Når Pappa’n skal legge

MN92

Andre møte med forumet
Vi har en veldig fast leggerutine som både jeg og Pappa’n praktiserer likt. Tidligere har det ikke vært et problem om Pappa’n tar legging. Nå går vesla på 3,5 år helt i lås hvis Pappa’n skal legge mens jeg er hjemme…
Dette kom etter en periode med mye sykdom hos Pappa’n, og endret jobb for meg som har bidratt til at jeg har gjort alt av barnehage-henting og levering, og alle legginger over noen uker… Hun aksepterer nå kun at Pappa’n skal legge dersom jeg ikke er hjemme. Bare gråter og har det gående lenge dersom Pappa’n prøver. Jeg sier tidlig og tydelig ifra til henne hvem som skal legge denne kvelden, og vi står i valget. Men hvordan bør vi løse dette? Nå sitter jeg i stolen i stua med lyddempende øreplugger med musikk for å overdøve at hun gråter fordi hun ikke vil at Pappa’n skal legge henne når jeg er hjemme. Det er så fortvilende at hun har gått fra å akseptere at Pappa’n legger og til dette her. De leker sammen og har det helt nydelig på dagtid… men legging blir bare gråt.

Bare stå på hvis dere vil at barnet skal akseptere det på nytt. Eller endre rutinene slik at du alltid legger når du er hjemme, mens faren avlaster med husarbeid e.l.

Back
Topp