Når setter dere frem baby utstyr i huset?

Håperpå3♡

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Jeg er i dag 33+6 uker gravid. Det meste er i hus, men satt på gjesterommet. Når tenker dere å bære ned/frem utstyr?
 
Her har utstyret blitt satt på plass når det har kommet i hus, vi har ikke gjesterom eller bod pr dags dato. Koselig å se på vogn i yttergang og krybben i stua :) er 34+2
 
Tenker å sette sprinkelsengen inn på vårt rom om to uker når jeg er 37 uker, og legge på laken og dynetrekk til henne om en uke :) Stellebordet har stått på badet siden jeg var 20 uker kanskje.
 
Stellebord og klær er satt klart til bruk på badet. Vogn, seng og div utstyr står ferdigmontert/klar til bruk i kjellerstua, men blir nok ikke hentet opp før baby kommer, blir bare stående i veien enn så lenge. Pappan blir nok ikke værende på barsel sammen med oss, men hjemme med storebror, så han kan bære ting opp før vi kommer hjem. Noe, feks lekegrind og vippestol og sånt som vi ikke trenger med en gang står bortpakka på boden og blir ikke henta fram før behovet melder seg.
 
Jeg satt opp sengen i dag, og soveplassen til stua. Var lagt inn på føden fra onsdag til torsdag og fikk beskjed om at jeg blir satt i gang i uke 37 om ikke blodtrykket synker. Men det kunne være jeg gikk i fødsel før det også sa gyn. Så fikk plutselig litt brått med å få ting klart..
Så må tipper jeg at babyen lar vente på seg siden alt er gjort klart:p
Er 35+5 i dag.
 
Har kommet et godt stykke på vei med forberedelsene denne helgen. Er nå 35+1. Sengen er montert, men ikke satt inn på vårt rom enda. Fått vasket alt jeg har kjøpt av babytøy, håndklær, etc., men har en del igjen på dette da mamma også har handlet en hel haug som hun fortsatt har hos seg.. Ellers står vogn og bilstol klart på kontoret. Har også fått bestilt lekematte til gulvet, badekar og diverse stelle- og apotekvarer denne helgen, så blir jo litt mer synlig når stelleplassen og sånn kommer på plass!
 
Stellebordet blir vel satt på plass i løpet av et par uker tipper jeg, mangler å kjøpe noen bokser å ha i hyllene under, samt noe salver o.l.... (Aner ikke helt hva vi skal kjøpe inn av det :dontknow ). Basen til bilstol blir vel satt inn litt før igangsettelse wller termin, den var så rask og enkel å få til at det er ikke noe stress om vi må gjøre det på tur hjem fra sykehuset. Resten står klart stablet inne på barnerommet, men tror ikke vi flytter inn sprinkelsenga til oss før vi faktisk kommer hjem,evt om samboer gjør det mens jeg ennå er på barsel. Har vansker nok med å komme meg opp av senga allerde, om ikke sprinkelsenga skal gjøre det 100 ganger vanskeligere alle gangene jeg går på do om natta :smiley-ashamed004
 
Har smått begynt å sette ut ting. Stelleplassen har vært montert lenge, fordi faren min bygde den til oss sist han besøkte oss. Har fått vasket trekk til alt av vippestoler o.l. nå, etter at det har vært oppbevart i boden. Begynte smått å sette ut ting så hunden får bli vant til det. Bed side crib venter vi enda noen uker med å sette inn, for vi må ommøblere litt på soverommet for å få plass. Er 35 uker i dag :)
 
Er 33 uker i morgen, har foreløpig ikke satt frem noe. Litt usikker på når jeg burde gjøre det i forhold til veslemor på 2 år, det ville kanskje vært fint å satt frem noe, feks vogga, og snakket med henne om at lillesøster skal ligge der? Vippestol, babygym osv er neppe vits, vesla kommer vel til å ramponere det :hilarious:

Stelleplassen er jo oppe og går, usikker på om storesøster skal slutte med bleie nå rett før fødsel.. jeg tror det hadde gått fint, hun bæsjer egentlig kun på do her hjemme nå, men tror ikke hun «vil» gå på do i barnehagen når de spør.. Vi får se, men stelleplassen er nå her iallfall:) Mangler å brette og legge på plass småklærne i skuffa da.
 
