Når skal dere ha dåp?

Lille hemmelighet:)

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Min samboer vil absolutt døpe barnet,og jeg ville helst hatt navnefest men han føler sterkt for det så det er greit for meg:) men det jeg lurer på med termin den 4 er når skal man ha dåpen? Synes midt/rett før jul høres litt stress ut.. men blir midten/slutten av november tidlig??

hva skal dere andre gjøre?:)

Min samboer vil absolutt døpe barnet,og jeg ville helst hatt navnefest men han føler sterkt for det så det er greit for meg:) men det jeg lurer på med termin den 4 er når skal man ha dåpen? Synes midt/rett før jul høres litt stress ut.. men blir midten/slutten av november tidlig??

Vi skal ha den 17 nov.. Som egentlig er 8 uker etter termin, men 20 uker etter ks

Her blir det dåp og vi tar det nok i nov! Lillemor var bare to mnd når hu ble døpt!
Greit å bli ferdig :D

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Håper på November :)

Jeg håper vi får det til i slutten på oktober, har familie på vestlandet, og da er det greit å få det gjort før det blir for hektisk med juleinnspurten :)

Jeg har termin 23. sept og vi tenker på å ha dåp i slutten av oktober. Da har mamma tenkt seg å komme på besøk fra Island og jeg synes det er koselig å ha hun med.
Også pleier ikke vi å gi barna våre navn før i dåpen og da er det greit å ikke ha det så alt for seint :)

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Vi funderer faktisk på å ha dåpet først til våren, alle i våres familjer har lang reisevei å må bli her over helgen. Så vi tenker at det kanskje blir litt stress å ha det før jul. (I tillegg planlegger vi å gifte oss samtidlig, å tror det blir mye styr så tidlig)

Har termin 22. september og skal ha barnevelsignelse den 3. november, så kommer hun på termin så er hun ca 6 uker gammel da. Synes også det er greit å ha det gjort før julesesongen begynner for fullt..

Vi sliter også med dette... Har termin 19. september. Blir fort rett i jula... Og, januar er en supertravel bursdagsmåned hos oss, 7 bursdager i nærmeste familie. Enten slutten av november eller februar tenker jeg nå.

Her blir det dåp i oktober/november :) Vi har ikke tenkt så mye rundt dette enda, bortsett fra at vi ønsker og døpe frøkna vår. Og før jul, da vi skal gifte oss neste år. Og dåp og bryllup mellom nyttår og juni blir litt vel mye planlegging :P

Vi har termin tidlig i september, og skal ha dåp 15. desember. Vi ønsket å ha det på en adventsgudstjeneste fordi vi syns det er litt ekstra stemningsfult, og så er min mor prest og skal døpe jenta vår, så da måtte vi finne en dato som hun skulle jobbe :)

Vi skal ha den 17 nov.. Som egentlig er 8 uker etter termin, men 20 uker etter ks

så man kan bestille dåp før babyen har fått personnummer? Så godt at alt er bra hos dere,jenta vokser og vokser:) kjenner noen som fikk tvillinger i uke 26, de hadde dåp som dere, 8 uker etter egentlig termin.

Så man kan bestille dåpen før barnet født? en søndag i starten på desember høres jo også koselig ut da det er mere høytidsstemning i kirken:) er bare redd for min form etter fødsel, men heldigvis har vi liten familie og kommer nok til å gjøre de enkelt. Jeg er kronisk syk og ikke i arbeid,og ser for meg det blir nok bare det å venne seg til det nye livet:) må kanskje be om litt hjelp( noe jeg aldri gjør:p)

Satser nok på november eller helt først i desember.

Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept

Har ikke tenkt noe særlig på dette, men storebror var 3mnd da han ble døpt. Så tenker i beg. Av desember eller slutten av november :)

Har termin 21 sept, så lurer på å ta det rett over nyttår. Men har ikke bestemt noe enda, bare strikker som en gal på dåpskjolen :)

Blir dåp her og. Forhåpentligvis innen oktober eller begynnelsen av november. :)

Hvis alt går etter vår plan/ønske, så blir det barnedåp i romjula... 3 av 4 fadrer bur vekke, men skal være heime i jula, så då passer det fint... :)

Back
Topp