Når søsknene spør...

Mammahjertet

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Om hvordan babyen kom inn i magen og ikke minst hvordan den skal komme seg ut derfra :p hva sier dere da? Vesla her er bare 3,5 så jeg har liksom hele tiden tenkt at det er fint og koselig med forklaringen om at når mamma og pappa er veldig glad i hverandre så planter Gud et lite frø i mammas mage :D Hehe.... Men jeg vil jo få et problem med forklaringen på hvordan den skal ut :p hva sier dere? Forteller dere den brutale sannhet? :D
 
Her har vi fortalt det at når mamma og pappa er veldig glad i hverandre så planter pappaen et frø i magen til mammaen også vokser babyen der. Nå har jeg hatt keisersnitt med begge mine så når det gjelder hvordan de kom ut så var det via magen til mamma hvor legen hentet de ut :p

Nå har jo gutten på snart 7 spurt hvor frøet kommer fra pappaen og da har vi svart ærlig. Han har jo disse delene selv så da syntes vi det var greit å fortelle han for på den måten kjenner han jo bedre sin egen kropp også. Heldigvis har han ikke spurt hvordan det kommer til magen til mammaen :p
 
Brutal sannhet, med en liten twist på muligens..? :) Må kanskje dekke litt fint på det, haha.. "lillesøster/bror kommer ut av mammas tiss" tror jeg hadde fått traumer om mammaen min hadde sagt det til meg :( Hadde kanskje gått om hun var litt eldre? :p
 
Hehehe.... Ja når de er 7 år forstår de jo litt mer ihvertfall da... Men jeg aner ikke hva jeg skal fortelle vesla om hun spør hvordan babyen kommer ut :p haha
 
Jeg har stilt meg det spørsmålet selv.. "hva sier jeg når spørsmålet kommer?". Jeg gruer meg til den dagen snuppa spør, men kommer nok til å være ærlig med henne, men ikke forklare i detaljer. Husker jeg trodde leenge når jeg var lita at mamman og pappan bare kysset, det var fordi det var det søstra mi hadde lært. Men ingen av oss spurte foreldrene våre. Så når jeg fikk vite det og hvordan aner jeg ikke :p men mamma har aldri måttet forklare seg for meg, så det var sikkert gjennom andre barn. Hehe!
 
Fortalte sannheten i noe innpakket ordelag når jeg ventet minstemann nå. Da var storebror 6 år å lurte veldig.
Må vel ut med samme historie igjen når vi forteller at han skal få enda et søsken <3
 
Jeg lærte av en venninne og rett og slett kalle det for babyhullet. Gutter har tisse og bæsjehull og det har jenter også men vi har et til hull vi, og det er babyhullet hvor babyen kommer ut. Evt hvor frøet kommer inn...spørs hvor langt du vil ta den;)
 
Hahahaha... Ja du kan så si!
Jeg ble stumm da dattra mi kom for 2år siden å spurte meg.
"Mamma, hvordan kom egentlig babyen inni magen din"?

Jeg forventa ikke den så jeg sa "eeeeh... Bare vent bittelitt så skal jeg rope på deg"
Dette må jeg gjøre mest mulig skånsomt å "pedagogisk" tenkte jeg :p
Fram med Trond Viggo! Hahaha!

https://m.youtube.com/watch?v=mWALGHQr7yw

Etter hun hadde sett denne så hadde hun bare et par små spørsmål, men ellers var det bra forklart!! Følte jeg rodde meg greit i land på den! :p
 
Jeg hadde fortalt det enkelt, greit og sånn det er! :) som f.eks. "Når mamma og pappa er så glad i hverandre så planter pappa sitt frø inni egget som ligger inni mamma, utifra det frøet vokser det en baby og når den er stor og sterk og klar for å komme ut så reiser mamma og pappa på sykehuset og så kommer babyen ut av tissen til mamma" enkelt og greit:p hehe..og om det blir spurt om hvordan frøet til pappa kommer inn i egget til mamma så sier du bare at for at pappa frøet skal komme til mamma frøet så må gutte tissen inn i mamma tissen. Synes det er bedre å være ærlig sånn sett og ikke tulle rundt grøten:)
 
Back
Topp