Her står stellebordet klart på badet (har stått der siden nummer 2 kom til, så det ble aldri tatt ned, men brukes enda i ny og ned av henne. Har også lagt klart klærne til baby under der i kurver. Mangler en kurv for å ha apotekvarer i. Vogna står klar og oppredd i gangen. Ellers tar vi ting som det kommer fremover. Det jeg må få gjort snart er å rydde og vaske over soverommet vårt. Så vi får satt inn senga til baby osv. Uke 37+0 på torsdag.
 
34+4 i dag og har ikke sånn kjempemye på plass ennå!
Pusser opp og klargjør bolig for salg så ting står litt på hodet hjemme. Har et håp om å være ferdig til permisjonen starter 22.mai, så vi kan få tatt bilder til annonse i starten av juni og forhåpentligvis før baby kommer og lager kaos :smiley-angelic001
Er skråsikker på at jeg går over termin som førstegangs, så stresser ikke sånn kjempe med verken fødebagen eller babyklær, utstyr og stelleplass. Har kjøpt inn det aller meste, men det blir i boden noen uker til:)
 
Er 33 uker imorgen. Her er omtrent alt på plass. Alt av klær er kjøpt inn/fått og vasket og lagt i kommoder. Fødebagen er pakket. Mangler kun base til barnesetet i bilen egentlig. Tror jeg :happy:
 
Uke 34+5 og la på bedside criben og vasket over rommet vårt i går, har bare et sengeteppe over nå som beskytter mot støv. Vognen og stelleplassen er klar, klærne i str. 50-56 og noe 62 er vasket å lagt i kommoden. Bilstolen har vi klar men ikke montert i bilen, det får mannen gjøre før han henter oss på føden. Greit at det jeg skal bruke med en gang er klart, resten tar vi fortløpende når behovet melder seg.
 
Her er stellekommode nesten ferdig «innreda», har en skuff hver med 50 og 56 klær, en til bleier og stelleting (mangler noen apotekvarer). Barnevogn er klar til sommerbruk med vognpose, bilstolen står klar og blir satt i bilen før slutten av mai, bedside crib er i prosess med å bli rengjort og ordna klar til å bli festa i senga vår. Venter litt med å legge på laken/dyne for er enda 2 mnd til termin, men alt er ferdig vasket og klart til å legges på. Skal hente brukt vugge om ikke lenge, og denne blir nok rengjort og satt klar i stua med en gang, mest pga plass. Ellers ligger alt klart inne på det som skal bli barnerom, så er bare å hente ut fortløpende når han han bruk for det :) jeg er 33 uker i morgen, men hatt et voldsomt nestingbehov de siste ukene så det meste er klart :smiley-ashamed004
 
Har kun satt opp bedside crib og kommode fra IKEA (som stellebord). Vognen er fremdeles i esken på lageret. Bilstol + base er installert i bilen. Tenker jeg venter litt med resten, er bare 35+2 :)
 
34+4 i dag og har ikke sånn kjempemye på plass ennå!
Pusser opp og klargjør bolig for salg så ting står litt på hodet hjemme. Har et håp om å være ferdig til permisjonen starter 22.mai, så vi kan få tatt bilder til annonse i starten av juni og forhåpentligvis før baby kommer og lager kaos :smiley-angelic001
Er skråsikker på at jeg går over termin som førstegangs, så stresser ikke sånn kjempe med verken fødebagen eller babyklær, utstyr og stelleplass. Har kjøpt inn det aller meste, men det blir i boden noen uker til:)
Sånn tenkte jeg første gang, så kom babyen 2 uker før termin. :hilarious: Søsteren min skulle komme på besøk for å hjelpe meg med de siste forberedelsene, så ankom hun 2 dager etter fødselen, haha.
 
36+3. Her har vogn og vugge stått klar i gang og stue siden påske, syns det var så koselig å bare ha det stående der. I helgen som var vasket jeg alle klær og sengetøy, og flyttet bed side crib inn til oss pluss stellebordet på badet. Nå er vi heldig og har plass så det ikke står i veien selv om det forhåpentligvis ikke skal i bruk helt enda. Blitt mer virkelig nå som ting står fremme, og det har viktig for min mentale forberedelse å få ting på plass :happy:
 
Termin 15. juni! Vugga står på stua, tripptrappstolen står klar ved kjøkkenbordet, alle klær vasket og systematisert, bag til baby på sykehuset pakket, vogn og bilstol på plass i bilen ❤️ Koser meg så med å ordne alt og synes det er trivelig at det står fremme! Mangler bare fødebag til meg å samboer, men regner med den blir pakket i siste liten:happy:
 
Back
Topp