Når på døgnet tar dere EL-test?

Soffi23

Elsker forumet
Jeg blir ikke klok på ELtestingen! Veldig varierende resultat på én og samme dag. Lastet nettopp ned premom og der stod det at det var best å teste ettermiddag.

Så idag testet jeg både morgen-ettermiddag og kveld.

Resultatet på skjermdump her;
 

Vedlegg

  • IMG_0121.jpeg
    IMG_0121.jpeg
    92,4 KB · Visninger: 98
Jeg blir ikke klok på ELtestingen! Veldig varierende resultat på én og samme dag. Lastet nettopp ned premom og der stod det at det var best å teste ettermiddag.

Så idag testet jeg både morgen-ettermiddag og kveld.

Resultatet på skjermdump her;

Hvor lang syklus pleier du å ha? Jeg synes den øverste er sterkest. Den ser positiv ut samtidig som den ser negativ ut
 
Hvor lang syklus pleier du å ha? Jeg synes den øverste er sterkest. Den ser positiv ut samtidig som den ser negativ ut
28 dager, så i teorien så skal jeg ikke ha EL før 22-25.juli. Men sist gang startet jeg sent å teste og vi gikk glipp av EL.

Sist jeg ble gravid og testet etter EL så hadde jeg positiv ELtest CD 12. Så om det er likt denne syklusen er det imorgen…
 
28 dager, så i teorien så skal jeg ikke ha EL før 22-25.juli. Men sist gang startet jeg sent å teste og vi gikk glipp av EL.

Sist jeg ble gravid og testet etter EL så hadde jeg positiv ELtest CD 12. Så om det er likt denne syklusen er det imorgen…

Det ser ihvertfall it som det er like rundt hjørnet mtp på testene hvis ikke EL kom tidligere
 
Ville ha testen morgen og ettermiddag. Har hendt seg jeg har fått sterkere på ettermiddag og negativ igjen på kvelden
Ja, jeg tror jeg gjør det! Er hvertfall ganske sikker på at jeg hadde EL CD13 forrige syklus. Mannen var bortreist å kom hjem seeent CD14, og da misset vi EL. La inn aksjer flere dager på rad. Og TR kom nøyaktig 14 dager etter CD14 :)
 
Ja, jeg tror jeg gjør det! Er hvertfall ganske sikker på at jeg hadde EL CD13 forrige syklus. Mannen var bortreist å kom hjem seeent CD14, og da misset vi EL. La inn aksjer flere dager på rad. Og TR kom nøyaktig 14 dager etter CD14 :)

Men kan man være garantert at hvis man har stabil syklus EL har vært 14 dager siden når man får mens, Eller?
 
Nå har jeg bare testa i to perioder . Testa morgen før jobb og hjemme etter jobb.

Så neste syklus testa jeg før jobb og urin nr 2 og etter jobb og før jeg la meg .ble gravid på sist periode .
 

Vedlegg

  • IMG_4579.png
    IMG_4579.png
    2,3 MB · Visninger: 60
  • IMG_4578.png
    IMG_4578.png
    2,5 MB · Visninger: 66
  • IMG_4580.png
    IMG_4580.png
    305,2 KB · Visninger: 60
Denne gangen tester jeg morgen rundt kl. 09 og ettermiddag rundt kl. 17, mine tester har vært sterkere på ettermiddagen enn morgenen. Så jeg selv stoler nok mer på testene på ettermiddagen enn morgenen :)
 
Jeg blir ikke klok på ELtestingen! Veldig varierende resultat på én og samme dag. Lastet nettopp ned premom og der stod det at det var best å teste ettermiddag.

Så idag testet jeg både morgen-ettermiddag og kveld.

Resultatet på skjermdump her;
Jeg bruker også premom men kveldstestene er alltid svakere enn morgentestene... jeg drikker generelt mye vann så er vanskelig å vente så det blir konsentrert nok. Så jeg tester alltid morgen, og akkurat på de dagene nærmest da eggløsningen sannsynligvis skjer så tester jeg kveld også, for hvis den er sterk på kveld også, så er det sannsynligvis pga eggløsningen (selvom den er litt svakere enn morgen). Så bruker den som en indikasjon. Jeg har det de kaller "rapid onset peak" så veldig lett å gå glipp av den da den spiker bare én dag (og jeg har uregelmessig syklus, så er litt vanskelig å finne den iblant). Men ja, jeg ville testet på morgenen ;)
 
Men kan man være garantert at hvis man har stabil syklus EL har vært 14 dager siden når man får mens, Eller?
EL kan variere noen dager hver syklus, men lutealfasen skal være den samme hver gang.
Så det er lutealfasen som skal være konstant. Har man en lutealfase på 14 dager, kan man derfor regne seg tilbake sånn nogenlunde når el var.
 
EL kan variere noen dager hver syklus, men lutealfasen skal være den samme hver gang.
Så det er lutealfasen som skal være konstant. Har man en lutealfase på 14 dager, kan man derfor regne seg tilbake sånn nogenlunde når el var.

Jeg har syklus på gjennomsnitlig 25 dager. Er ikke syklus kort da for å regne seg 14 dager tilbake?
 
Jeg har syklus på gjennomsnitlig 25 dager. Er ikke syklus kort da for å regne seg 14 dager tilbake?
Er vel ikke syklusen som er for kort, (du er vel innenfor normalen, under 25 regnes vel for kort syklus?), da er det i såfall lutealfasen som er for kort. Lutealfasen er forskjellig fra person til person. Jeg f. Eks har en lutealfase på 13 dager. Jeg tror hvis man har en lutealfase på under 10 dager, så regnes det vel som for kort lutealfase og det befruktede egget blir støtt ut før det kan feste seg i slimhinnen. Derfor er det mange som får progesteronstøtte.
 
Back
Topp