Når ringer dere jordmor?!

Fru Lale

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Første jordmortime er vanlig ca mellom uke 12-14. Som regel har man første time hos lege. Jeg skal til lege i uke 8. Ringer jeg jordmor når jeg er kommet til uke 12-14 eller kan jeg ringe litt før(uke9-10) bare for å få bestilt time?

Hos noen kommuner er det lang ventetid, så det kan være lurt å ringe tidlig for å få time :)

Bestiller når jeg er 12 uker jeg... Så satser jeg få første time når jeg er ca 20 uker.

Prøvde å ringe i dag, men får ikke tak i noen :(
Skal til legen til mandag da pga andre ting, men vet ikke hvor mye hun gjør i forhold til bøllefrø da? :)

Tror jeg bestiller time hos legen hvis alt er bra på ul denne uken :) er ikke så lenge til jeg ringer jordmor heller tror jeg, vil heller dit enn til legen min hehe :D

Jeg fikk time hos jordmor i uke 16 pga bekkenet. Det er vanlig å få første time hos jordmor i uke 24 her..

Merkelig hvordan tiden endrer seg. Går jo mye mindre til kontroll nå en eg har gjort med di 2 første. Men nå er jo hu minste 4 år og da. Eg skal ringe legen i mårå. Å jordmor får vente litt. Eg skal bare gå til jordmor tror eg. Eg gjorde det med hu minste og.

Ringte jordmor idag og fikk time 17.12. Da er jeg 11+4. Ellers kommer jo uke 12 inn i jula og på nyåret er jeg 15 uker. Så for å få bestilt ul før jul og få sjekket at alt er ok så syns jeg det var greit å få en time like greit å ringe nå som å vente 14 dager

Tar nok legetime rundt uke 12. Så vurderer jeg om der blir jordmor på neste. Er ikke jordmor i denna byen så vet ikke om jeg gidder det. Føler jeg vet mye fra forrige gang. Og legen får sjekka det samme uansett. Eventuelt ta en time nærmere fødsel sammen med mannen. Han har ikke vært med på dette før.

De to første svangerskapene gikk jeg annahver gang til lege og jordmor og var veldig fornøyd med det. Men var jo utallige gang innom legen utnom kontrollene pga svangerskapskvalme og ekstrem trøtthet. Så denne gangen er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Er det stor pågang til jordmor blir som regel førstegangsfødende prioritert og det synes jeg er kjempefint. Så jeg venter nok en stund før jeg bestemmer meg!

Back
Topp