Når planlegger dere barnehagestart?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Vi som føder i mai har jo flere muligheter: håpe på å få barnehageplass våren 2018 eller begynne ved hovedopptaket i august 2018. Hva er planen deres?
Skal dere søke rett etter fødselen eller før 1. mars 2018?

Vi starter i august

August 2018 - eller 2019 hvis økonomien tillater det :)

Jeg tenker dagmamma fra februar 2018 og så barnehage fra august. Skal også søke barnehage tidligere i tilfelle vi er heldige å få plass om våren.

August 2018. Det blir nok en stund ulønnet ettersom jeg ikke vil styre med å finne en egnet dagmamma for en så kort periode. Jeg jobber som lærer, så jeg har jo 7 uker på sommeren hvor jeg kan være hjemme.

August 2018. Det blir nok en stund ulønnet ettersom jeg ikke vil styre med å finne en egnet dagmamma for en så kort periode. Jeg jobber som lærer, så jeg har jo 7 uker på sommeren hvor jeg kan være hjemme.
Det er vel da uansett ulønnet? Er selv en lærer. Ferien for skoleåret 2016-2017 slåss sammen med mammapermisjon. Det er vel egentlig bare 5 ukers ferie lærere har. Jeg skal jo ikke opparbeide meg rett til avspassering hvis jeg ikke jobber skoleåret 2017-2018?

Litt usikker. Ventet til august med storesøster som ble født i mars. Kommer litt an på barnehagen og om vi får plass på våren. Tenker iallefall å vente til hun er rundt ett år.

August tenker jeg :) men jeg ble flyttet til juni da.. Men ville nok uansett gjort det slik ;)

August blir det her. Det blir et par måneder ulønnet, men det håper jeg vi klaref :)

Det er vel da uansett ulønnet? Er selv en lærer. Ferien for skoleåret 2016-2017 slåss sammen med mammapermisjon. Det er vel egentlig bare 5 ukers ferie lærere har. Jeg skal jo ikke opparbeide meg rett til avspassering hvis jeg ikke jobber skoleåret 2017-2018?

Det har du rett i!

Last edited:
Vet ikke helt enda... så mye nytt å sette seg inn i....

August 2018 er planen her. Jeg lurer samtidig på å starte videreutdanning da, så blir spennende å se [emoji4]

Her starter lillebror i august 2018, da kommer storebror til å begynne på fullt han også. Nå går han bare 15 timer i uken, skal tå opp til rundt 20-30 etter nyttår da :)

August 2018 :) jeg er såpass "heldig" siden jeg jobber som lærer, så har mange ferieuker inne i permisjonen som ikke teller som permisjon, men da som ferie.. så får litt ekstra med "fri"

Vi planlegger egentlig å klare å utsette barnehagestart til 18 måneder. Men det kommer litt an på, så hvis ting ikke blir som vi har tenkt så må barnehagestart være august 2018.

Back
Topp