Når og hvordan skal nyheten slippes?

Har fortalt det til min mor og 2 venner. Men tror flere har mistanke, er så dårlig til tider og luktesansen er på tur :hungover:
Har planer om å fortelle nærmeste familie og venner i uke 12.
Blir det facebook, så blir det etter vi får beskjed om det er gutt eller jente. Blir ikke før uka 18 uansett :)
 
Vi har sagt det til nærmeste familie og venner nå. Regner da med at det sprer seg naturlig til de som trenger å vite det[emoji4] Spørs om vi gidder å annonsere det, kan hende vi bare legger ut et bilde av familien hvor magen syns når den har blitt stor. Men ellers blir det ikke noe særlig offentlig annonsering tenker jeg [emoji4]
 
Vi hadde tenkt å vente til etter uke 12, men er så mange, vet ikke om man kan kalle det synske, i familien. Tanten til samboer ringte dagen før positiv graviditetstest og var sikre på at vi skulle ha barn, hun har i hvertfall holdt det for seg selv, men nå er det en tante på min side, som jeg for øvrig ikke har sett siden jul, som er sikker på at vi skal ha barn, for det hadde hun drømt. Hun klarte dessverre ikke å la vær å si noe, så jeg fikk jo plutselig melding fra min stefar med spørsmål om jeg er gravid, imellom han og den tanten så er de verden største sladrehanker. Så kjenner jeg blir en smule provosert at hun ikke bare kunne holde det for seg selv, istedet for å springe rundt til alle og diskutere at jeg er gravid fordi hun har drømt det. Hadde jeg ville at de skulle vite det, så hadde jeg jo fortalt det! Og vi har kjøpt sånne super fine kopper med hjertehank hvor det står verdens beste (tante, bestemor..) Som vi gledet oss sånn til å overraske med, men nå har vi ikke lyst til å fortelle det til noen i det hele tatt. Kan jo være jeg er en smule hormonell og at vi gjennomfører planen allikevel, men akkurat nå er jeg bare frustrert! :p

Så kjedelig!! Skjønner deg godt! Det er den største skrekken her også. Besteforeldrene kommer til å bli såå glad, og da har vi jo lyst til å fortelle det selv.. [emoji15]
 
Har fortalt det til alle de nærmeste nå, er ikke god på å holde på hemmeligheter :p Alle vet at vi har prøvd lenge og det har vært veldig ønsket fra alle besteforeldre, tanter og onkler så vi lagde ikke spesielt ut av det. Å si det rett ut var stort nok :)
Blir en annonsering på facebook etterhvert, kanskje etter oul :)
 
Er noen få venner som vet det, i tilfelle det skulle skje noe. Besteforeldre får vite det om et par uker. Har kjøpt krus med verdens snilleste bestemor/bestefar. [emoji173]️ De andre nærmeste får nok tilsendt bilde fra ultralyd med "hei tante!". Facebook blir nok sent i høst en gang. Har vært gift i 10 år og er gravid med førstemann, så regner med det kommer til å spre seg rimelig fort.. [emoji38]
 
De nærmeste vet det, men legger ikke noe ut på nett. Gjorde ikke det sist heller, så sikkert mange som ikke vet jeg er mamma [emoji13] De som er viktige vet [emoji4] Kjøpe body denne gangen hvor det står "verdens beste storebror".
 
Så kjedelig!! Skjønner deg godt! Det er den største skrekken her også. Besteforeldrene kommer til å bli såå glad, og da har vi jo lyst til å fortelle det selv.. [emoji15]
Ja, kjenner jeg fremdeles er litt skuffet over det :grumpy: Men vi blir nok å fortelle det snart allikevel, for som samboer sa i går, det begynner å synes ganske godt :p Lykke til med besteforeldrene :)
 
Her var det mange morsomme måter å fortelle om graviditeten på :) ble det godt mottatt når dere fortalte det da?
 
Uff da.. hvorfor tror du dem reagerer negativt??

Fordi de syns vi har nok unger fra før. Alle i familien visste det før fødsel sist da. De som ikke fikk vite noe var 'alle andre kjente på fb' osv. Var en del der som ble overrasket.

Men svigers var det banning og steiking da de fikk vite det sist. Og etter det hørte vi ikke noe på 4 mnd. De fikk aldri noen oppdateringer når de viste så lite interesse. Så de visste ikke eksakt termindato osv.
Min familie var ikke helt happy de heller. Men de bor på samme plass. Så de blir automatisk litt mer involvert.

Denne gang har ikke familiene fått vite noe enda. Prøve å vente noen uker til. Nå venter vi nr 6...
 
Vi fortalte det til besteforeldre med en gang vi fant det ut. Vi mistet i fjor så jubelen ble høy. Svigermor har fortalt det til 2 av onkelene:( Vi skal på fosterdiagnostikk neste uke, og er alt bra der så er det ikke hemmelig lengre. Men blir ikke sagt noe på facebook før etter oul
 
CameraRemote_2017-08-05_105229 (2).jpg Denne skal i posten neste uke på tur til samboers besteforeldre :)
 
Fortalte det til mine foreldre og søstre og samboers foreldre og søsken etter ultralyd i går (12+2) sendte et bilde av en liten body og ultralydbilde hvor det stor at vi gleder oss til februar. Til mamma stod det og at hun nærmet seg å være som mormor med de åtte ungene, dette blir barnebarn nr 7
 
Back
Topp