Når sier dere det?

Linni

Forumet er livet
VIP
Ja, nå maser jeg litt 
Når sier dere te folk at dere er gravid?
Og dere som har barn fra før, når sier dere det te de?

Her er det noen som vet det men ikke så mangen.
Jentå vår vet ikke noe enda og vi ska venta te etter nakkefolder ul me å si det te henne.
Hu har ønska seg veldig i det siste en bror som kan gå men har veldig lyst at vi ska ha en baby uansett. 

Så går alt bra tenkte vi å visa na ul bilde 17 mai (ska inn 15 mai) å spør na hva hun ser og si det på den måten ;-)

Hadde jeg vært lenger på vei 1 april (var da jeg tok tesen) hadde jeg lyst å legge det på fb for alle vet vi er ferdige og ingen hadde trodd oss he he he.
 
Her vet kun tre gode venninner av meg det...
Snuppa får vel vite om det, om alt går bra, når vi skal til syden i midten av juni...
Tidligere har mamma og pappa fått vite det tidlig, for de merker slikt på meg, jeg kan ikke holde på hemmeligheter, men etter MA'en og styret der og hvor lei seg de også ble, så orker jeg ikke si det til de...
Så vi sier det nok til snuppa i syden og så kan hun få si det til besteforeldrene sine når vi kommer hjem... Sånn ved uke 13-14 blir vel det...
 
Her har jenta vår snappet opp våre samtaleemne når vi har trodd at hun har lekt så greit inne på rommet sitt. Hun fortalte min mor at hun skulle bli lillesøster! Ble frustrert da mamma ikke forsto henne (for det var ingen som forventet noe unge her i gården enda), så jeg måtte bare si at det heter storesøster, ikke lillesøster... :P
Pappa reiste til Borneo og Burma rett etter og skal være en mnds tid til, så var egentlig litt godt å få sagt det til han før han reiste.

Så følte vi at vi måtte fortelle det til alle besteforeldrene. Og min forlover har fått vite det, sånn at hun ikke planlegger alkohol i mitt utdrikningslag for min del! ;)
 
Her vet de det på jobben. Jobber i en liten bedrift så alle forstod når jeg var i gang med prøverør og ble sykemeldt noen uker.
Ellers så sier jeg ikke noe til noen med mindre de spør direkte. Jeg vil jo ikke benekte det om noen spør om jeg er gravid
 
Her vet nærmeste familie og 2veninner det og alle på jobben til mannen. Han ble litt glad og tok av Sjefen min spurte meg i uka som gikk og da sa jeg at vi prøver, føler det er for tidlig å si noe på jobb enda.. Men skal si i fra i Mai.
 
vi har ikkje sagt det til noen men tror ikkje det går så lang tid til noen skjønner det... vi tar det så det kommer. kommer det spørsmål fra noen så troe eg ikkje at eg klarer å holde det skjult. e jo veldig nervøs og siden det ikkje e så lenge siden eg mistet i uke 20. helst ville eg holddt det hemmelig helt til ordinær ultralyd men det klarer eg ikkje
 
Vi har fortalt det til foreldrene våre, og to vennepar. Og noen av søsknene vet det. Har ikke samlet alle og fortalt det offisielt, men det er fordi vi har hatt to SA på rad så alle vet at vi ikke snakker så mye om det enda. De vet om det, også venter vi alle sammen i spenning på at de neste ukene skal passere sånn at det er mere sikkert.
 
her vet forelder  om det og  ett par venninder,har lyst til å vente til jeg har vært på ultralyd før vi forteller det til noen fler,har mistet ett par ganger før
 
Her er det tre venninder av meg som vet det. Tror vi kommer til å vente til uke 12 med å si noe til fler, prøøøve iallefall :-) Litt artig å ha en hemmelighet, også. Men er en del som vet at vi prøver da, så vet ikke helt om vi skal lyve eller ei når de spør :p

Hvordan har dere sagt det, dere som har? Og dere som skal si, har dere planlangt hvordan dere vil si det?
 
Mamma og pappa vet det og søstera mi og mannen hennes.
Jentene mine har jeg også sagt det til.

Resten får vite det etter 12 uker.
 
Familie, jobb og de nærmeste venner vet det alt. Siden jeg mistet i januar, ligger det i kortene at vi venter igjen... derfor har jeg sagt det. Til sønnen min tror jeg vi venter lengst mulig, for at ventetiden skal bli så kort som mulig. Også fordi det er vanskelig å forklare småbarn, om noe skulle skje. Går vel offentlig ut når de magiske 3 mnd er gått ;)  
 
Nærmeste familie vet det og min bestevenninne+4 stk på jobben. Kommer til å fortelle omverdenen etter at vi har vært på grundig ul på sykehuset i uke 12.
 
Her har jeg sagt det til de nærmeste, og hvis noen spør så skal de få ærlig svar Men ingen som har spurt enda da.. Så her vet min familie, hans familie, og noen nære venner det+ dere og det forrige terminforumet mitt da
 
Her har vi ikke sagt det ennå.

Er mye bekymret, redd for å miste, redd for at noe er galt, redd for å glede oss for tidlig.

Tror det har en sammenheng med at vi er slitere. Graviditet sitter ikke så lett hos oss, og det gjør det liksom enda mer skummelt. Tenk om vi skal bruke like lang tid neste gang dersom vi mister......uff.

Har ikke mistet før, så jeg har vært heldig sånn. Men er redd for det likevel.

Forrige gang sa vi det likevel ganske tidlig, fordi vi var så sjokkerte :-)
Denne gangen har vi bestemt oss for å vente til uke 12 og en ul.

Er litt koselig og ha denne hemmeligheten litt for oss selv, selv om vi har måtte "lyve" litt til venner og familie allerede når de spør om vi ikke snart skal prøve på en baby til..hehehe
 
Har fortalt det til nærmeste familie, storesøsken og venner. :) Klarer ikkje holde sånne ting hemmelig. Er jo så glad. :)
 
.
 
Linni: Nakkefolder UL? Hva er det forresten? :p
 
Her har vi sakt det til nærmeste familie.
Tenkte å vente til ca uke 12 med å fortelle til resten av familien og venner.
Er litt vanskelig med de på jobben da, har ikke lyst å si noe enda, men er jo så sinnsykt kvalm og det er vanskelig å forklare bort, så forteller det kanskje til de også snart.
 
Vi har fortalt familien og de nærmeste, skulle noen bekjente spørre, så nekter jeg ikke for det;)
 


ekkyliten skrev:
Linni: Nakkefolder UL? Hva er det forresten? :p


Er en ul de tar mellom uke 11-13 for å se om det er avvik på nakkefolder. Det som de ser etter er om det er veske rundt den og da kan det være Downs syndrom. Men de skal gå igjennom hele fosteret og får å se etter ryggmargs brokk si jeg har godt på en epilepsi medisin nå. Derfor tar jeg 4 mg folat (normalt er 0,4mg) 

Får det pga vi har en sønn på snart 12 år som er mulithandicappet ;-)
 
Back
Topp