Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg kommer til å søke så snart jeg har mulighet [emoji2] Egentlig bare for å få bekreftet at all dokumentasjon som må sendes inn er riktig [emoji28] Lang behandlingstid i min kommune også.
MEN: jeg skal flytte til en annen kommune før termin, hvordan løser det seg om jeg søker i en kommune men flytter til en annen før jeg får svar?
Vet ikke om det er den samme som jeg fant, men den er noe snever. Da det er varierende behandlingstider fra fylke til fylke. Og den tar jo ikke hensyn til fleksibilitet uttak og ferie bla.Bruker en app
Som heter "permisjon"[emoji4]
Det behøver ikke å så mye å si om du flytter mellom kommuner før du har fått svar på søknaden. Alle kommunene i samme fylke behandles hos samme avdeling i NAV, og slik det er lagt opp nå behandles også flere fylker hos den samme avdelingen. Dersom du flytter fra en kommune til en annen, vil det antageligvis være den samme avdelingen som behandler søknaden din okke som. Flytter du til en kommune eller et fylke som en annen avdeling behandler, blir søknaden din behandlet der, værre er det ikke. Søknaden din med tilhørende dokumentasjon ligger uansett journalført på deg elektronisk og følger deg uansett hvor du flytter.
Dersom du flytter etter at du har fått det innvilget kan det i noen tilfeller hende at utbetalingen din kan bli forsinket i overgangen mellom mødrekvote / fellesperiode fordi disse utbetales som forskjellige kvoter.
Så du behøver ikke bekymre deg noe særlig over det
Kan bare oppdatere at i min kommune fikk ei nettopp avslag fordi dokumentasjonen var fra 26+5 (skulle vært 27+0), så det er i noen tilfeller såpass firkanta
Kan bare oppdatere at i min kommune fikk ei nettopp avslag fordi dokumentasjonen var fra 26+5 (skulle vært 27+0), så det er i noen tilfeller såpass firkanta
Oi! Kan det være såpass strengt, jeg trodde det holdt fra 26+0... I mitt fylke er det 12 ukers behandlingstid for foreldrepenger. Jeg er i dag 25+3 og det er såvidt jeg har regnet ut ganske nøyaktig 12 uker til min ordinære permisjon skal begynne NÅ Blir litt stressa av at kravet om 26 uker og kravet om NAVs behandlingsfrist direkte kræsjer i mitt tilfelle. Chattet med NAV, som sier at jeg ikke vil miste dager, kun evt. få etterbetalt. Men likevel. Er jo litt på hengende håret hvis jeg ikke kan søke før jeg får bekreftelse ved 27+0... Unødvendig stress for en hormonell dame, synes jeg
Slik er det for meg også... søkte idag, 12ukers behandlingstid og jeg er nå 28uker på vei... så dette blir spennende.....Oi! Kan det være såpass strengt, jeg trodde det holdt fra 26+0... I mitt fylke er det 12 ukers behandlingstid for foreldrepenger. Jeg er i dag 25+3 og det er såvidt jeg har regnet ut ganske nøyaktig 12 uker til min ordinære permisjon skal begynne NÅ Blir litt stressa av at kravet om 26 uker og kravet om NAVs behandlingsfrist direkte kræsjer i mitt tilfelle. Chattet med NAV, som sier at jeg ikke vil miste dager, kun evt. få etterbetalt. Men likevel. Er jo litt på hengende håret hvis jeg ikke kan søke før jeg får bekreftelse ved 27+0... Unødvendig stress for en hormonell dame, synes jeg