dele det på fb lurer jeg littpå om vi skal klare å vente til oul med mindre magen er begynt å vises før det :)

Her kommer mine nærmeste til å få vite det på julaften :) resten får bare vente...

Her vet familie og nærmeste venner det. Å offentliggjøre det, venter jeg med til til jeg er kommet noen uker forbi uke 12

Jeg tenkte å fortelle det til frøkna når hun kommer hjem fra faren i jula. Så da får min familie vite det ganske fort vil jeg tru, sånn siden hun kommer til å fortelle det til alle haha

Noen av familien min vet det + tre venninner :)

Skal på UL i uke 14, om alt står bra til så kanskje vi avslører det da :)
Jeg skal legge på facebook pga stor familie og venner, delt over hele landet og Europa. Dette er jo min første så føler det er litt ekstra stas å fortelle hele verden hva som skjer i magen :) de nærmeste får selvfølgelig vite det over tlf eller face to face, mangler å fortelle svigers, pappa og familien, noen tanter som står meg nære og farfar :)

familie fikk vite med engang, gode venner fikk og vite rimelig raskt. Nå har jeg fortalt det til sjefen pga det dukket noe farlig opp på jobb som gravide ikke kan være med på.
Er like under 12uker nå og holder det i grunn ikke skjult lengre, nå kommer det opp viss det passer settinga :)

Jeg er 10+4 i dag. Her er det kun tre venner som vet det. Vi kommer til å forteller det til nærmeste familie i løpet av jula.

Til familie blir det i romjulen da er jeg i uke 11 :) facebook får vi ta litt som vi føler på det. Sikkert etter uke 12 når vi skal på ultralyd isåfall.

Ble fortalt til svigermor og hennes familie om lørdag, da vi var på fest da.
Hele svigerfamilien vet det nå, men har ikke sagt det til min familie enda bortsetr fra storesøster og ei kusine (de to var de aller første) :)
Tar nok en god stund til jeg kommer til å publisere det på fb

Fortalte det til min familie 12+0. Hans familie venter vi med til vi skal på besøk den 5. jan. Venner får vite det etterhvert. FB kommer aldri til å vite det ;) Publiserer det aldri der, men kommer nok til å legge ut etter fødsel (slik at vi får kontrollen der selv, ellers er det alltid noen andre som legger ut..).

familie fikk vite med engang, gode venner fikk og vite rimelig raskt. Nå har jeg fortalt det til sjefen pga det dukket noe farlig opp på jobb som gravide ikke kan være med på.
Er like under 12uker nå og holder det i grunn ikke skjult lengre, nå kommer det opp viss det passer settinga :)

Samme her. Mesteparten av familien fikk vite det med en gang, samme med gode venner. Sjefene fikk vite det raskt pga "farlig" jobb for gravide, og de fleste andre på jobben har nok skjønt det. Nå nærmer jeg meg 12 uker, og vi har vært på UL, så ser ikke på det som en hemmelighet lenger. Passer det seg, så sier vi det. Men ser ikke for meg at vi kommer til å offentliggjøre det på facebook på en stund...

Er 9+2 idag, og skal avsløre det til min nærmeste familie (mor, far og to søsken) på julaften. Med en nissegave til de på dagen der vi gir hint og ser om de avslører :) sliter såpass mye med trøtthet og oppblåsthet at det er et under de enda ikke har spurt om jeg er gravid :p Men samboer er flink å kamuflere og skylder på at han var urolig hele natten og holdt me endel våken:p

Fortalte det til ungene i dag, de ble så glade. Den beste julegaven iflg eldstemann :D
Så fortalte de det til familien :)

Back
Topp