Når skal dere fortelle jobben?

Mamacitaa

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei damer :)

Når har dere tenkt til å fortelle jobben om graviditeten? Noen som kanskje må gjøre det tidlig pga tilrettelegging?

Jeg er student nå så har ikke den problemstillingen :D Sist sa jeg det vel til jobben rundt uke 14/15.

Jobben er allerede informert og alle kollegaene mine vet om det. Var da 5+1 da jeg fortalte leder og fortalte kollegaer dagen etter. Ikke superhappy for det, men hadde det ikke vært for jobbsituasjonen hadde jeg ventet til det var høyst nødvendig. Har ikke fortalt familie enda... Vet ikke helt hva jeg tenker om det. :happy3

Jobben er allerede informert og alle kollegaene mine vet om det. Var da 5+1 da jeg fortalte leder og fortalte kollegaer dagen etter. Ikke superhappy for det, men hadde det ikke vært for jobbsituasjonen hadde jeg ventet til det var høyst nødvendig. Har ikke fortalt familie enda... Vet ikke helt hva jeg tenker om det. :happy3

Nei, så kjedelig. Uansett en fantastisk nyhet å dele med familien senere :Heartred

Sist gang uke 7 pga kvalme og sykemelding..:grumpy: Denne gang kan det vel bli reprise. Er bare uke 5 og ingen symptom på kvalme..enda;)

Hahaha, første tanken min er aldri. Men det er vel kanskje ikke realistisk? :hilarious::p:D

Jeg jobber i turnus så jeg må antakelig fortelle sjefen min at jeg er gravid slik at hun kan tilrettelegge. Jeg tror ikke det vil la seg gjøre å jobbe natt. Noen som har erfaringer med nattevakter mens dere var gravide?

Ellers kommer jeg ikke til å fortelle kollegaer eller andre enn aller nærmeste familie+svigerfamilie at jeg er gravid før tidligst i uke 13. Gleder meg!:Heartred:happy:

Tror jeg venter til slutten av januar når jeg er 11-12 uker, men kan jo hende de finner ut av det før den tid. Er en del «synske» der som påstår de klarer å se hvem som er gravid xsmile2

Tror jeg venter til slutten av januar når jeg er 11-12 uker, men kan jo hende de finner ut av det før den tid. Er en del «synske» der som påstår de klarer å se hvem som er gravid xsmile2
Heheh. Det hadde jeg tatt som en test å se hvor lang tid det tok for noe «så» det. :hilarious::hilarious:

Jeg har en kollega som seriøst kan lukte når noen er gravide. Hu tok meg på fersken sist da jeg var i uke 10 ca, uten at jeg viste noen tegn til det. Heldigvis har hun for det meste hjemmekontor nå :angelic:
Blir å fortelle det til sjefen i uke 12-13, da jeg å barnefar har lederstilling på samme arbeidsplass, så ting må planlegges litt :woot::angelic:

Tips til fin dato å dele det på: morsdagen er 14. februar neste år, altså Valentines og morsdag på likt.
Jeg er ca 14+4 den dagen tror jeg, og har såå lyst å klare holde det hemmelig til dess!

Både min mor og svigermor er vandt med oppmerksomhet denne dagen, tenkte spice det opp litt med UL-bilde (hvis alt er bra til dess).

Tips til fin dato å dele det på: morsdagen er 14. februar neste år, altså Valentines og morsdag på likt.
Jeg er ca 14+4 den dagen tror jeg, og har såå lyst å klare holde det hemmelig til dess!

Både min mor og svigermor er vandt med oppmerksomhet denne dagen, tenkte spice det opp litt med UL-bilde (hvis alt er bra til dess).

Ouh, 14.februar. Det var lurt!:dance008

Jeg har tenkt å fortelle det om jeg føler meg så dårlig at jeg må få tilrettelegging. Jobber i bhg, så kommer nok til å si det før jul en gang. Ønsker selv tidlig ul i uke 7, så da sier jeg det kanskje da, om ikke før. Tipper jeg sier det kun til avdelinga mi og sjefen i første omgang. Familien skal få vite det i jula. Om det går galt, er det jo bare fint at familien og de nærmeste vet om det. Har allerede sagt det til mine to nærmeste venner. Er bare 4+5 enda.

Med førstemann fikk de vite det i uke 6, pga jeg ble 50% sykemeldt da.

Jeg har en kollega som seriøst kan lukte når noen er gravide. Hu tok meg på fersken sist da jeg var i uke 10 ca, uten at jeg viste noen tegn til det. Heldigvis har hun for det meste hjemmekontor nå :angelic:
Blir å fortelle det til sjefen i uke 12-13, da jeg å barnefar har lederstilling på samme arbeidsplass, så ting må planlegges litt :woot::angelic:

Sånne mennesker er litt farlige :hilarious::hilarious:. Broren til samboeren min sa i fullt alvor, at jeg var gravid og den kommer om 6-7måneder. Ikke dårlig gjetta siden jeg var 7+5 da han sa det. Vi har ikke fortalt noen om graviditeten :hilarious::hilarious:

Hahaha, første tanken min er aldri. Men det er vel kanskje ikke realistisk? :hilarious::p:D

Hadde en kollega som sa det når hun var sånn 27-28 uker på vei, det er vel nesten aldri? :hilarious: Mulig hun hadde sagt det til sjefen før det, men ingen av oss kollegaer ante noe om det!

Back
Topp