Når ringte dere legen?

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Jeg er 5+0 på mandag..
Å tenkte jeg fikk ringe legen når jeg har fått snuppa på skolen.
Har litt dårlig bakgrunnshistorie med svangerskap, så tenkte det var like greit å bare høre med fastlegen var han tenker. Sist ble jeg satt som risikosvangerskap så dette blir interessant.

Ikke ringt enda. Jeg var gravid tidligere i år, og fikk da beskjed om å bestille time tidligst uke 8, helst så nærme uke 12 som mulig.
Så denne gangen gidder jeg ikke ringe legekontoret før etter jeg har vært på TUL i uke 8. :)

Ringte tidlig for sykemelding, eller hadde jeg venta til uke 12. Annerledes når du har hatt risikosvangerskap. Ring å hør hva legen tenker? :)

Ringer i uke 12.

Ringte tidlig for sykemelding, eller hadde jeg venta til uke 12. Annerledes når du har hatt risikosvangerskap. Ring å hør hva legen tenker? :)
Det er akkurat det jeg er litt spent på. :P
Så vi får se på mandag hva han sier. Kan hende jeg slikker å gå som risiko siden det gikk greit sist.
Sett bort i fra at ungen kom med armen først over hodet (supermann stil)

Det er akkurat det jeg er litt spent på. :p
Så vi får se på mandag hva han sier. Kan hende jeg slikker å gå som risiko siden det gikk greit sist.
Sett bort i fra at ungen kom med armen først over hodet (supermann stil)

Supermann!
Blir spennende det da.

Ja armen over hodet. Måtte presse ut hodet og skulder samtidig.... Var ett helvete :p

Å fy... det tenkte jeg ikke på. Mer en nok med hodet ja!

Er førstegangs, ringte 4+5. Fikk beskjed om å booke time i uke 8 hvis spiren fortsatt satt. Booka legetime 8+1 og TUL 8+5. Har lege i en annen kommune, så tenkte å ringe helsestasjon/jordmor her til uka og. Men vil ha en time hos fastlegen før jeg evt bare har jordmor. Jeg har verdens fineste lege. Hun foreslo (da jeg fortalte at vi prøver) at hun henviser meg til ernæringsfysiolog så jeg skal slippe (forhåpentligvis) å gå opp så mye, for er litt overvektig. Nå har jeg allerede gått ned 3kg fra EL da, fordi jeg (seff) har kutta all alkohol, og i tillegg begynt å spise sunnere/mer regelmessig.

Jeg ringte til legen på torsdag. Det var dagen etter jeg fikk pos.test, ca 4+4. Har en exu bak meg, så jeg starter med blodprøver med en gang. Glad for å bli fulgt opp tettere denne gangen:)
Jeg tenker at det ikke skader å ta en tlf å høre med legen uansett. I værstefall får man jo bare beskjed om å vente:D

Har ikke ringt legen - venter til etter tul i slutten av måneden for å bestille time i uke 12. Har vært en tur hos jordmor for å få helsekort og snakke litt om forrige svangerskap samt veien videre. Fikk beskjed om at jeg blir risikofødende pga stort blodtap sist, så jeg blir fulgt litt ekstra opp senere i svangerskapet og under fødsel. Betryggende og greit å slippe og tenke på det noe mer egentlig :happy:

Jeg ringte til legen på torsdag. Det var dagen etter jeg fikk pos.test, ca 4+4. Har en exu bak meg, så jeg starter med blodprøver med en gang. Glad for å bli fulgt opp tettere denne gangen:)
Jeg tenker at det ikke skader å ta en tlf å høre med legen uansett. I værstefall får man jo bare beskjed om å vente:D
Hadde morkakeforløsning med første og exu andre gangen. Så 3. gangen ble det risikos. Det er både "fint" og tungt. Man får oftere kontroller og UL. Men man er mye mer bekymra :shifty:

Fikk beskjed av legen om å bestille time til første kontroll i uke 12 og samtale med jordmor i uke 6. Nå har jeg tett kontakt med legen og skal der på mandag pga hg, men det er jo ikke en vanlig svangerskapskontroll.

Bestiller time til svangerskapskontroll i uke 12, om jeg ikke må ivei tidligere pga kvalme og oppkast..
Kommer nok til å ha de resterende kontrollene hos jordmor, har hatt det tidligere også:)

Bestiller ikke legetime før ca uke 12, jo mindre jeg blir dårlig. Er 6+0 nå og kjenner jeg er mye mindre rastløs enn i første svangeskap med å få vite alt mulig, nå som tiden går mye fortere med barn fra før. Men tror nok jeg kommer til å slite med å ikke bestille meg en TUL før uke 12 en gang;)

Har time hos lege 5 juni, da er jeg rundt 9 uker. Jordmor har ikke tid før 15 juni, men blir vell ikke jordmor enda på en stund da.

Har ikke ringt legen enda, venter nok noen uker enda. Tenker å bestille en time mellom uke 8-12. Håper spiren klorer seg fast enn så lenge! :)

Back
Topp