Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det stemmer ikke. Er lærer selv. Vi har de samme ukene i permisjon som alle andre pluss 5 uker ferie. Avspasseringen kan vi ikke ta når vi ikke jobber og ikke opparbeider oss retten til avspassering.August 2018jeg er såpass "heldig" siden jeg jobber som lærer, så har mange ferieuker inne i permisjonen som ikke teller som permisjon, men da som ferie.. så får litt ekstra med "fri"
Det stemmer ikke. Er lærer selv. Vi har de samme ukene i permisjon som alle andre pluss 5 uker ferie. Avspasseringen kan vi ikke ta når vi ikke jobber og ikke opparbeider oss retten til avspassering.
For eksempel for å avspassere vinterferien, så må man jo jobbe mellom juleferien og vinterferien. Siden vi er i permisjon, så har vi ingen dager til avspassering. Sllikt er det med andre skoleferieukene unntatt 5 uker i juli.
Hjælp! Men vi finner vel ut av det etterhvert.Nei. Fikk beskjed av ledelsen. Ikke med termin i mai og permisjonsstart i april. Jeg går ut i permisjon nesten rett etter påskeferien. For å få sommerukene må man jobbe frem til sommerferien og det går jo ikke. Så man får bare den avspasseringen man har lagt bak seg.Men alle ukene i sommerferien som kommer (2017) har vi vel hvertfall opparbeidet oss? (Har termin helt i slutten av mai)
Er også lærer. Vi har vel jobbet nesten hele skoleåret 2016/2017 og har rett på avspaseringen denne sommeren? Faller den bort? Kan man ikke ta et opphold i permisjonen når vi avvikler sommerferie og starte med permisjon igjen når skoleåret starter igjen? Tenker å bestille meg en time hos NAV slik at jeg får vite litt mer om rettighetene mineDet er vel da uansett ulønnet? Er selv en lærer. Ferien for skoleåret 2016-2017 slåss sammen med mammapermisjon. Det er vel egentlig bare 5 ukers ferie lærere har. Jeg skal jo ikke opparbeide meg rett til avspassering hvis jeg ikke jobber skoleåret 2017-2018?
her stod det jo ganske greit daNei. Fikk beskjed av ledelsen. Ikke med termin i mai og permisjonsstart i april. Jeg går ut i permisjon nesten rett etter påskeferien. For å få sommerukene må man jobbe frem til sommerferien og det går jo ikke. Så man får bare den avspasseringen man har lagt bak seg.
Til gjengjeld, hvis jeg kommer ut i jobb rett før en av skoleferiene i 2018, så har jeg egentlig ikke opparbeidet meg retten til den, men siden det er ingen elever på skolen, så får jeg avspassering som alle andre. Det er der man kan vinne noen dager. Ikke gjennom året.
Så beskjeden fra ledelsen og alle de 4 damene som har akuratt kommet fra mammapermisjon var at det er de vanlige 49/59 uker + evt. 5 uker ferie. Som hvilken som helst ansatt.
Les om dette her: https://www.utdanningsforbundet.no/...isjon/Vanlige-sporsmal-om-foreldrepermisjon-/
Sitat:
Utsettelse av permisjon i arbeidsfrie perioder?
Du har ikke krav på å stanse permisjonen midlertidig i arbeidsfrie perioder høst, jul, vinter, påske og i forbindelse med sommerferien. Når du har foreldrepermisjon, går du glipp de arbeidsfrie periodene.
Gjeninntreden i arbeidsfrie perioder
Noen lærere opplever at de blir bedt om å jobbe med alternative oppgaver dersom de ønsker å komme tilbake fra permisjon i en arbeidsfri periode, for eksempel i høstferien eller vinterferien. Eventuelt foretas et lønnstrekk. Begrunnelsen er ofte at man ikke har ”opparbeidet seg tid til avspasering”.
De arbeidsfrie periodene er imidlertid ikke avspasering, og heller ikke ferie, men en periode uten arbeidsplikt. Det kan sammenliknes med oljearbeideren som har tre uker på og tre uker av.
Hovedtariffavtalen i KS bestemmer at undervisningspersonalet kan gjeninntre etter rettighetspermisjoner ”i den tid det ikke er undervisning om sommeren, men ikke i feriefritiden.” Selv om det ikke er sagt uttrykkelig i tariffavtalen, må det være anledning til å gjeninntre i stilling i vinterferien eller en annen arbeidsfri periode dersom arbeidstakeren er ferdig med permisjonen på dette tidspunktet.
Gjeninntreden etter endt permisjon er altså noe annet enn å stanse permisjonen en uke og deretter fortsette permisjonen.
Er også lærer. Vi har vel jobbet nesten hele skoleåret 2016/2017 og har rett på avspaseringen denne sommeren? Faller den bort? Kan man ikke ta et opphold i permisjonen når vi avvikler sommerferie og starte med permisjon igjen når skoleåret starter igjen? Tenker å bestille meg en time hos NAV slik at jeg får vite litt mer om rettighetene mine
det skal jegEnig meg deg smiley77. Si ifra hva nav sier da![]()
Vi er så heldige å ha pensjonerte besteforeldre som kan hjelpe oss. Så skiftarbeid+deltidsstudier+besteforeldrehjelp blir det her.Alle dere som skal i barnehage i august eller senere. Tenker dere ulønnet permisjon i mellomtiden+kontantstøtten eller dagmamma/barnepass?
Antakelig høsten 2018. Skulle gjerne ventet til januar 2019, men det krever litt mer av oss økonomisk - usikker på om det vil gå - og jeg vet ikke om det er lurt å ta sjansen på å få barnehageplass i januar. Noen som vet det? Hovedopptaket (eller hva det heter) er vel bare i august?