Når pynter dere juletreet??

Vi skal pynte i helga, vi er jo allerede på 3. adventshelg!!! Tenkte over det tidligere i uka og det høres jo så utrolig ulogisk ut at det allerede er det. Hjem til mamma pynter vi fast 23. desember. I år har vi bare det falske så derfor pynter vi litt før i år, vi har ingen fast dato men pleier å bli 21/22 om vi har ekte tre.
 
Pynter på lillejulaften.
Har som regel at det skal være ferdigpyntet,ryddet og vasket i leiligheten og juletreet skal være ferdig pyntet til hovmesteren og grevinnen begynner.
Tar bort julepynten på 13.dag jul.
Pynter til advent så i januar er jeg lei av nisser og engler :p
 
Da jeg var lita, husker jeg at foreldrene mine pynta treet natt til 24. Vet at søstra mi har pynta treet for lenge siden, men det er hovedsaklig fordi de venter baby like før jul og da er det jo greit å være forberedt :p
Vi har ikke bestemt oss for om vi skal ha tre engang ennu, men mest fordi vi ikke har så god plass. Hvis vi blir å skaffe oss et tre, kommer vi nok ikke til å pynte før slutten tenker jeg.
 
Eg har vokse opp med at treet blir pynta lillejulafta ut på dagen/kvelden og at vi kosar oss med det [emoji7] I år skal vi derimot låne plastjuletre av bestemora til sambuaren min og heller sette det opp i starten av neste veke sidan vi muligens skal vere hos mamma 23.-25. desember [emoji319] Ellers set vi det opp og pyntar lillejulafta og tek det som regel ned 20.dag jul [emoji320] [emoji319]
 
Pynter treet lillejulaften. Jula starter ikke før det i min verden.. før det er det advent. Magien ved å stå opp til jul og lukta av gran på julaften er magi for meg. Treet og pynten får være frem til 20.dag jul..
 
første søndag i advent så vi kan nyte de fine fargene, glitter og lysene som generelt skaper en varm og fargerik atmosfære ekstra lenge :)
 
Back
Topp