Når sier dere det til andre???

groa

Glad i forumet
Er gravid for første gang, og lurer litt på når det er vanlig å fortelle til andre at en er gravid??? Er 14 uker på vei, og har sagt det til de nærmeste i familien. Når sier dere det til "resten"???
 
Vi fortalte det etter uke 12.
 
Kommer til å fortelle det til familien på julaften, da er jeg nesten 11 uker på vei. Gleder meg, har allerede tenkt ut hvordan de skal få vite det[:)] Sjefen fikk vite det i går, resten av kolleger og venner får ikke vite det før jeg begynner på jobb igjen etter nyttår.
 
Måtte si det til sjefen tidlig (uke5) fordi jeg ble syk. vi er en venninnegjeng som forteller hverandre alt, så de visste det dagen etter at jeg fant det ut selv (godt å ha noen der hvis det skulle gå galt). Har noen kollegaer som skjønte det selv og fikk det bekrefta da jeg var 8-9 uker (mn la da veldig vekt på at det var kjempetidlig og at jeg ikke ville at de skulle snakke noe mer om det)
har hatt/har en del komplikasjoner, så foreldre, søsken og svigers vet det ikke enda. Mulig vi holder det hemmelig til jul.
 
Hei.

Jeg har sagt det til mamma, pappa og min besteveninne, men ingen flere enda. Når du er ca 3-4 nmd på vei kan du vel si det til andre. Det er de magiske 3 mnd som ofte er et skille.

Lykke til [:)]


 
[:)]Fortalte det til familien i uke 17,tre dager før ul....Naboer og venner visste det fra uke ti ca... Familien bor langt unna[:)],men naboene fikk vite det når jeg spydde i thujahekken deres...[:D][:D]
 
Halloen.....
Sjefene mine, Og veilederen min, Og hun som er vikar I den klassen Jeg jobber I vet det.
Og familien vår og di nærmeste vennene, Og noen andre på jobb, Ganske mange egentlig, Men det blir Ikkje helt offentlig før etter ca 12 - 13 Uker, Men det er joh litt vanskelig og holde seg...... [:D]
 
jeg fortalte det til sjefen når jeg var 6+3 ca.
foreldre og søsken vet det[:D]
og noen venner[;)]
blir nok å si det til resten etter uke12
 
Er bare 4 1/2 uke på vei men har sagt det til de nærmeste... de ville alikevel oppdaget det, fordi jeg var satt opp til laproskopi på rikshospitalet i forbindelse med utredning om ufrivillig barnløshet 5 desember.... Men nå sliper jeg jo det.....

Kommer ikke til å fortelle det utover kretsen av de nærmeste, men de som jeg allerede har pratet med om mine bekyminger ang ufrivillig barnløsnhet etc ville jeg gjerne fortelle med en gang. Skulle noe gå galt for de magiske 12 uker er omme, er det jo de jeg ville prate med uansett, så det gjør ingen ting at de vet....
 
Når du er 14 uker er det ganske sikkert! da er babyen ferdig utviklet og skal bare vokse..
Så jeg synes ikke 14 uker er tidlig..
Vi sa det ganske tidlig, kanskje litt for tidlig... hehe!!

Klemmer
 
Her var det bare vi som visste det til uke 12.. Så visste det seg plutselig at alle de tre legene som undersøkte meg hadde tatt feil, så egentlig så fortalte vi det i uke 6, uten å være helt klar over det.. Neste gang blir det uke 12[8D]
 
Her er planen å vente en stund. Tror bestevenninnen min får vite det om ikke lenge, men ingen andre. Greit at noen vet. Jeg har litt lyst til at de kommende besteforeldrene får vite det i jula for da er jeg 9 uker på vei, men mannen min har ikke lyst til det. Vil vente lenge med alle. Får se om jeg får bearbeidet han litt[;)] Offentligheten får nok ikke vite det før uti februar en gang - dvs over 14 uker på vei. (Hvis ikke jeg får mage fort da og alle ser det...[:D])
Sjefen min får vite det rett over jul tenker jeg.
 
Jeg sa det til de fleste etter uke 12[:)]
 
Jeg har alltid hørt at man må vente til man er ferdig med de 3 første måndene... og har vel i grunnen opprinnelig tenkt å gjøre det.. men fortalte det til familien ganske rask etter jeg var hos legen å testa positivit..
Mannen min fortalte det til beste kameraten og hans samboer (som venter barn denne uka;) , de virka litt sjokkert over at han fortalte de det så tidlig.. .. ble litt "småsur" da jeg..hehe.. Synes vi alle må få lov å si det til de vi vil når vi vil eller vente hvis det er det som er rett for oss..

Si det eller vent! Det er dere som selv bestemmer!!!!
 
Første gang var prøverørsbefrukning, noe alle visste da jeg hadde stort behov for å snakke om det. Så da var det umulig å holde hemmelig at jeg var blitt gravid. Andre gang var jeg kjempeflink og klarte¨å vente til uke12, det var ikke lett! Denne gangen skulle vi vente enda lengre for at ikke ventetiden skulle bli så lang for ungene. Men da jeg ble sykemeldt i uke 12 gadd jeg ikke begynne å lyve om årsaken, så da fikk storebror lov til å fortelle det.
 
Har faktisk sagt det til de fleste allerede nå, snart 12 uker. Det vil si - jeg går ikke og roper det til alle, men har sagt til venner og på jobb osv, så det er ingen hemmelighet. Ellers så tar vi det litt pø om pø nå fremover tenker jeg.
Har inntrykk av at vi er veldig ulike her - noen forteller alt med en gang, noen venter litt, noen venter lenger. Gjør det som føles naturlig for deg / dere, er mitt noe diffuse råd...
Lykke til videre! [:)]
 
Vi skal fortelle det i romjulen, du også Knøttet79?

PS! Måtte ta en test i dag også, hehehehehe.....skjønner det ikke helt enda [:D]
 
jeg er 9 uker på vei, har tenkt å fortelle til foreldrene mine og svigers, så når jeg kommer i uke 12 ca forteller jeg søsken.. venner og slik også kanskje hvis jeg ikke venter litt til ..får se hvor lenge jeg klarer å holde meg![;)]
 
Mine beste venner, foreldrene våre og søsken vet det. Ingen flere. Sier det nok rundt uke 12-13. ÅÅ er sååå glaaaad. Måtte bare si det.. [:D]
 
Back
Topp