Når skal dere fortelle at dere er gravide?

Vil vente så lenge som mulig med å fortelle foreldrene mine (fra mamma sprer det seg til hele verden
Hahaha.. Moren min har munndiare, men jeg trodde ho skjønte når jeg fikk ho til å love å ikke si det til noen. Isteden gikk hun rundt til familiemedlemmer og sa ho hadde en hemmelighet og kunne ikke fortelle den. Alle har da spurt om jeg er gravid >_> da har jeg ihvertfall lært til nestegang :)

Gravid for første gang <3
Termin 08.06.2014

Hahaha.. Moren min har munndiare, men jeg trodde ho skjønte når jeg fikk ho til å love å ikke si det til noen. Isteden gikk hun rundt til familiemedlemmer og sa ho hadde en hemmelighet og kunne ikke fortelle den. Alle har da spurt om jeg er gravid >_> da har jeg ihvertfall lært til nestegang :)

Gravid for første gang <3
Termin 08.06.2014

Haha kjenner meg så igjen, som 4.gangs har jeg også måttet lære på den harde måten :P

Foreldrene våres får nok vite det om et par-tre uker når jeg er ca 9-10 uker. Da blir det vel også ganske uunngåelig at resten av familien også får vite det, men håper dem kan holde munn noen uker.
3 vennepar vet det allerede, resten får vite det etter vi har fortalt til foreldre og familie.
Facebook vet jeg ikke om jeg kommer til og poste noe. De vi har kontakt med får jo vite om det uansett :)

Mamma vett det og søsteren .. Å jobb siden eg e sykmeldt ..
Resten av familien får vite det ette uke 12 Facebook etter oul :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Foreldrene mine og søstrene mine vet det. Svigerfamilien min får vite det etterhvert:-)
Sjefen vet det også fordi jeg er delvis sykmeldt, men resten av kollegaene får vite det senest mulig, helst rundt uke 12. Venner får kanskje vite det litt før, vi får se:-) Facebook får vite det etter OUL:-)

-svigerforeldre får vite rundt uke 12 eller før om jeg blir kvalm (det har jeg vært før, fått vite rundt uke 9). Får ikke vite før pga jeg har erfart at de forteller videre og det vil jeg gjøre selv ;) mine foreldre bor langt unna, og vi kommer vel til å ringe dem når svigers får vite.
-sjef får vite når/hvis jeg blir sykemeldt, kollegaer når jeg er tilbake (eller uke 12)
-de beste vennene får vite etterhvert som vi treffer dem, resten må vente til det er offentlig/etter uke 12
-fb får nok vite det med et ultralydbilde etter ordinær ultralyd.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har fortalt det til mamma.. Resten av familien får vel vite det rundt 3 mnd om jeg klarer å holde meg så lenge..
På jobben kommer jeg nok til å fortelle det når jeg har fått såpass mage at det ikke kan skjules lenger.. Har allerede super oppblåst mage.. Har en jobb som gjør at den dagen jeg sier det , må jeg skifte arbeid frem til fødselen...
Må nok fortelle det til en venninne og to om ikke så lenge så jeg får litt hjelp til å skjule at jeg er gravid.. Er ikke likt meg og ikke drikke på f.eks julebord, klubbkvelder etc :O
Facebook vet jeg ikke.. skriver nesten aldri oppdateringer der.. Mulig det kommer noe på sikt :)

- Forrige gang fortalte vi det til våre foreldre og søsken når jeg var 6 uker på vei, men må ærlig innrømme at jeg angrer litt på det og føler at vi ikke fikk nyte hemmeligheten lenge nok alene (et lite tips til dere andre, spesielt de som er førstegangs). Så denne gangen regner jeg meg det blir en gang mellom 8 og 12 uker, litt avhengig av formen og om magen blir synlig ;)

- Jenta vår på 16 måneder skjønner nok ikke noe særlig av det, men vi kommer til å prate mye om det her hjemme, så etterhvert - når magen vokser - kommer kanskje en viss forståelse på at noe er på gang ihvertfall. Gleder meg til å vise henne magen og sparkene, og la henne kose med magen :love7

- En kollega av meg er også en veldig nær venninne, så hun får nok vite det i løpet av den kommende uken, men de andre må nok vente til rundt uke 12. Så får vi håpe det ikke synes før den tid...

- Sjefen må nok få vite det før kollegene, men hun er litt løsmunnet, så det blir nok ikke så altfor lenge før de andre. Men håper altså at det ikke synes før jeg føler at tiden er inne...

- Etter OUL en gang, tenker jeg.

- Venter til etter uke 12 med å fortelle det til familie og venner, samt de vordene storebrødrene
- Facebook vil jeg spare så lenge som mulig, hvert fall etter UL
- Venter med å si det til sjefen og kollegaer til magen er blitt så stor at jeg absolutt må. Hehe :p

Jeg har fortalt det til en venninne og så er det meg og min mann som vet. Gleder med nesten ikke til å fortelle det. "Alle" forventer det, de fleste har mast på meg / oss lenge. På jobb er det også flere som "vet" det, de forventer det. Å da blir jo svaret når jeg forteller den store nyheten: "ja det var det vi visste" og lignende.
Men foreldrene våres skal få vite det og Lillegull skal snart få vite det, jeg er veldig dårlig så kanskje vi ikke kan vente til 12 uker. Vi får se det litt an. Når jeg er gravid på den 13. uken er det ikke mindre enn 2 julebord så da svarer jeg "ja" dersom noen tør spør direkte. Det er hvertfall min plan... Gleder meg til å fortelle svigers, de kommer til å bli glad å bruker ikke tid på å mase etter flere eller "vente" på at det skjer liksom.

Det har vi fortalt i helgen til de kommende besteforeldrene :D de ble veldig glad :D

Foreldre får vite det rundt 12 uker.

Barna får vite det samme dag som foreldre, bare før foreldrene.

Ellers får venner og sjef vite det når det faller seg normalt å fortelle det.

Facebook tror jeg at jeg skal holde unna så lenge som mulig:/)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp