Når sier man noe?

mormormor

Betatt av forumet
Heihei, vi skal ha vårt første barn i september, men er veldig usikre på når vi skal si noe til foreldre og venner?

Noen som har tips og råd?

Jeg har fortalt det til mange! Ikke alle på jobb som vet det ennå, har litt lyst å fortelle det da [:)] Men blir så usikker. Hun ene kontordamen sier at de fleste ikke vet at de er gravide før i tredje måned, men det tror jeg ikke noe på. Syns det hørtes rart ut jeg. Jeg fortalte det til henne siden hun har ansvar for oss, hun fortalte det til the big boss. Da slapp jeg det ihvertfall. Var litt redd for det!

Lurer på hva folk vil si når de hører jeg er gravid, om de er sure eller sinte eller kommer og sier gratulerer. Sjefen har ikke sagt gratulerer! Har sagt det til pappa og noen venninner, alle er glade. Mamma sa i dag at nå må du få barn snart sånn at jeg kan være ung bestemor! Hun er hos bestefar nå som er veldig syk, tenkte jeg skulle fortelle til henne når hun kom hjem igjen!

Klem

Jeg har fortalt det til mamma, svigerforeldrene mine, søsteren min og en mail-venninne i usa.. og alle her på bv selvfølgelig (og de som leser blog'en min på nettet, men den er ganske så anonym).... resten har jeg tenkt å vente med til etter uke 12... da er sjansene så mye større for at alt skal gå bra...

Ved første graviditet husker jeg ikke når vi fortalte det. Tror det var ganske sent... rundt uke 18 tror jeg...
Og med nr. 2 fortalte vi det i uke 12 til familie og besteforeldre osv.
Sist gang jeg nå ble gravid, fortalte vi det i uke 8, men mistet så i uke 11.
Denne gangen har vi bestemt oss for å fortelle det når vi reiser nordover til påsken.
(Vi bor for tiden i utlandet). Vil da være 17 uker ut i svangerskapet, og har antagelig
fått en flott liten mage som vi kan vise fram. Gleder meg til det!!
Men fram til nå har vi faktisk fortalt det til 3-4 av våre aller nærmeste venner.
Kjekt å ha noen å dele dette med... og særlig siden jeg er i dårlig form...

Jeg fortalte det først til mamma og pappa, svigerfolreldra mine og søstra mi.. etter ei uke så fikk mamma lov å si det til resten av familien. har sagt det til sjefen min på jobb pluss en kollega til. syns det er så vanskelig å ikke si noe, enda jeg vet at det kan gå galt.. men det hadde vel folk fått vite om alikevel så det er vel egentlig det samme..

Jeg ventet til jeg var i uke 12 forrige gang. Nå klarte jeg ikke vente til jeg var 6 uker engang. Men jeg har sagt det til de jeg vet jeg hadde fortalt hvis jeg skulle ha mistet da. Mamma, pappa, svigers, søsken og venninna mi.

ORIGINAL: tingeling77

Heihei, vi skal ha vårt første barn i september, men er veldig usikre på når vi skal si noe til foreldre og venner?

Noen som har tips og råd?

Hei hei... Jeg er 7 uker idag. Jeg har kjempe lyst til å fortelle det til familien, men samboeren min vil vente. Så det blir til at vi venter til jeg er 3 mnd på vei... uff det er lenge å vente:(

Jeg har sagt det til alle som gidder å høre på meg jeg... Tjihi... [:D]

Vi har ikke sagt det til noen og skal vente til uke 12. Føler meg som ei kjip venninne som ofte har dårlige unnskyldninger på lur for å slippe å være sosial når det er alkohol inne i bildet.... gleder meg til å slippe bomba!! Dette blir første barnebarn, første tantebarn og første oldebarn!!!!

Mamma vet.. Og så tenker vi å fortelle svigers det på morsdagen.. Da har jeg vært hos legen, og jeg vet at svigermor gleder seg til å bli bestemor! Da er jeg uansett litt over 9 uker, så om det da går galt er det greit at de vet om det og. Pappa får sikkert og vite det på morsdagen.. Resten etter uke 12!

har fortalt det til mine foreldre og søsken og til damilien til min samboer. Det er greit at de vet det siden jeg kommer til å bli lagtr inn snart og at jeg er veldig mye dårlig.
Har fortalt det til 4 venniner i tilfelle jeg mistet det og at de vet grunnen når jeg er lei meg.
Jobben venter jeg til jeg er 12 uker på vei, er i ulønnetpermisjon nå så da venter jeg litt til

Back
Topp