Når og hvordan fortelle om graviditeten? :)

Vi har prøvd i over to år, og har hatt ett svangerskap som alle fikk vite om (delte siden vi passerte 12 uker, men det endte med MA). Nå vil jeg kun at de nærmeste skal få vite etter tidlig UL, og så får resten av verden vente enten til UL rundt uke 12 eller enda senere. (Jeg får flere UL-kontroller pga habituell abort og IVF). Facebook eller annen sosial deling kommer det uansett ikke til å bli (det ønsket vi ikke sist gang heller). Jeg tror vi deler UL bildet når vi offentliggjør til de aller nærmeste, de vet hva vi har vært gjennom på veien hit. :) Jeg håper virkelig at vi skal annonsere før jul.

En morsom måte å annonsere i november er å lage en hjemmelaget julekalender og så putte på så mange dager som det er igjen til termin. I år skal vi ikke telle ned til jul, men til mai! :D

Sist inviterte vi svigers på besøk og takket dem for flyttehjelp, på kaka stod det "takk for flyttehjelpen. Ps. Vi venter baby i februar". :D da var jeg 11 uker ca. mamma fikk vite litt tidligere sa vi var der på besøk, mens pappa ringte jeg senere for de var på ferie og det var så mange som visste at jeg ville si det til dem. Men jeg grudde veldig til å si det til pappa da, siden jeg var bare 20 og ikke hadde noe på stell.

Denne gangen skal vesla få fortelle det. Kanskje når mannen har bursdag, da er jeg 15 uker (hvis vi klarer å vente så lenge). Skal bestille en genser eller noe hvor det står noe sånt som "only child until May 2016" eller noe slikt. Har litt lyst til å se om noen oppfatter det uten å få det rett ut, men vesla kommer vel til å si det med en gang. Hun ønsker veeeldig at vi skal få oss en baby. Gleder meg sånn til å si det til alle!! <3 foreløpig vet mamma og 4 venninner om det. Disse vennene vet at vi prøvde, pg to av dem er prøver selv :p håper det blir flere gravide i kretsen som jeg kan være sosiale med i permisjon og slikt, sist var jeg jo "alene" på den måten. :p

Vil egentlig vente til de første 12 ukene har passert og det er litt mer sikkert, men vi skal ha et stort familieselskap når jeg er 8 uker på vei. Tror det blir vanskelig å holde på det da. Blir merkelig at jeg ikke vil ha vin til maten osv.

Lurer på om vi skal si det når mannen har bursdag. Klarer vi å vente så lenge er jeg vel 15 uker, men har lyst til å ta det en gang alle er samlet :) skal skrive det på en t-skjorte til veska, men vil ha det sånn at det ikke er helt tydelig med en gang, at man må være litt oppmerksom på hva det står :p

Jeg har fortalt det til 3venninner, siden de visste at jeg hadde slutta på ppillen.
Vi skal prøve å holde oss til uke 12.
Vi kommer til å fortelle det til ungene først før vi sier det til noen andre.
Hvordan vi sier det vet jeg ikke, men har lyst til å finne på noe gøy for ungene hvertfall.

gleder meg så til å si det ;) skal værtfall vente til etter tidlig ul, for å ha sett hjerteslag <3

Har akkurat bestemt at jeg skal kjøpe en t-skjorte med "Jeg skal bli storesøster" til 2-åringen. Så har jeg lyst å sende en snap/liten film der hun forteller det selv. Mannen vil nok heller at Mini skal ha på t-skjorta når vi møter familien. Jeg blir litt brydd av så mye oppmerksomhet:) Håper kvalmen holder seg borte lenge nok så de ikke skjønner det av seg selv, før vi rekker å offentliggjøre det.

Hvor tidlig forteller dere foreldrene deres egentlig? Det blir første barnebarn for mamma og pappa, og de er KJEMPEKLARE! :joyful: Lurer litt på om vi skal fortelle etter UL 7+0. :)

Her får nok de fleste vite det først etter 12 fullgåtte uker. Har to venner som vet, må ha noen å være nervøs og spent med i tillegg til mannen :D

Her får nok de fleste vite det først etter 12 fullgåtte uker. Har to venner som vet, må ha noen å være nervøs og spent med i tillegg til mannen :D
Sånn er det her også. 2 venner som vet. Men føler liksom at foreldrene mine bør få vite det før "alle andre".

