Når og hvordan...

Budeia1987

Flørter med forumet
Septemberlykke 2016
... Fortalte dere til nære og kjære? Og når og hvordan offentlig/jobb/Facebook? :) Eller når skal dere... ;)

Min mor og mine besteforeldre fikk vite det med en gang. Vil ha støtte vist dette ikke skulle gå veien igjen. Sjefen fikk vite det når eg fortalte om tul da jeg ville ha en ekstra med meg på jobb itilfelle. Resten av arbeidsplassen får nok vite det enten før det begynner og gå rykter eller når jeg føler at jeg ikke gjør jobben min 100%. Men nå har jo jeg delt personalansvar for 20 stk også. Så vil være et godt forbilde ihenhold til effektiv jobbing :woot:

Jeg fortalte i helga, da var jeg nesten 10 uker, men hadde sett at alt var bra med den lille uka før. :) Ga en kopp til søsteren min med "Verdens beste tante" på så det tok litt tid før det gikk opp for folk. ;) Men svigermor hang vi ul bilde på speilet når hun kom på besøk så hun så det. Var mye glede å hente så det var veldig hyggelig! Har ikke sang noe på jobben enda, komme til uka 12 først og face blir en stund til tenker jeg...

Jeg fortalte mamma det i uke 5, klarte ikke å vente:) Dessuten så hun på meg at det var noe :)

Tenkte å fortelle pappa og svigermor (ja, og svigerfar) når det har gått 12 uker. Altså til neste helg. Skal ta med UL bilde fra TUL fra i dag (time 1420). Og han sin familie skal få vite det nå snart.

Fortalte et par av de nærmeste venninnene mine tidlig (altså når vi fikk se to streker :):):) De har visst at vi har prøvd.

Vet ikke helt når vi skal fortelle venner generelt.. Kanskje litt underveis når vi ser de og det passer seg sånn?

Er 10 uker nå, men vi har ikke fortalt det til så mange enda. Venter til vi har vært på tul.

Her kommer det ikke til å bli annonsert på fb/sosiale medier, men vi inviterer til middag og forteller det personlig.

Vi skal fortelle det til foreldrene våre denne helgen :)

Var på tul på tirsdag, og alt var som det skulle! Var så deilig. Så tenker at det er på tide at foreldrene våre får vite det nå :)

Kommer ikke til å legge noe ut på Facebook med det første.. Hvertfall ikke før uke 20 :-)

Er ca 12 uker nå og har akkurta sagt det. Sa det til 6åringen i går kveld, så fikk han ringe å fortelle det til besteforeldrene i dag. Søskenene mine fikk bare et bilde på telefonen der minstemann ønsket dem god helg og samtidig fortalte at han skulle bli storebror til høsten. Samboer skal ringe rundt til sine nærmeste i kveld. Er ikke like nøye å si ting face to face eller gjøre noe stort ut av det på tredjemann, kjenner jeg.... :p

Jeg har også tenkt at ungene skal få fortelle det til besteforeldrene:) Vet ikke når det blir ennå, kanskje i helgen, kanskje neste uke eller helg. Er 11+1 i dag.

Jeg er 11+5 i dag. Sjefen og et oar venninder vet det allerde. Barna våre skal få vite det nå i ettermiddag. Pappa og svigers får vite i morgen.. Så får vi se da.. Jeg vet ikke om jeg orker å si noe offentlig på face. Graviditeten var ikke planlagt og selv om jeg føler den på kroppen, synes jeg fremdeles at hele tanken med en bebi til høsten er surrealistisk.. Så jeg setter meg selv og mine tanker først før jeg slipper det ut i " verden". Men så klart. Viss svigermor vil rope ut at hun skal bli bestemor igjen, eller at sambo vil skrive noe, så skal jeg ikke nekte dem :)

Sjefen vet det allerede pga flere ukers sykemelding og mange legetimer før det. Mine foreldre fikk vite det når vi var på besøk for noen uker siden og ikke kunne skjule formen. Et par venninner vet det, ellers vil nok mannen vente med å involvere familien sin. Men min bror får vite det i dag da vi skal treffes

Jeg har kjøpt denne som jeg skal ta på meg når vi møter mamma og pappa neste uke (er da 9 uker på vei). Så møter vi svigers neste helg, da skal jeg også ha den på meg. Blir spennende å se om du skjønner det :p
ImageUploadedByBV Forum1455967477.423754.jpg

Har vurdert bilde med sko, men med alle ungene vi har tilsammen blir det bare et helvetes rot med mange sko :smiley-angelic006

Jeg kjøpte bestefar og bestemor sokker, som vi ga til svigermor og pappa i gave på morsdagen :) det tok litt tid før de tok det, men det var litt gøy ;) (kjøpte de på coolstuff.no)

Som sagt visste mamma det tidlig. Mamma var på besøk i helgen, så inviterte vi svigerforeldrene mine på middag. Vil lagde navnelapper på tallerkenene. Det gikk ikke helt opp for ny farfar (han trodde det stod feil), farmor tok det to sekunder på. Og strålte og gråt gledestårer:):) Kjempe koselig å få sagt det!

Vi skal besøke pappa og "stemor" (bestemor og bestefar?) neste helg. Så skal vi fortelle de, brødre og farfar (oldefar).

Når bør jeg fortelle på jobben?

Bare de på jobben som vet noe og slik vil det sikkert være en stund :) formen er så dårlig så det er sikkert noen som har vært inne på tanken allerede da. Barna får vite det rundt påsketider kanskje, eldste skal opereres den 17. Og hvis jeg ikke klarer å kjøre dit (blir tre dager tilsammen) må vi fortelle det en liten stund før om hvorfor pappa må følge han. Inne på tanken med å kopiere tul bildet eller en koselig lapp i påskeegg. Og sende til tante og onkler som bor et stykke unna. Så kan barna få gi eggene, istedenfor at de roper ut og en begynner å gråte for at en ville si det først/høyest/best som vi opplever mye på de nå! :)

Til min familie: sønnen min ga dem en lapp hvor det sto at jeg har baby i magen.

Til jobb: jeg er butikksjef, så mine ansatte får nok bare vite det litt "random" hei forresten. Høyere opp..Drøyer jeg enda litt til før jeg må si det. Vil ikke.

Facebook/offentlig: aint gonna happen!
Jeg har sagt det til de jeg trenger (min familie samt svigermor) og det er nok for meg. :)

Back
Topp