Når pakker dere fødebaggen?

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Dette er min tredje, men jeg vet fremdeles ikke når man bør pakke fødebaggen :hilarious:
Første kom i uke 35 (svangerskapsforgiftning så jeg ble satt i gang). Andre kom til termin, fikk ikke svangerskapsforgiftning. Er nå uke 34 og fremdeles ingen tegn til svangerskapsforgiftning så jeg håper hun holder seg inne til termin, men det er jo greit å ha baggen klar noen uker før i tilfelle, men hvor lenge da? :p

Jeg gjorde den klar i helga (31+0) , men kun fordi jeg er har vært plaget med rier allerede. På førstemann gjorde jeg den klar i uke 36 og han kom 1 uke før termin

Jeg har begynt å tenke på det. Tenkte jeg skulle begynne i påsken, da er det tid for å gå ut permisjon, så da er det greit å gjøre deg klar. Altså uke 36/37.

Har begynt å tenke på det jeg også. Tror jeg kommer til å pakke den snart, bare fordi jeg liker å ha ting gjort. Tror det kan være med på å gi meg en ro:love2

Jeg tror ikke det blir noe fødsel her før etter termindatoen, så jeg avventer en god stund med å pakke. Kanskje uke 39?Begynner nok å vaske babyklær og kjøpe inn diverse ammeting i løpet av første og andre uka i permisjon, men ellers er det ikke så mye jeg skal ha med. Så hvis det plutselig skulle bli noe fødsel tidligere enn forventa skal jeg få slengt det i en bag ganske fort :)

Startet i går! Første kom 37+2, så like greit å ha det gjort just in case :D

Begynte å tenke gjennom hva jeg skal ha, søke etter ting å handle på nett (fodebaggen osv), og tenkt på hva slags mat jeg ønsker. Men må handle ting og tang først, er i uke 30, så tenker at det ikke er hast ennå. Men det går fort nå

Er 32+1 nå, men pakker nok det mest nødvendige ganske snart i og med at første kom rett etter at jeg hadde startet permisjon. Noen ting må vel bare puttes oppi når det er på tide å dra inn, men tenker å lage en liste over de tingene så mannen evt kan fikse det om det haster å komme seg avgårde.

Jeg har begynt å pakke det jeg kan i en liten koffert :) Er i uke 33 i morgen.
Tenkte kjøpe inn energidrikke og snacks når jeg husker på det når jeg er i butikken :)

Har blitt veldig dårlig og det virker ikke som om det kommer til å bli bedre før fødsel, så det krever mye å bare finne frem ting og tang. Så for meg er jeg glad jeg begynte tidlig.

Mangler hentesettet som min mor strikker, flipflops, toalettsaker og mitt reisehjem antrekk.

Jeg lurer på, dere som har vært gjennom det før- tar man med bleier, sinksalve og sånt til babyen? Tar man med noe særlig annet enn klær man skal reise hjem i til baby i det hele tatt?

Jeg lurer på, dere som har vært gjennom det før- tar man med bleier, sinksalve og sånt til babyen? Tar man med noe særlig annet enn klær man skal reise hjem i til baby i det hele tatt?
Du trenger nok ikke salve til stumpen på barsel, den første bæsjen vasker man bort med olje og vann, de fleste babyer får ikke noe særlig bleieutslett før de får skikkelig bæsj.
Bleier har de på føden/barsel. Jeg har brukt egne klær begge ganger, men de har ofte klær til baby til utlån også. Det står sikkert noe om det på klinikkens informasjonsside.

Førstegangs, men fikk denne listen fra jordmor og beskjed om at det baby måtte trenge får jeg på sykehuset (føder i Stavanger, aner jo ikke hva som er praksis ellers)

1000018665.jpg

Jeg har tatt med bleier. Mener på det ikke var det på barselhotellet der jeg var. På barsel og nfi med første (annet sykehus) så var det både bleier og bind og sånt. Så jeg pakker med bleier, tørre stellekluter, olje og bind. Jeg har ikke brukt sinksalve til mine barn, eller ikke det som kalles for sinksalve i hvert fall. Har brukt Bepanthen (brukes på sår hud og forebyggende) og inotyol (brukes på sår hud). Trenger ikke noe av det på sykehuset da. Jeg har også hatt med klær, for jeg har ikke opplevd at de har tilstrekkelig med det på sykehuset. På Ahus lå vi på nfi, der hadde de svært lite, ofte var det alt for stort også og det virket sim det var sånn typ «til nøds» klær (vi hadde jo ingenting som passet fordi vi bare hadde handlet inn til normalt str nyfødt. På SUS der jeg fødte min andre hadde de bare sånne omslagsgensere. De syntes jeg var et herk, så veldig glad for at jeg hadde egne klær.

Førstegangs, men fikk denne listen fra jordmor og beskjed om at det baby måtte trenge får jeg på sykehuset (føder i Stavanger, aner jo ikke hva som er praksis ellers)

Vis vedlegget 428945
Det var ikke bleier til babyen på barselhotellet i hvert fall, og ikke bind eller noe sånt heller. Av klær har de bare omslagsgensere som er veldig store og knotete, ingen bukser. Så jeg ville tatt med både bleier og klær.

Jeg kjøpte sånne tena bleier til voksen til meg selv, angrer ikke på det!

Det var ikke bleier til babyen på barselhotellet i hvert fall, og ikke bind eller noe sånt heller. Av klær har de bare omslagsgensere som er veldig store og knotete, ingen bukser. Så jeg ville tatt med både bleier og klær.

Jeg kjøpte sånne tena bleier til voksen til meg selv, angrer ikke på det!
Tusen takk for info! :signs001

Back
Topp