Når si nei til alkohol for samboeren?

Love4two

Forumet er livet
Er det noen som har satt ned foten og sagt at nå får ikke deres bedre halvdel lov til å dra på fest/drikke alkohol? Det hender jeg blir mad han på fest og synes det er trygt hvis det skulle skje noe, men han får fremdeles lov å drikke da. Vet liksom ikke når vi skal holde han avholds?

synes det er litt for tidlig å nekte sambo å ta seg noen øl med kompisene.
Men om noen uker når det blir litt mer nærme termin, da tror jeg nok det blir lite alkohol og festligheter.
Ikke det at han skal sitte hjemme og holde meg i hånda, men være kjørbar og ikke så langt unna hvis noe skulle skje.

hehe, vi var på julebord vi da første mann meldte sin ankomst, da hadde jeg igjen to dager til termin..Han drakk han og jeg kjørte... Gikk bra det, han fikk kaffe på fødestua og da vi kom på syehuset hehe. Han ble fort edru da vi kom igang med fødselen.hehe,....men det er selvfølgelig ikke å anbefale da

Jeg regner med at han selv regulerer dette når terminen nærmer seg. Har ikke hatt noe lyst til å nevne dette enda, for jeg synes jo det er fint at han koser seg [:)] Jeg har ikke lappen, så hvis det skjer noe under en liten fest blir det taxi [:D] Hadde lyst til å høre hva dere tenkte om dette [;)]

Jeg har nok allerede begynnt og være skeptsik til at han drikker, Når han er fyllesyk ligger han nemmelig I vært fall en hel dag og er syk....
Vil joh gjerne ha han med, Dersom det skulle være Noe... [:D]

hehe..tror nok han fort vil bli "frisk" hvis du skulle havne på sykehuset.
Er vel ikke noe som kurerer fyllesyke bedre enn en fødsel!

Tror hvertfall at sånn fra uke 34 er det lurt at han ikke drikker noe særlig, hvertfall ikke drikker seg full.....
Tragisk hvis fødselen kommer i gang og mannen er brisen/"full"...

samboeren min drikker svært skjeldent så har ikke det problemet.[:D]

Min samboer drakk ingenting de siste ukene før min termin!
Men at han fikk ta seg en øl osv er ikke problem.
Hadde termin 2 juledag, og sambo drakk bare et par øl, og et par akevitt julaften. Nyttårsaften drakk han også bare et par øl!
Men det syns jeg var greit. Min far holdt seg edru tilfelle noe skulle skje!
Hadde jeg visst hva utfallet ble på forhånd hadde jeg jammen drukekt meg snydens også!![&:]

Hei!!.
Har bestandig hatt alkoholfri mann den sistem mnd av svangerskapey. Både for min del ,og for hans....
Han er enig med meg i at den siste mnd er veldig usikker...det kan jo skje når som helst, og det er viktig for meg at han er parat!!

Men ingen velger å gjøre det på samme måten, så tro for all del ikke at jeg tror jeg har det rette fasit svaret!!

Klem fra J.elise

Back
Topp