Når pakker dere fødebaggen?

Tenkte jeg skulle pakke den i løpet av noen uker. Starter litt smått denne helgen :)

Virker som om det varierer veldig med utstyr ut ifra hvilket sykehus man føder på. Jeg har gruet meg veldig til fødsel i det siste og har vært til samtale med jordmor og lege, fikk også en rask omvisning på føde/barsel. Dette var på Kalnes sykehus. Her hadde de både klær, bleier ol. til babyen, kunne bare ha med egne klær dersom man ønsket det. Alt annet får man på sykehuset. Det samme gjelder oss som skal føde. Ta med egne komfortable klær og hvis det er noe annet spesielt man ønsker. Ellers får man låne klær, kjølebind, bleier/truser med store bind osv. på sykehuset. Fikk et veldig godt inntrykk av sykehuset og avdelingen, så nå gruer jeg meg ikke like mye:D

Det var ikke bleier til babyen på barselhotellet i hvert fall, og ikke bind eller noe sånt heller. Av klær har de bare omslagsgensere som er veldig store og knotete, ingen bukser. Så jeg ville tatt med både bleier og klær.

Jeg kjøpte sånne tena bleier til voksen til meg selv, angrer ikke på det!
Sniker fra juli og ber pent om erfaringen din!!

1) Hvor mange tena bleier før jeg pakke til barsel? Har kjøpt to pakker, men aner ikke om jeg skal pakke 4 stykker eller begge pakkene :knegg:
2) Tenkte å pakke bleier til lille, i tilfelle de ikke har - eller om det er tomt og vi egentlig må tilkalle noen, vil jo helst bare ha ting på plass og klart akkurat når det passer oss haha, så hvor mange bleier trenger man? Er første barn, så aner ikke om nyfødte bruker en bleie i timen eller i døgnet.. :rolleyes:

1) Hvor mange tena bleier før jeg pakke til barsel? Har kjøpt to pakker, men aner ikke om jeg skal pakke 4 stykker eller begge pakkene :knegg:
2) Tenkte å pakke bleier til lille, i tilfelle de ikke har - eller om det er tomt og vi egentlig må tilkalle noen, vil jo helst bare ha ting på plass og klart akkurat når det passer oss haha, så hvor mange bleier trenger man? Er første barn, så aner ikke om nyfødte bruker en bleie i timen eller i døgnet.. :rolleyes:
Fødte på Kalnes :) Vet utstyr osv. kan variere fra sykehus.

Brukte ingen medbrakte bleier/bind. Sykehuset hadde alt vi trengte. Både til meg og den lille. Anbefaler noen gode truser med plass til nattbind. Begynte med det på dag 2. Alt av bind og bleier ligger på badet som hører til rommet. De fyller på hvis du spør og ellers kan barnefar eller du hente, de hadde stasjoner rundt på gangen med masse utstyr :Heartred

Fødte på Kalnes :) Vet utstyr osv. kan variere fra sykehus.

Brukte ingen medbrakte bleier/bind. Sykehuset hadde alt vi trengte. Både til meg og den lille. Anbefaler noen gode truser med plass til nattbind. Begynte med det på dag 2. Alt av bind og bleier ligger på badet som hører til rommet. De fyller på hvis du spør og ellers kan barnefar eller du hente, de hadde stasjoner rundt på gangen med masse utstyr :Heartred
Takk for svar!! Skal føde på Bærum, så usikker på hvordan det er der.. Får fiske opp noen som har født der og spørre :knegg: De pusset nylig opp, så kan hende det har forandret seg også!

Ser allerede frem til å være 2. gangs med erfaring i baklomma. Når man er førstegangs har man jo virkelig ikke snøring :crybaby2:Heartred

Takk for svar!! Skal føde på Bærum, så usikker på hvordan det er der.. Får fiske opp noen som har født der og spørre :knegg: De pusset nylig opp, så kan hende det har forandret seg også!

Ser allerede frem til å være 2. gangs med erfaring i baklomma. Når man er førstegangs har man jo virkelig ikke snøring :crybaby2:Heartred
Fødte mi på Bærum i april :) Alt du trenger er på rommene og på toalettene/dusjrommene. Det er slik at fødestuene er pusset opp, mens barselavdelingen ikke er pusset opp på lang tid.. Så det er toalett og dusj på gangen selv om hver familie har eget rom. Anbefaler å bruke dusjen på fødestuen om du har krefter til det. Det er libero touch bleier, gigantiske tena, mindre tena og nettingtruser, i tillegg til bodyer, helsetepper, sykehuskjortler og håndklær. De fyller på daglig, ellers er det bare å spørre etter påfyll. Anbefaler å lese velkomstheftet på rommet, der står det når det er måltider, selv om det er enkel mat å få utenom måltidene også. :)
Lykke til!

Fødte mi på Bærum i april :) Alt du trenger er på rommene og på toalettene/dusjrommene. Det er slik at fødestuene er pusset opp, mens barselavdelingen ikke er pusset opp på lang tid.. Så det er toalett og dusj på gangen selv om hver familie har eget rom. Anbefaler å bruke dusjen på fødestuen om du har krefter til det. Det er libero touch bleier, gigantiske tena, mindre tena og nettingtruser, i tillegg til bodyer, helsetepper, sykehuskjortler og håndklær. De fyller på daglig, ellers er det bare å spørre etter påfyll. Anbefaler å lese velkomstheftet på rommet, der står det når det er måltider, selv om det er enkel mat å få utenom måltidene også. :)
Lykke til!
Åh helt nydelig, tusen takk for erfaringen din, setter så pris på det :love017 Håper du hadde en fantastisk fødsel i april, og at alt står bra til med lille!

Førstegangs her også :) Jeg fødte på Rikshospitalet, og de hadde jo alt der også - men det er veldig individuelt hva man foretrekker å bruke.

Dag 1 og 2 på barsel brukte jeg de gigantiske bindene med nettingtruse, men byttet etter det til de litt mindre bindene og klistret de inn i (medbrakt) bleie. Så skiftet jeg bind ofte og bleie ved behov/daglig. Personlig synes jeg det var mer behagelig enn nettingtrusene, men det er jo smak og behag! Jeg hadde med én pakke Tena bleier til meg, og brukte ikke alle. (Var innlagt i 7 dager før vi fikk dra hjem).

Vi brukte bare sykehusbleier til babyen (og ba om påfyll når det nærmet seg tomt) :)

Back
Topp