Når sa barnet ditt sitt første ord?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linn
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linn

Guest
Så stas det er når våre små skjønne babyer begynner å bable. Lange uforståelige rekker blir etter hvert til ord, og stolte foreldre stråler når barnet sier “mamma” og “pappa” for første gang.

– Ja, det ligger nok en del videoer av denne store begivenheten på YouTube, men egentlig er det bare foreldre som tror at barna snakker. Så små unger kan ikke de ordene, sier professor Kristian Emil Kristoffersen ved Universitetet i Oslo.

Les mere her: http://www.babyverden.no/Baby/Lek-og-laring/Barnas-forste-ord/

Når sa barnet sitt første ord? Og hva var det?

7 mnd. "Hade" . Tok oss en mnd ca før vi skjønte det var bevisst:) nå vinker han, sier hade, hei, tittei, bøøh, dadda (pappa tror vi) og er snart 10mnd :)

Eldste var ikke så tidlig ute:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her sier hun "lys" og "der". Tydelig noe hun sier bevist. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mamma begynner å komme seg, men føler ikke det er bevisst nok ennå til å komme i boka hans :-P

Første ordet her var hei. Noen ord har jeg kun hørt få ganger, som grøt, gøy , godt. Sier mamma og roper på storesøster. Hun har lett navn da. Husker når hun var ett år så telte jeg over 20 ord hun hadde. Var tidlig å snakke hun. Tror han er litt senere enn hun var. Men det kommer det kommer :)

Her sier han hadet, pus, takk og pappa

Jente født juni 08
Gutt født mai 13

Her sier ho "hei"heeeeeele dagen :p Det har ho gjort lenge

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Min sier hei, hadet,mamma,pappa,mjau,pipip,der,se,ja og nei.. Hun prater og babler hele dagen lang:)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Bapapapa (til pappa) sier han nå, og gahh gahh = takk takk :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Teller dædædædædæ? ;) Ingen ord som er forståelige annet enn mamama og papapa. Tror ikke han bruker det bevisst enda.

Han sa vel pappa tydelig rundt 7 mnd.. Men nå sier han pappa, mamma, Abby (hunden til min mor), ssssssssh (til pus), hæ (da ser han ofte ting og vil vi skal si hva han ser).

Så kan han svare på noen spørsmål.. Hva sier apekatten? Hva sier pusekatten? Hvor er fuglen? (Peker opp)
Blir så stolt :)

Kommet masse nytt her i det siste. Kan også si hvor er pippipen og hun peker opp. ( de er de fineste på jord for tia da )

Mamma er Nanna og pappa blitt Dadda. Veit også hvor vovva (hund) er. Og alle de hun har rundt seg. (Folk)

Hun sier pappa, prøver seg på lys:) sier dadda ( men tror ikke det er bevisst storesøster) sier mamma når hu gråter:p

Back
Topp