Når og hvordan endre døgnrytme hos babyer?

3-4 mnd har våre vært når de har tatt natta i 19-tida. Eldstemann var slik som din, vi satt oppe til minst 01 på natta, og vi koste oss lenge om morgene. Mener å huske at vi skjelden stod opp før i 10 tiden.

Denne gangen, nr 4, så har jeg hatt et behov for å få en ok døgnrytme på plass kjapt. Så her starter dagen en gang mellom 6 og 8:30 (helg), og minstemann er i seng rundt 23 på kvelden. De siste par kveldene så har han sovet godt i vuggen fra 20 tiden også... deilig med litt egentid på kvelden!

Gutt på 6 uker: oppnådd leggetid er veldig varierende. Forsøker legge ca syv, men ofte mye skriking frem til elleve. Vil helst sovne tett på oss. Det fungerer bedre når vi samsover og jeg legger meg samtidig med babyen.

Flere har brukt CLB-rutinen (The contented little baby av Gina Ford), men den er veldig streng og nøyaktig så ikke for alle. Kjenner de som har brukt tips herfra med stor suksess.

Vi venter til ca tre mndr med å innføre rutine. Håper finne gode råd her :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Gutt på 6 uker: oppnådd leggetid er veldig varierende. Forsøker legge ca syv, men ofte mye skriking frem til elleve. Vil helst sovne tett på oss. Det fungerer bedre når vi samsover og jeg legger meg samtidig med babyen.

Flere har brukt CLB-rutinen (The contented little baby av Gina Ford), men den er veldig streng og nøyaktig så ikke for alle. Kjenner de som har brukt tips herfra med stor suksess.

Vi venter til ca tre mndr med å innføre rutine. Håper finne gode råd her :)

Spennende, skal google den! Her forskyves det til stadig senere kvelder og lengre morgener, våken til 03 i natt og sover til 12. Vet ikke om det er mulig å gjøre noe med det, men tror vi skal forsøke, et stakkars A-menneske blir jo helt utslitt av slikt! Får så lite ut av dagen også når man bare skal være oppe når alle andre sove og sove når andre er våkne... Jaja, bedre tider kommer!

Jeg leser the no cry sleep solution av Elizabeth Pantley som ikke er fullt så rigid om du trenger mer inspirasjon. Hørte i går om norske sove-Karin, men har ikke lest noe av henne.

Min er 3 mnd nå åå tirsdag, og endelig har han en viss rutine på ting. Legges 22 nå, sover til 1, får mat, sover til 0800. :) han liker å ha lange dupper på dagen enda, så da gjør vi det sånn.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg leser the no cry sleep solution av Elizabeth Pantley som ikke er fullt så rigid om du trenger mer inspirasjon. Hørte i går om norske sove-Karin, men har ikke lest noe av henne.

Takk! Har ikke hørt om noen av disse, jeg, så dette er til stor nytte!

Back
Topp