Når reiste du hjem fra sykehuset, førstegangsfødende?

Reiste hjem dagen etter fødsel. Det var midt under første lockdown, alt var kaos og jeg var på et overarbeidet barselhotell med ansatte som hadde altfor mye å gjøre til å hjelpe meg. Da var det bedre å reise hjem hvor jeg faktisk hadde hjelp i far.

Jeg fødte også under første nedstenging, angrer så på at ikke jeg gjorde det samme som deg og dro hjem. Det var jo ingen hjelp å få, bedre å være hjemme, hvor det faktisk var mulig å få litt hvile og omsorg!

Reiste hjem etter nyfødtscreeningen :)

Dro hjem etter tre dager, da følte jeg meg på overtid, da de hadde sagt jeg kunne dra hjem dagen før. Jeg følte meg derimot dårlig, og ville bli en dag til. De avfeide smertene mine. Viste seg at det var heftig infeksjon etter keisersnittet, så ble lagt inn igjen tre timer etter vi reiste hjem, og ble der i 1,5 uke til med ny operasjon og masse intravenøs antibiotika. Stol på magefølelsen er alt jeg sier!

Med første dro jeg hjem ca 26timer senere. Ungen er født kl 20.12 en fredag og jeg dro hjem kl 22 lørdagen etter. Kunne være der lengre hvis jeg ville, men da måtte mannen reist og jeg delt rom med en fremmed. Det vsr ingen grunn til at jeg skulle bli. Jordmor sa jeg var i uforskammet god form, amming gikk bra og alt var greit.
Med nr to dro jeg hjem etter ca 22 timer. Kom en lørdag kl 16.45 og dro søndag kl 14.

Back
Topp