Når ringer man føden?

LittleMonkii

Forumet er livet
Jeg tror egentlig ikke at det er fødsel på gang, men jeg får sånne vonde tak i mage og rygg med jevne mellomrom. I natt lå jeg våken til rundt klokka fem fordi jeg hadde sånne tak med 5-10min mellomrom.. Det startet opp igjen nå for et par timer siden dog litt mer intenst.. 
Og så tenker jeg - når ringer man føden?
Hvor vondt skal man ha og hvor intenst skal det være? 

Jeg tror nok dette dabber av etterhvert.. Men hvis det ikke skulle gjøre det, hva skal jeg gjøre? 

Haha, kult du liksom :p It hørts!

Det dabbet av i natt, så det gjør vel det utover kvelden også, men hvis det skulle ta seg opp har jeg ikke peiling på når jeg skal tenke på å ringe i det hele tatt..
Skal jeg ringe nå, etter et par timer til, eller i morgen liksom ? 

LittleMonkey skrev:

Det dabbet av i natt, så det gjør vel det utover kvelden også, men hvis det skulle ta seg opp har jeg ikke peiling på når jeg skal tenke på å ringe i det hele tatt..

Du ringer når det blir uutholdelig! Masse lykke til! 

Dersom du er usikker, så ringer du nå og så får du sikkert et lurt svar av de på føden :) 
Lykke til!

LittleMonkey skrev:

Jooooda! Det er kult
Keep us posted!

Hvis du er usikker på å ringe er det vel litt tidlig enda? :=) Ring om et par timer, alt for å drøye tia og ha noen milepæler:P(er det jeg ville ha gjort:P)

Jeg ringte aaaalt for tidlig sist.. Var nok i samme stadiet som det du er nå. Tiden gikk supersakte på sykehuset og jeg skulle ønske jeg heller var hjemme. 

Så.. vær hjemme en liten stund til du. ta en dusj, pakk fødebagen, gjør de siste forberedelsene. 

Skytten84 skrev:
Hvis du er usikker på å ringe er det vel litt tidlig enda? :=) Ring om et par timer, alt for å drøye tia og ha noen milepæler:P(er det jeg ville ha gjort:P)

Ja, jeg tror ikke det er nødvendig å ringe nå, jeg lurer bare på når man skal ringe :p Hvor uutholdelig skal det være?

Med første var det så enkelt for da var vi til ul da vi fant ut at jeg var i fødsel, nå må jeg liksom finne ut av alt på egenhånd :p

om du er usikker ringer du bare :) De er snille og hjelpsomme og vil nok gi deg svar (og de kommer IKKE til å syns du maser eller noe :) )
Viss ikke ville jeg venta til smertene var uutholdelig og kom jevnt og trutt. Tenker at når du er så godt igang at du er godt uti fødselen VET du at det er det :) Lykke til :) Spennende :) Når er termin?

Aner ikke. Sist ringte jeg etter 20minutter og det var ikke for tidlig ;) nå har jeg hatt så masse masrier, de er så mye svakere enn de orntlige riene sist, selv om de er vonde. Så venter så lenge som mulig og de har gått over hver gang:/

men skal men ikka ringe med 5minutter imellom og når de varer i 1-1,5minutt da? :)

Aravis skrev:
Jeg ringte aaaalt for tidlig sist.. Var nok i samme stadiet som det du er nå. Tiden gikk supersakte på sykehuset og jeg skulle ønske jeg heller var hjemme. 

Så.. vær hjemme en liten stund til du. ta en dusj, pakk fødebagen, gjør de siste forberedelsene. 

Så de sier at man skal komme? Trodde de ville holde en hjemme lengst mulig jeg :p 
Jeg tror jo ikke at det er i gang, men at dette er litt lureri...
Kanskje greit å pakke bagen ja, den burde vel ha vært klar uansett mtp at jeg er 39uker i dag.. 
Men da tenker jeg at jeg venter en stund til, legger storesøster, tar meg en dusj og heller ringer hvis det ikke har gitt seg innen.... tja, elleve eller noe. 
Godt med litt råd, føler meg veldig usikker på alt :p

Da skal jeg jammen rydde og vaske over her også sånn at det er helt shinet her hvis det skulle komme en baby! 

Nå vet ikke jeg hvor langt du er på vei da, men regner med det er rundt termin.

Det skader ikke å ringe de og høre. Da vet de også at de kan vente deg i nærmeste fremtid:)
De kan også gi deg en pekepin på når du bør reise:)

2x 24November skrev:
om du er usikker ringer du bare :) De er snille og hjelpsomme og vil nok gi deg svar (og de kommer IKKE til å syns du maser eller noe :) )
Viss ikke ville jeg venta til smertene var uutholdelig og kom jevnt og trutt. Tenker at når du er så godt igang at du er godt uti fødselen VET du at det er det :) Lykke til :) Spennende :) Når er termin?

20.Juni, så det er ikke så langt unna :) Jeg venter og ser om det holder på i mange timer..
Tærer litt på når det ødelegger nattesøvnen helt, har jo en propellunge å passe på hele dagen :p

Greit å vite om man er i fødsel eller ikke, men synes jeg kan vente noen timer til sånn at jeg kan si når jeg ringer at det har holdt på siden da og da :p

Currrlysue skrev:
Aner ikke. Sist ringte jeg etter 20minutter og det var ikke for tidlig ;) nå har jeg hatt så masse masrier, de er så mye svakere enn de orntlige riene sist, selv om de er vonde. Så venter så lenge som mulig og de har gått over hver gang:/

men skal men ikka ringe med 5minutter imellom og når de varer i 1-1,5minutt da? :)

Aner ikke.. De kommer ganske "tett", men varer ikke lenger enn kanskje 30sekunder, så det er vel også derfor jeg ikke tror det er helt i gang enda.

Ring du, for da vet de at de har en fødende på vei i løpet av de nærmeste timene eller dagene og du kan få komme inn på en sjekk for åpning f.eks.

Jeg ville definitivt ha pakka fødebagen ferdig og så tatt en varm og god dusj. MEN husstellet kan nå mannen ta seg av sånn at du får hvile og lade opp litt krefter til den store kraftanstrengelsen du har foran deg!

Mest trolig blir du anbefalt å bare holde deg hjemme inntil videre, men det er godt å ha kommet i gang med dialog med føden. Da kan du jo også si at du gjerne vil ha f.eks. badekar eller noe annet dilldall når du kommer, hvis du har spesielle ønsker da :-)

går jo ant å ringe å høre, jeg blir nok å ringe ganske kjappt om jeg tror det er noe på gang, pga kort fødsel sist. så disse masriene kan reise :p vil ha the real thing nå! ;p

det kommer jo helt ann på hvor lang reisevei du har til sykehuset da. noen kjenner ikke åpningsfasen fra 0-4cm eller kjenner bare litt sånn som du gjør nå. så kan plutselig ting skje veldig fort. ha alt klart og så ringer du om det tar seg opp. du kan jo ringe å høre om de kan sjekke deg da om det er noe på gang, så får du helt sikkert dra hjem igjen dersom det ikke er ordentlig i gang enda.

Om du bor nærme sykehuset kan du vente med å dra dit til riene kommer med ca 5 min mellomrom og varer i ca 60 sekunder. Men ring tidligere, så de vet at det er noe på gang :-)

Lykke til! 

Back
Topp