Når og hvordan fortelle om graviditeten? :)

KlarForNr2

Flørter med forumet
Når og hvordan tenker dere å fortelle om den lille til familie og venner ? :)

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1440349929.134682.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1440349929.134682.jpg
    102 KB · Visninger: 160
Jeg har allerede sagt det til mamma og søstrene mine
Tenker å vente lengst mulig til barna får vite det, rundt uke 12 helst. Men om jeg blir like kvalm som sist bør vi vell si det før så de ikke tror jeg er dødssyk. Har allerede kjøpt en genser til minstemann som står storebror på, så tenkte ta bilde av han med den og legge ut når det er offisielt:D

Vi tenker å vente til uke 12 med å si det til de fleste. Har allerede sagt det til 3 venninner, kjekt å ha noen å snakke med:)
Har ikke noen plan på hvordan vi skal fortelle det. Vi kommer nok bare til å si det, er ikke så originale av oss;)

Har en venninne som vet det, ellers kommer vi til å vente til uke 12/13... Blir jeg veldig dårlig og sykemeldt kommer jeg til å fortelle det til sjefen min, slik hun kan søke om refusjon for sykepenger.
Vet ikke hvordan vi kommer til å fortelle det....

Vi venter til uke 12. Her er det jeg og samboeren som vet det, i tillegg til min mamma og et vennepar som visste at vi skulle prøve å få en til som vi var sammen med idag. Vet ikke hvordan vi skal fortelle det enda.

vi skal vente til etter uke 12 med å si det til alle :)
svigermora mi kommer til å blir bestemor for aller første gang og hun er veldig gla i å strikke... så vi ska gi ho en gave hvor det er oppskrift på babyteppe og gi ho garn med fargen, også skal vi gi ho babybilde :D

til mine foreldra som har nærmere 10 barnebarn fra før skal vi bare gi et innrammet babybilde :D

Aner ikke hvordan vi skal si det, men tenker å fortelle det til foreldre etter vi har hatt en tidlig UL:)

Edit: ble visst tidligere ;)

Last edited:
Vi skal prøve å vente litt, men vet ikke hvor lett det blir akkurat. Har sagt det til ei på jobb som jeg ikke har noen felles bekjente med, samt en rådgiver på universitetet. Ingen av de nære, som foreldre og familie, venner osv får vite det til forhåpentligvis etter ul i uke 11-12. Meen nå kommer mamma på besøk om litt under tre uker, og tviler vel på at jeg klarer å holde meg :)

Jeg har lysst å vente til jeg har vært på tidlig ul, og da etterpå sende bilde til de nærmeste, eller ta bilde av en bolle i ovnen å sende :-)

Jeg skal på jentetur i begynnelsen av oktober, så da må jeg nesten fortelle det til dem (er da i uke 11), men ellers tror jeg ikke vi klarer å holde det for mamma, gitt. Skal prøve ;)

Vil helst vente til etter tidlig UL uke 7, også fortelle de aller nærmeste da, men vente til etter OUL før alle få vite det :)
Vet ikke hvordan vi skal fortelle det enda, hadde jo vert kjekkt å funnet en litt morsom måte ;) Nå er det bare meg og sambo som vet :)!

Tok en test idag og der stod det "gravid 2-3" :) hjelpes! Blanda følelser, men så gla ❤️

Aner ikke katti eller korsn æ skal fortelle di nærmeste:)

Fortalte pappa i går:) var så nervøs. Men fikk et fantastisk svar <3 så nå er det værste gjort.

" ❤️var vel det vi feira isted når spiste eplekake og is :) det går nok fint ska du se :) glad i dæ og den som kommer❤️"

Fortalte det til mamma og pappa og svigers dagen etter vi fikk positiv test, klarte ikke vente :D Har vært etterlengtet på begge sider med barnebarn, dette blir første for alle! Ellers har jeg sagt det til søstera mi og til 4 av venninnene mine, to av dem er gravide selv. Nesten hele vennegjengen skal gå i mammaperm ilag ;)

Vi har veldig lyst å fortelle det til mine foreldre og svigerforeldre, men vil samtidig vente til jeg er nærmere 12 uke. Så redd for at noe kan skje.
Svigers er veldig glad i vin, så vi tenker å kjøpe vin og lime på etikett hvor det står termindato og kallenavnet til babyen. Mamma og pappa får mest trolig t-skjorte med skrift "verdens beste bestemor/bestefar".

Fortalte det til mine foreldre og svigerforeldrene i går. De ble overlykkelige☺️ veldig glad på våre vegne etter MAen i mars. Sier det så tidlig kun til de, da de står oss veldig nært. Og om det ikke skulle gå bra denne gangen heller, så er det utrolig godt med støtte ❤️

Jeg må bare reagere litt først. To venninner og Facebookgruppen til førstemann vet det =)

Sier det nok litt etter litt. Vil finne en morsom måte å fortelle foreldrene mine det. Mamma har ventet så lenge =)

Her er det bare bestevenninnen min som vet det ennå. Men det er pga hun viste at vi prøvde. Så hu hadde skjønt det fort hvis jeg plutselig hadde stoppet å prate om det.

Spiren vår ble til på ferietur i Tyrkia. I morgen skal vi pakke inn testen i gavepapir og gi pakken til min mor og far. Vi skal si "vi har med en gave til dere fra Tyrkia". Det samme skal vi gjøre med søsteren min! Og familien til kjæresten min, tenker jeg :P Men tenker vi drøyer det litt til før familien hans får vite det. Noen dager eller uker... Får se hva som føles greit.

Last edited:
Back
Topp