Når og hvordan fortelle til familie/søsken?

Bekka92

Glad i forumet
Maisløyfene 2024
Hvordan tenker dere fortelle til eventuelle søsken og familie? Jeg synes det er så vanskelig å vente, da jeg vet ungene her kommer til å syntes det er kjempestas med my baby i magen. Men må nok smøre meg med tålmodighet til etter TUL for å se at alt er bra først.
Har litt lyst til å da legge ultralydbilder i en boks som de kan få åpne, så de kan bli overrasket.

Det var et reint helvete å holde det hemmelig i julen sist, så vi vurderer å fortelle det lillejulaften med foreldrene våre :nailbiting: Men vi får se hva vi gjør til slutt

Jeg har også bestilt tidlig ultralyd 22.des (da blir jeg 7+6), og hvis vi kan se/høre hjertebank, vil vi fortelle det til svigerfamilien til julaften :love2

Min familie bor i utlandet, så det skal være litt senere å fortelle graviditeten, rundt uke 12-14.

Omtrent alle mine nærmeste (søsken, foreldre og nærmeste venninner) vet det allerede, men det er fordi de vet at vi har gått gjennom IVF forløpet og de satt i spenning og ventet på resultat fra tredje innsett :joyful: Jeg gjorde det likevel litt fint til mine foreldre, viste de graviditetstesten og sa «det er potensielt et lite julemirakel pågang…:shy:» :Heartred Til de andre sendte jeg bilde av testen på snap/melding uten noe ytterligere melding, very demure :cool: Har to venninner jeg har planlagt treff med i desember som får vite det da face to face :Heartred

Bonusbarn (20 år og 25 år) kommer til å få vite det etter TUL 22.12, eventuelt før hvis de insisterer å dra meg med på slalom, orker ikke å lyge til mine voksne bonusbarn :facepalm:
Tantebarn og øvrige + offisielt kommer jeg ikke til å fortelle før etter 12 uker :Heartred

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det. Noen venner vet det allerede, men har ikke fortalt søsken eller familie noe. Storebror blir 14 i februar, så tenker vi kan si det til han på nyåret. Vil gjerne at han skal få høre det før vi deler med andre :)

Fortalte det til kommende storesøster først, så var hun med å fortelle pappa’n:love7 det var veldig koselig! Tenkte vente med å fortelle familien til jul, gjøre noe gøy ut av det. Hvis jeg klarer holde meg :D skal på en tidlig ultralyd privat bare dager før jul hvor jeg håper vi ser det vi skal se av liv! Mulig jeg må fortelle det til venninnene mine på julebordet vi skal ha, de komme til å skjønne det uansett når jeg ikke drikker og må passe på hva jeg skal spise.

Storebror er bare 2,5 så venter en stund med å fortelle til han så ikke han sladrer til alt og alle:hilarious: Planen er at familien får vite rundt 12 uker, men skal være noen dager hos svigers i jula så tror nok svigermor kommer til å forstå det, men hun har antakeligvis vett nok til ikke spørre rett ut:Heartred
Nære venner som vet vi prøver forteller vi det til når vi møtes framover:happy:

Back
Topp