Når ringte dere legen?

Tenker som mange andre, rundt uke 8-12:) med mindre jeg blir like kvalm som sist

Hadde lyst å ringe med en gang, men har fått bestilt UL til 10+4 og siden det virker å gå helt fint så langt tenker jeg at jeg bare venter. Det var ikke mange ledige timer igjen. :happy:

Jeg venter med å bestille time til uke 12. I vår kommune får man ikke legetime før enn uke 12 uansett, dersom det ikke er behov for noe annet.

Er det en grunn for at man bestiller tul i uke åtte? :) Sist jeg gikk gravid var vi på tul i uke tolv, men synes det er så mange som har tul i uke åtte?
Jeg bestiller tul til uke 8 fordi jeg fikk påvist BO før jul, så vil bare se at det er noe der denne gangen! :)

Jeg gjør det fordi da er jeg sikker på at jeg er langt nok på vei til at det er noe der og får sett hjertet banker. Tar i uke 13 og :happy:

Blir legetime 7+3 på meg, mest av alt fordi jeg må inn å sjekke at jeg har gode blod verdier

Ikke ringt enda. Skal ringe hvis alt er bra på TUL om 5 dager :smiley-angelic001

Skal ringe å bestille time over helga. og samtidig spørre om jeg kan ta blodprøver neste uke. Hadde litt lave verdier etter forrige fødsel, må sjekke om de har normalisert seg.

Har hatt legetime rundt uke 7 begge gangene. Noe å se frem til mens man venter på uke 12:)

Ringte til legen med en gang jeg fikk positivt svar (4+6) i og med at det er første gang for meg og jeg er type 1 diabetiker. Har første time hos legen når jeg er 7+6 og tenker da å spørre om hvordan jeg skal kontakte jordmor. Skal på oppfølgingstime ved fødepoliklinikken ved 11+6 og tror jeg også da skal ta ultralyd. Ettersom det er første gang for meg er jeg veldig glad for de ekstra kontrollene jeg får pga at jeg er diabetiker :dummy: Blir spennende fremover :)

Ringte til legen med en gang jeg fikk positivt svar (4+6) i og med at det er første gang for meg og jeg er type 1 diabetiker. Har første time hos legen når jeg er 7+6 og tenker da å spørre om hvordan jeg skal kontakte jordmor. Skal på oppfølgingstime ved fødepoliklinikken ved 11+6 og tror jeg også da skal ta ultralyd. Ettersom det er første gang for meg er jeg veldig glad for de ekstra kontrollene jeg får pga at jeg er diabetiker :dummy: Blir spennende fremover :)
Jeg også :) type 1 diebetes, ringte legen med en gang og skal på sykehuset også ganske raskt :) godt med tett oppfølging! Hvordan er blodsukkeret nå tidlig i svangerskapet?

Sendte en melding til legesenteret for å spørre om når de vil ha meg inn for første kontroll og fikk så utrolig hyggelig svar fra legen min. Har akkurat byttet lege og nå ble jeg veldig positivt overrasket:love7

Vedlegg

• 20200522_234320.jpg
    20200522_234320.jpg
    31 KB · Visninger: 37
Jeg også :) type 1 diebetes, ringte legen med en gang og skal på sykehuset også ganske raskt :) godt med tett oppfølging! Hvordan er blodsukkeret nå tidlig i svangerskapet?
Har aldri hatt så jevnt og fint blodsukker som nå. Har hatt 3-4 ganger så langt hvor blodsukker har kommet opp på et nivå over 10 rett etter mat, men har da fått det raskt ned igjen, heldigvis. Egentlig har jeg vært veldig plaget med mye veldig lave blodsukker, men etter samtale med diabetessykepleier og litt justeringer på døgndosen min er det blitt bedre. Hva med deg? Har du hatt problemer knyttet til diabetesen og graviditeten så langt?

Har aldri hatt så jevnt og fint blodsukker som nå. Har hatt 3-4 ganger så langt hvor blodsukker har kommet opp på et nivå over 10 rett etter mat, men har da fått det raskt ned igjen, heldigvis. Egentlig har jeg vært veldig plaget med mye veldig lave blodsukker, men etter samtale med diabetessykepleier og litt justeringer på døgndosen min er det blitt bedre. Hva med deg? Har du hatt problemer knyttet til diabetesen og graviditeten så langt?

jeg har vært gravid et par ganger før men mista, og slitt med veldig høye blodsukkerverdier tidlig i svangerskapet :( men nå klarer jeg å justere det mye bedre :) får et par topper over ti jeg også etter måltid noen ganger men nå får jeg det raskere ned en tidligere :) jeg bruker dexcom g6 og den er gull verdt nå som jeg er gravid :) har ikke hørt noe fra sykehuset ennå men skal snakke med fastlegen på torsdag :)
I dag våknet jeg med blodsukkeret på 7 og det er bravtil p være meg og gravid, men skal ned på 6 tallet :) godt du har fått justert dosene :) og at alt går fint ❤️

Sendte en melding til legesenteret for å spørre om når de vil ha meg inn for første kontroll og fikk så utrolig hyggelig svar fra legen min. Har akkurat byttet lege og nå ble jeg veldig positivt overrasket:love7
For en flott lege ja!:love7

Back
Topp