Når skal dere ha tidlig UL?

BimJan17

Flørter med forumet
Hei!
Jeg lurer litt på når vi skal velge å gå på tidlig UL. Føler det er best å vente til uke 12, men det er jo så lenge til! Hva skal dere?

Jeg skal når jeg er 12+1 :) synes det koster en del for privat TUL så ønsker å gjøre det når ting er lettere å tyde :)

Jeg skal ha når jeg får time. Jeg får som oppfølging i svangerskapet, så her er det bare å stille når de forventer det ;) regner med det blir en gang mellom uke 10-12

Vi tenker rundt uke 12. Er veldig spent på om alt er bra, så frister å ta ultralyd tidligere, men tror vi venter.

Jeg tok da jeg var 6+3, og skal ta en ny når jeg er rundt 12 uker.
Første gangen var det for å fastsette hvor langt jeg var på vei.
Neste gang (uke 12) er fordi vi vil vite at alt står bra til før vi forteller det til slekt og venner. :-)

Var når eg var 6+4 og skal igjen på neste mandag når eg er 9+0. Ble henvist av legen til gynekolog for første pågrunn av sa i fjor og neste er på kk fordi eg har pcos. 1 uke til neste og satser på at hjertet fortsatt slår <3

Uke 11

Jeg skal på fredag hos gyn :happy: Da er jeg 5+6, så håper at det ikke er altfor tidlig å se et lite blinkende hjerte:angelic: Har fått innkalling til UL på fødepol i juni rundt uke 9-10 oxo, men er bortreist så må flytte timen. Har diabetes 2 så derfor jeg får tidlig UL på sykehuset. Har oxo hatt 1 MA og 1 SA i fjor (uke 9-10 og uke 5-6).

Jeg skal på ul på torsdag, er da 5+4. Det er for å sjekke om den sitter på rett plass siden jeg har hatt exu tidligere. Men har litt lyst til å bestille privat ul rundt uke 12-13, for å sjekke om alt er bra. Så får se hva jeg gjør når det nærmer seg ;)

Vi har bestilt privat i uke 12 :happy: Er det normalt å ha ultralyd før det også?
Det er vell vanligst å ta i uke 12 da det er da man kan få vite om fosteret ser friskt ut ol. Men jeg vet (og som jeg ser på svarene) at mange tar tidligere også. Det er vell ofte for å få konstatert at det er en liten spire inni der, men det er vell egentlig ikke nødvendig.

Back
Topp