Når pappan skal legge...

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
...blir det bare hyl og vræl :(
Når jeg skal legge henne legger jeg henne ned på skinnet sitt, i mi seng, legger meg ved siden av henne og gir henne ei flaske velling. Enten sovner hun med flaska eller så tømmer hun den, ligger litt våken og sovner uten en lyd!
Når pappan skal legge kan han ikke legge henne ned, hun hyler og vræler uansett men blir panisk om han legger henne i senga. Hun skriker så mye at hun ikke vil ha vellingflaska, og sluker luft når hun først drikker noe :oops: Han bysser og synger for henne og til slutt sovner hun, men det skjærer meg i hjertet å høre den såre gråten hennes :( Er en spesiell lyd som forteller meg at det hun vil ha er mammaen sin og puppelukt o_O
Hva ville dere gjort? Lagt henne selv eller tvinge henne til å akseptere at pappa også får legge? Er hun for liten til slik "gjennomtrumping" av hvem som skal legge henne?
 
Sliter med akkurat det samme her i huset. Emmeth vil og skal bare ha MAMMA når det er legging. Tenkte sambo skulle legge han idag. Og blei bare grining:( så da tok jeg over. Tok han opp av senga igjen, gikk ned i stua og satte meg i godstolen sammen med han og vogga litt i 5 min tid. Gikk opp og la Emmeth i senga si, smurte på litt Dentinox på gommene, smokken i munnen og gikk ut. Kom ett lite klynk, så var det natta:)

Han godtar ikke at sambo legger han, men vi prøver av og til for det. Mener han må lære at pappa også er trygg og god, men siden de er så små ennå, så vil jeg ikke la han gråte og styre.
 
Her har pappan aldri prøvd å legge henne, mest på grunn av at jeg sitter å ammer henne.
Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, tror ikke jeg hadde klart å hørt på det, men sårt for pappan også :(
 
veldig sårt for pappan! I går blei han irritert fordi jeg sto utfor soveromsdøra, parat til å ta henne...det var dumt av meg! :oops: Idag satte jeg på pc'n, men han kasta inn håndkleet for hun ble hysterisk, så jeg overtok og hun roa seg på få minutter! o_O ...men hun fortsatte å hikste og klynke i søvne etterpå :(
Vi får prøve flere ganger i uken tenker jeg, plutselig en dag så aksepterer hun kanskje det?
 
Stakkars pappaen..:oops::(
Her har vi vært bevisst på å bytte på, og helsesøster sa til oss at om pappa legger babyen så må pappa få lov til å gjennomføre uten at mamma skal brase inn og ta over. Enklere sagt enn gjort, helsesøster! Selve legginga går som regel greit her; hun får grøt eller velling og sovner/er så døsig at hun ikke enser at hun blir lagt. Hun våkner som regel noen ganger iløpet av kvelden og hyyyylgriner, og da er det litt værre for paps, men han går alltid opp først og ber heller om hjelp over call'en om han trenger hjelp. (Eller jeg hører at gråten bikker over fra grining til sår, hes, og panisk gråt.. ) Han blir så lei seg og føler seg så utilstrekkelig når han ikke får det til!!! :oops: Men bare vent til det er deres tur til å gå hjemme med barna hele dagen lang.. Da snur det seg om sikkert. :p
 
Jeg legger omtrent hver gang.
Både pga amming, og fordi han roer seg fortest da.
Det er jo ikke rart - det er jo meg han har definitivt mest med å gjøre, pga at jeg er hjemme i perm OG pga ammingen.
Vi tar det i hans tempo. Bytter på å stelle, slik at det blir nok pappatid også, og om han ikke roer seg etter amming eller våkner igjen, så bytter vi på å prøve roe han ned.
Om det går en stund uten at han roer seg med pappan tar jeg over, da er det som regel amming/mammakos som må til.
Slik er det bare..
 
Vi steller alltid for kvelden, og gir deretter pupp på sengekanten. Som regel sovner han ved brystet, slik at jeg bare kan legge ham over. Han har vanskelig for å roe seg ned når pappaen prøver å legge her også, så det er jeg som tar det.
Vi driver også og pusser opp huset i disse dager, hvilket gjør at jeg tar meg av barna, mens han jobber.
 
