Når skal dere kjøpe vogn?

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hører jo at det kan være lang leveringstid osv. Så når skal dere kjøpe?

Vi tenkte egentlig vente til juni og skattepengene kommer. Innafor?
 
Hører jo at det kan være lang leveringstid osv. Så når skal dere kjøpe?

Vi tenkte egentlig vente til juni og skattepengene kommer. Innafor?

Hehe, nå ble jeg skyldig 25000, så de skattepengene hjelper ikke så mye i år [emoji38]
 
Hører jo at det kan være lang leveringstid osv. Så når skal dere kjøpe?

Vi tenkte egentlig vente til juni og skattepengene kommer. Innafor?


Vil tro at det er helt innenfor [emoji4][emoji1303]

Vi tenker å kjøpe brukt denne gangen, så da slår vi til om vi kommer over en vogn vi virkelig har lyst på [emoji4]
 
Vi tenkte også å vente til juni, men så leste jeg i en annen gruppe at ventetiden på Bugaboo er 3-4 mnd, så ble plutselig veldig usikker på om vi kan vente så lenge
 
Det er den eneste tingen vi har kjøpt til nå. Fant sportsdelen på salg på jollyroom og bagdel veldig pent brukt med masse utstyr på finn.
 
Tror det med leveringstid avhenger av hvilken vogn man skal ha og også fargekombinasjon da noen er mer populære enn andre.
Også kan det påvirke hvilken butikk/kjede man bestiller i. De store kjedene prioriteres fremfor små fra leverandør fordi de bestiller større volum (antall)
 
Veldig usikker på det med vogn... Vi har jo ei som er 17 måneder når nestemann kommer. Bør jeg da gå for søskenvogn? Til og fra barnehage blir det vel kanskje lettere med storesøster i vogn som hun også kan sove i i barnehagen, og lillesøster i bæretøy. Nei jeg aner faktisk ikke.. Foreløpig har vi en vogn, en trille og masse bæretøy, så jeg tror egentlig bare jeg må finne ut hvilket behov vi har etterhvert som vi finner ut av det selv...

Og da blir det nok å kjøpe brukt på finn.
 
Veldig usikker på det med vogn... Vi har jo ei som er 17 måneder når nestemann kommer. Bør jeg da gå for søskenvogn? Til og fra barnehage blir det vel kanskje lettere med storesøster i vogn som hun også kan sove i i barnehagen, og lillesøster i bæretøy. Nei jeg aner faktisk ikke.. Foreløpig har vi en vogn, en trille og masse bæretøy, så jeg tror egentlig bare jeg må finne ut hvilket behov vi har etterhvert som vi finner ut av det selv...

Og da blir det nok å kjøpe brukt på finn.
Hvor lang vei har dere til barnehagen da? Hvor mye skal dere være ute og gå utenom det?
Hadde det holdt med ståbrett t/r barnehagen til eldste og en sovevogn som bor i barnehagen?
Eller vogn til minste og trille til eldste ved behov hjemme/i ferier?
Hva med en donkey som kan slås sammen til enkeltvogn når du ikke trenger plass til begge? Finnes på finn også..
 
Skal kjøpe brukt denne gangen så tenker ikke så mye på leveringstid, slår til når vi finner det vi er på jakt etter [emoji5]
Veldig god plan.
 
Hvor lang vei har dere til barnehagen da? Hvor mye skal dere være ute og gå utenom det?
Hadde det holdt med ståbrett t/r barnehagen til eldste og en sovevogn som bor i barnehagen?
Eller vogn til minste og trille til eldste ved behov hjemme/i ferier?
Hva med en donkey som kan slås sammen til enkeltvogn når du ikke trenger plass til begge? Finnes på finn også..

Det er nettopp sånne spørsmål vi må tenke litt på ja. Vi skal nemlig flytte i løpet av sommeren, så hvordan hverdagen blir i det nye huset vet vi ikke. Men vi er en del ute, siden vi har to hunder. Det går mye i bæretøy også, på eldstemann brukte vi knapt bagen, hun var så avhengig av nærhet at det var helt uaktuelt for henne å ligge der alene. Når hun var så gammel at hun var klar for sportsdel ble hun gradvis mer og mer glad i vogna.

De fleste turene vil finne sted mens eldstemann er i barnehagen (som er 10-15 min gange unna). Dersom minstemann også er like klistremerke, vognhater og glad i bæring er det dumt å innvestere masse i vogner, så jeg tror egentlig vi bare må se det an... Eneste vi kanskje bør skaffe oss er en god sovevogn til barnehagen, også ser vi an resten. Der vet jeg ikke om jeg har lyst til å bruke vogna vi allerede har ettersom den bare har tre hjul... Men sovevogner tipper jeg det finnes flust av både på Facebook og på finn.
 
Dere får kikke og tenke. Gå litt rundt i nabolaget rundt det nye huset og tenke litt
 
Skal ha en emmaljunga, de anbefalte at vi bestilte i mai. Da emmaljunga stenger ned fabrikken sin i juli. Så blir nok å følge det rådet [emoji4]
 
Vi bestilte i går (bugaboo fox med sort understell). Det er ca to måneders leveringstid på den, men siden fabrikken hadde stengt hele juli, kunne det hende at vi ikke fikk den levert før i august[emoji5]
 
Vi skal ha emmaljunga og i den butikken vi hørte om pris kunne vi bestille den og betale 500kr i depositum så oppbevarte de vognen til vi vil hente den så er litt i tenkeboksen på om vi skal bestille den ganske snart. Men kunne egentlig fint kjøpt den brukt også. Så må tenke litt til på det... bare redd for at det ikke er så mange som ligger ute på finn i den fargen og understellet vi vil ha når vi har råd til å kjøpe vogn.
 
Vi har kjøpt vogn allerede, den vognen vi ville ha kom til salgs på finn, meget lite brukt (2 måneder) så veldig fornøyd med det:)
 
Vi kjøpte city jogger mini gt i går :) med liggedel og sitte del til 5600 ny
 
Back
Topp