Når planlegger dere barnehagestart?

Enig meg deg smiley77. Si ifra hva nav sier da :)
det var ikke mye hjelp å få hos NAV. det var ikke mulig å bestille time for å samtale med NAV om dette( til tross for at jeg bor nær Norges nest største by..), så jeg fikk beskjed om å ta det med arbeidsgiver. Han sa at den avspaseringen lærerne opparbeidet seg i løpet av skoleåret måtte vi høre med arbeidsgiver om vi fikk igjen etter endt permisjon. så han var vel ikke helt klar på at vi ikke fikk den igjen i det hele tatt. så da håper jeg bare at arbeidsgiver er mer informativ og oppdatert enn det NAV var hero_O.

det var ikke mye hjelp å få hos NAV. det var ikke mulig å bestille time for å samtale med NAV om dette( til tross for at jeg bor nær Norges nest største by..), så jeg fikk beskjed om å ta det med arbeidsgiver. Han sa at den avspaseringen lærerne opparbeidet seg i løpet av skoleåret måtte vi høre med arbeidsgiver om vi fikk igjen etter endt permisjon. så han var vel ikke helt klar på at vi ikke fikk den igjen i det hele tatt. så da håper jeg bare at arbeidsgiver er mer informativ og oppdatert enn det NAV var hero_O.
Jeg ser ikke hvor den avspasseringen kommer fra. I mitt hode tenker jeg at jeg opparbeider meg avspassering litt og litt for [ s[ ta den ut i den n'rmeste ferien. For eksempel, jobber jeg mellom vinterferien og påsken, så avspasserer jeg i påskeferien osv. Hvis jeg går ut i permisjon etter påskeferien, så har jeg ikke opparbeidet meg rett til de to ukene de andre avspasserer om sommeren.
Har snakket om dette med ledelsen og de var helt enige. Det er vel ikke slik at så lenge man har begynt skoleåret, så har man rett til alle avspasseringene gjennom hele skoleåret selv om man ikke er til stede da. For meg er dette logisk.

Hvis man regner veldig nøyaktig, så kan det hende man taper eller vinner noen dager avhengig av når permisjonen starter og slutter. Jeg skal ut i jobb 2 dager før vinterferien 2018 da pappaen tar over. Da skal jeg avspassere med alle andre, selv om egentlig ikke har opparbeidet meg disse dagene. Så i mitt tilfelle vinner jeg 5 dager fri. Kollegaen min gjorde det samme når hun bevist kom i jobb 2 dager før høstferien i fjor.

Vi tenker august 2018. Selv om vi typer økonomisk på å velge 80% lønn i permisjonen er det bedre for oss ift rettigheter hvis man blir sykemeldt. Svigers og mine foreldre vil hjelpe med barnepass når de kan, så kanskje jeg tar noen dager her og der på jobb :)

Vi tenker barnehagestart i august 2018. Velger 80% lønn i permisjon, så med permisjon og ferier går det akkurat opp slik at en av oss er hjemme med babyen til da :)

Back
Topp