Her i huset er det det samme om jeg eller pappan legger snuppa. Det er sikkert fordi at jeg ikke ammer så hun kjenner ikke melkelukt av meg, og så var pappan hjemme åtte uker rett etter fødselen, og vi starta allerede da med å bytte på å legge hun. Men hun er vanskelig å legge de dagene vi ikke kommer hjem før 17-18. Da blir hun overtrøtt og styrer på helt til hun plutselig slokner. Tror det er ganske normalt at bare mamma er bra nok - dere lukter jo nydelig mat og deilig kos :)
 
Stakkars pappaen..:oops::(
Her har vi vært bevisst på å bytte på, og helsesøster sa til oss at om pappa legger babyen så må pappa få lov til å gjennomføre uten at mamma skal brase inn og ta over. Enklere sagt enn gjort, helsesøster! Selve legginga går som regel greit her; hun får grøt eller velling og sovner/er så døsig at hun ikke enser at hun blir lagt. Hun våkner som regel noen ganger iløpet av kvelden og hyyyylgriner, og da er det litt værre for paps, men han går alltid opp først og ber heller om hjelp over call'en om han trenger hjelp. (Eller jeg hører at gråten bikker over fra grining til sår, hes, og panisk gråt.. ) Han blir så lei seg og føler seg så utilstrekkelig når han ikke får det til!!! :oops: Men bare vent til det er deres tur til å gå hjemme med barna hele dagen lang.. Da snur det seg om sikkert. :p
Huff, nei det ER ikke lett å ikke ta over :( MEN heldigvis har hun ikke noe imot at han kommer å gir sutte eller trøster om hun våkner igjen, får mageknip e.l. :) Sa til han i natt da hun for 4. gang ville ha pupp og mammakos at han kunne jo vurdere nøyaktig hvor mye verdt legginga er når det betyr at man ikke får sove mer enn 2 timer i strekk på natta :p o_O :eek: ;)
 
Jeg legger omtrent hver gang.
Både pga amming, og fordi han roer seg fortest da.
Det er jo ikke rart - det er jo meg han har definitivt mest med å gjøre, pga at jeg er hjemme i perm OG pga ammingen.
Vi tar det i hans tempo. Bytter på å stelle, slik at det blir nok pappatid også, og om han ikke roer seg etter amming eller våkner igjen, så bytter vi på å prøve roe han ned.
Om det går en stund uten at han roer seg med pappan tar jeg over, da er det som regel amming/mammakos som må til.
Slik er det bare..
Pappan tar konsekvent kveldsstellet her, siden han ikke får se henne så mye på dagen, så det er veldig fint da. De koser seg veldig med bading etc. :) Satser på at det går seg til når hun blir litt mindre avhengig av meg og puppen. For selv om vi ikke ammer på dagtid er det tydelig at mammalukt og pupping hører natta med for henne ;)
 
Her i huset er det det samme om jeg eller pappan legger snuppa. Det er sikkert fordi at jeg ikke ammer så hun kjenner ikke melkelukt av meg, og så var pappan hjemme åtte uker rett etter fødselen, og vi starta allerede da med å bytte på å legge hun. Men hun er vanskelig å legge de dagene vi ikke kommer hjem før 17-18. Da blir hun overtrøtt og styrer på helt til hun plutselig slokner. Tror det er ganske normalt at bare mamma er bra nok - dere lukter jo nydelig mat og deilig kos :)
Ikke sant, har hørt det at flaskebarn er mindre kresen på hvem av foreldrene de vil ha og hvem som får roe ned ;) Sånn sett er dere heldige! ;) Hehe, den mamma/puppelukta har nok en magisk effekt ja. Vi hadde en sånn Feliway diffuser til hunden da han skulle lære å være alene hjemme som valp, den utskilte samme lukt som tispene når de dier, så valpene blir rolige fordi det lukte hundemamma i huset...skulle fantes noe liknende for babyer :laughing002 :binkybaby
 
Pappan tar konsekvent kveldsstellet her, siden han ikke får se henne så mye på dagen, så det er veldig fint da. De koser seg veldig med bading etc. :) Satser på at det går seg til når hun blir litt mindre avhengig av meg og puppen. For selv om vi ikke ammer på dagtid er det tydelig at mammalukt og pupping hører natta med for henne ;)
Ja, vi har jo en til som gjerne vil ha like mye av mamma og pappa :p
 
Ikke sant, har hørt det at flaskebarn er mindre kresen på hvem av foreldrene de vil ha og hvem som får roe ned ;) Sånn sett er dere heldige! ;) Hehe, den mamma/puppelukta har nok en magisk effekt ja. Vi hadde en sånn Feliway diffuser til hunden da han skulle lære å være alene hjemme som valp, den utskilte samme lukt som tispene når de dier, så valpene blir rolige fordi det lukte hundemamma i huset...skulle fantes noe liknende for babyer :laughing002 :binkybaby

Hehe! Det synst jeg du skal utvikle ;-)
 
Sånn lukt hadde vært kjekt ja:)
 
Så kunne pappaen bare tatt seg en spray med "puppeparfyme" før han skulle legge :laughing025
 
Back
Topp