Tenker at vi kommer til å vente hvertfall til uke 13-14 før vi sier det til alle, men har lyst å fortelle det til foreldrene mine ca uke 7 og en venninne i uke 10 kanskje (siden hun er gravid også). Vi komme til å fortelle det til barna uke 12, så får vi se hvor lenge de klarer å holde seg ;) men hvordan vi skal fortelle barna har vi ikke funnet ut...må finne på noe gøy :)

Jeg klarte ikke å holde meg lenger og fortalte det til en venninne i dag:p. Hun bor ikke på samme sted som meg, så jeg anser det som ganske trygt. Det var så godt å få snakke litt om det:joyful:

Jeg er 6+4 i dag. Vi har fortalt det til mine foreldre, og skal fortelle til svigers dersom UL om 7 dager viser at alt er bra. Jeg har også sagt det til tre venner. Vil vente til etter uke 12 til "hele verden". Men nærmeste familie og venner får vite det om det ikke går bra også, så føler det er godt å ha gjort.

Sist gang jeg var gravid ( 2007), så mistet jeg i uke 10. PÅ UL da sa legen at det mest sannsynlig hadde strandet allerede i uke 6-7. Huff.. Men jeg prøver og ikke tenke på det, og håper at alt skal gå bra.

Når uke 12 kommer har jeg lyst til å gjøre noe morsomt. Men vet ikke hva. En venninne av meg sendte et bilde av boller i ovnen til familie og venner. En annen jeg kjenner la ut bilde av en stork på FB.

Jeg kommer IKKE til å legge ut UL bilder osv på sosiale medier. Men har jo lyst på en litt fiffig eller morsom status... "skal ikke kjøpe bind eller tamponger før juni 2016. Jippi!". hehe, eller det var kanskje bare kleint..... Morsomt med en liten idemyldring !

Da vi fortalte det til svigers skrev vi "storebror" på en body bare.
Til min søster sendte vi bilde av cbd testen og skrev "om alt går riktig vei, så blir du tante igjen i mai"
Min mamma og hennes samboer fikk en melding med ett bilde av boken "jeg skal bli storebror" med teksten " KM ønsker seg denne innen en ny baby kommer i mai"

Da vi skal dele det med venner, er jeg nok nærmere 12 uker, og min manns tante er fotograf og jeg tenker å ta ei ramme med tavle i og skrive "blir forfremmet til storebror i mai 2016" eller noe slikt :joyful:IMG_20150910_232950.jpg

Jeg er 6+4 i dag. Vi har fortalt det til mine foreldre, og skal fortelle til svigers dersom UL om 7 dager viser at alt er bra. Jeg har også sagt det til tre venner. Vil vente til etter uke 12 til "hele verden". Men nærmeste familie og venner får vite det om det ikke går bra også, så føler det er godt å ha gjort.

Sist gang jeg var gravid ( 2007), så mistet jeg i uke 10. PÅ UL da sa legen at det mest sannsynlig hadde strandet allerede i uke 6-7. Huff.. Men jeg prøver og ikke tenke på det, og håper at alt skal gå bra.

Når uke 12 kommer har jeg lyst til å gjøre noe morsomt. Men vet ikke hva. En venninne av meg sendte et bilde av boller i ovnen til familie og venner. En annen jeg kjenner la ut bilde av en stork på FB.

Jeg kommer IKKE til å legge ut UL bilder osv på sosiale medier. Men har jo lyst på en litt fiffig eller morsom status... "skal ikke kjøpe bind eller tamponger før juni 2016. Jippi!". hehe, eller det var kanskje bare kleint..... Morsomt med en liten idemyldring !
Hehe :) da tror jeg i så fall du får noen kommentarer om at su faktisk trenger ganske mange (og store) bind i mai :) og at man ofte ikke har mensen når man ammer :)

Back
Topp