Når skal de små ha D vitamin dråper?

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Lille er 4 uker og vi fikk beskjed på kontroll i dag om å starte nå og gi dråper. Jeg trodde det var fom 3 mnd - surrer jeg nå?
 
Ah takk da er det jeg som surrer xD
 
Takk for å minne meg på det ;) Har de her hjemme men hadde gått litt i glemmeboka
 
Noen som gir tran i stede? Hvor mye får dere i de små nå i starten? Jeg har sånn sprøyte som jeg bruker å sprute inn i munnen, men hun liker d ikke helt, så jeg får ikke i henne fullt så mye som anbefalt... noen gode tips? Ellers satser jeg bare på at hun blir mer vant og vi kan øke på etterhvert! Virker ikke som hun har noe i mot smaken, så akkurat d går greit, heldigvis!
 
Noen som gir tran i stede? Hvor mye får dere i de små nå i starten? Jeg har sånn sprøyte som jeg bruker å sprute inn i munnen, men hun liker d ikke helt, så jeg får ikke i henne fullt så mye som anbefalt... noen gode tips? Ellers satser jeg bare på at hun blir mer vant og vi kan øke på etterhvert! Virker ikke som hun har noe i mot smaken, så akkurat d går greit, heldigvis!

Helsesøstra mi anbefalte å bare gi noen dråper i starten og øke gradvis :)
 
Noen som gir tran i stede? Hvor mye får dere i de små nå i starten? Jeg har sånn sprøyte som jeg bruker å sprute inn i munnen, men hun liker d ikke helt, så jeg får ikke i henne fullt så mye som anbefalt... noen gode tips? Ellers satser jeg bare på at hun blir mer vant og vi kan øke på etterhvert! Virker ikke som hun har noe i mot smaken, så akkurat d går greit, heldigvis!
fra 4 uker skal de ha 2 ml tror jeg så øker man gradvis. men de trenger ikke får 2 ml på en gang.. du kan fordele det ut over dagen :) Her liker ikke mikro heller tran, så det blir dråper på henne også når hun går mer og mer over til vanlig mat :) Enn så lenge får hun det hun trenger via mme og etterhvert grøt :)
 
fra 4 uker skal de ha 2 ml tror jeg så øker man gradvis. men de trenger ikke får 2 ml på en gang.. du kan fordele det ut over dagen :) Her liker ikke mikro heller tran, så det blir dråper på henne også når hun går mer og mer over til vanlig mat :) Enn så lenge får hun det hun trenger via mme og etterhvert grøt :)

Jeg tar jo tran selv også, så satser på at noe går over i melka, så er d ikke så farlig om jeg ikke får i henne så mye som d anbefales! :) å så får vi bare prøve å ta litt i gangen og øke på!
 
Tran med sitronsmak som man gir i flaskesmokken er min beste erfaring for å få effektivt i de uten søl. Er forøvrig slik jeg får i lillesøster medisin 3 ganger om dagen... men gi før mat ikke etter... Her liker storebror på 6år enda tran godt.
 
Lille her er bare 2,5 uke nå, men da jeg hadde helsesøster på hjemmebesøk denne uken sa hun at jeg burde starte med tran da han er 6 uker.... Vi skulle snakke om dette på 6 ukers kontrollen

På henne virket det som at d-dråper ikke var godt nok? Men om det faktisk er like bra, så tror jeg at jeg vil foretrekke å gi han dråpene.
 
Jeg ville gi tran for da hadde lille fått i seg omega-3 samt vitamin D, men på apoteket sa de det ikke var nødvendig med tran enda, det holdt med dråpene (var min mann som kjøpte de) så ikke vet jeg. Skal høre på 6 ukers kontroll neste uke når jeg evt skal starte med tran da. Dråpene er veldig lette å gi da :)
 
Jeg gir lifeline kosttilskudd for barn med omega3 og dvitamin. Kapsler som man åpner og klemmer innholdet i munnen på barnet, mye mindre søl og bedre lukt enn med tran [emoji5] her anbefalte også hs tran fra 4 uker.
 
Back
Topp